Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

7 kihagyhatatlan hely a családi nyaraláshoz!

2019. július 29. - panpeterstop

A családi nyaralás szervezése iszonyú logisztikai feladat. Hét olyan helyet mutatunk, ahol kicsik-nagyok egyaránt remekül érezhetik magukat.

Irány a Mezőföld!

Sokszor a családok ha pihenni mennének valamilyen vízpartban vagy nagyobb hegységben gondolkodnak, pedig a Mezőföld vidéke is megannyi szépséget tartogat az idelátogatóknak, sőt, még vízpart is van! Akinek ismerősen cseng Illyés Gyula Puszták népe című szociográfiája, az valójában a könyvben az egykor itt élő nagy létszámú sajátos társadalmi helyzetű, kultúrájú cselédség életéről olvashat.

A fővárostól mindössze 120 km-re fekvő Bikácson megismerhetjük a Gemenci erdő vadregényes ártéri erdejét, felfedezhetjük az itt élő állatok, például a hódok és vízimadarak életét. Ebben az idilli környezetben a bikácsi Zichy Park Hotel  nemcsak kényelmet, hanem vidéki hangulatot, falusi vendéglátást és családbarát programokat nyújt a vendégek számára. Ide utaztunk három gyerekkel egy hétvégére és nem bántuk meg. Bővebben az élménybeszámolót itt olvashatod!

Vár Pécs és környéke is megannyi családi programmal!

A gyerekekkel nagyon szeretjük Bartos Erika Hoppla meséi című könyvét, amelyben az állatkák elutaznak egy esküvőre és útjuk közben bejárják Pécset. Nem csoda, hogy a legkisebb gyermek már alig várta, hogy kezében a könyvvel megnézze a dzsámit, a székesegyházat, a híres lakatokat és a megannyi látványosságot.
A mesés Zsolnay-negyedben is feltétlenül tenni kell egy látogatást. Nagy élmény megcsodálni a régi bábokat és kipróbálni a játékszoba bábjait a Bábmúzeumban és a Bóbita Bábszínházba is megnézni egy előadást. Mi hosszasan bábozhattunk, a múzeum szimpatikus munkatársa részletesen bemutatta hogyan lehet használni a különböző típusú bábokat. Az egyik bábról megtudtuk, hogy 5 embernek kell mozgatni, hogy jól működjön! A nagyobbaknak a "Csodák Palotája" vagyis a Labor - Interaktív varázstér tetszett a legjobban.  A "pécsi Csodák Palotája" otthont ad számos szórakoztató játéknak és kísérletnek. A játszósaroktól a Fény termén át a Tesla tekercsig sok érdekességet kipróbáltunk, nem szólt ránk senki, hogy tilos a kiállított eszközökhöz nyúlni, sőt, éppen ellenkezőleg szinte kötelező!  Mi felnőttek pedig a gyönyörű kerámiákban gyönyörködtünk leginkább. Lélegzetelállító gyűjteményt láttunk a Gugyi gyűjteményben.  A „Kezdetben volt a rózsaszín…” című gyűjteményt sem érdemes kihagyni. Ahogy a neve is sugallja, szinte minden tárgy rózsaszín a tárlatban: az egyszerű tányértól kezdve a városi éttermekben és otthonokban használt étkészletekig.
A Mecsekben rengeteg könnyebb és nehezebb túraút közül lehet választani. A Zengőre csodás panorámája miatt vagy ugyanezért a TV-toronyba mindenképp megfontolandó felkaptatni.  Pécs nemcsak csodás épületei, mesés fekvése miatt, hanem szellemi élete, kulturális, történelmi értékei miatt is vonzó város. Ezen a linken minden aktuális program (színház, múzeum, koncert és egyéb) megtalálható.
Ha valaki gyógyfürdőzni vagy csúszdázni vágyik, ott van nem messze Pécstől a híres harkányi gyógyfürdő. Csodás három napot töltöttünk a családbarát  Dráva Hotelben a KidsOasis nagyköveteiként tavaly és szeretnénk még visszatérni, mert remekül éreztük magunkat. A környék számos felfedezésre váró látványosságot tartogat Pécsre is érdemes akár több napot szánni, de a közelben van Siklós, Szigetvár, Orfű és még sok-sok szép település, kirándulóhely. Reméljük mi is hamarosan visszatérünk. Részletesen környékbeli élményeinkről, illet itt az első nap beszámolója, a másodiké és a harmadiké is!

Töltődj fel a családdal egy vulkáni hegy lábánál!

Kár lenne kihagyni egy kirándulást a Ság-hegyre! A hegy egy 5 millió évvel ezelőtt kitört tűzhányó maradványa. Az aláhulló vulkáni porból keletkező tufarétegekre bazaltkőzetté dermedt láva települt. Ez a fokozatosan pusztuló lávapajzs tanúhegyként őrzi az alsóbb laza képződményeket.  A meredekebb lejtőkön a kráterekből kiszórt vulkáni tufa, a függőleges sziklafalakon a bányászkodás után visszamaradt lávapadok és kürtőkitörések tanulmányozhatók. A Ság-hegyen egy kiépített tanösvényt jártunk körbe, ahol a kihelyezett  táblák segítségével elképzelhettük a hegy keletkezésének történetét, ismeretet szerezhettünk Magyarország legfiatalabb tűzhányójáról, és betekintést nyertünk az itt élő gazdag növény-, és állatvilágba. A túra bár emelkedőkben gazdag, nem hosszú, akár háti hordozóban egy kisebb gyerekkel és egy jó kondiban lévő ovissal is megtehető, de a sulisoknak már szinte meg sem kellene, hogy kottyanjon. A gyerekekkel együtt bódultunk el a tavaszi nyíló virágok illatában, a lepkékkel, madárfüttyel kísért úton mintha egy távoli egzotikus országba csöppentünk volna bele ezen a mesés vulkanikus tájon. A hegy lábánál lévő új, fantasztikusan interaktív Kemenes Vulkánparkot is nagy kár lenne kihagyni, ahol családi jegyet is lehet vásárolni! A Vulkánházban játékosan tanulhatunk a tűzhányókról, azok működéséről. Kicsiket és nagyokat is egyaránt lenyűgöző eszközökön keresztül kaphatunk információkat a vulkanológiáról, a Föld vulkánjairól, azok mindennapjainkra való hatásáról. Külön teremben találkozhatnak naprendszerünk bolygóival és vethetünk egy pillantást a Ság-hegy csodálatos és egyedi panorámájára.
Aki pedig vizes kalandokra vágyik a hegy után, megkaphatja itt, a celldömölki Jufa Hotelben és Fürdőben! A gyógyfürdőben gyógykezeléseket is igénybe lehet venni, például van  itt vízalatti vízsugármasszázs, gyógyvizes kádfürdő, szénsavas kádfürdő, csoportos gyógytorna, iszapkezelés, különféle gyógymasszázsok. Az 1.200 méter mélységből nyert, fürdésre alkalmas, elismert,  oldott anyagokban, főként nátrium-hidrogén-karbonátban gazdag  gyógyvíz ideális mozgásszervi panaszok kezelésére. A baba-, gyerek-, gyógy-, termál-, jacuzzi-, és úszómedencéken, kül-, és beltéri medencéken kívül csúszdák, élményfürdő, sószoba, baba-mama szoba várja a vendégeket. A szálloda vendéglátásában volt részünk 2 éjszakára, ahol jót pihentünk, kiélveztük a fürdőrészleg minden zeg-zugát: a csúszdától az úszómedencéig, lélegzetelállító szépségű tájakon jártunk a vulkáni hegyen, egy szóval csodásan feltöltődtünk a családdal a celldömölki Jufa Hotelben és Fürdőben

Szigetköz, Európa második legnagyobb szigetvilága is felejthetetlen!

Talán kevesen tudják, hogy Szigetköz Európa második legnagyobb szigetvilága, amit a Duna ajándékaként is szoktak emlegetni. A nem mindennapi vidéken 300 apró sziget, 800 kilométernyi vízi útvonal vár felfedezésre. A tájvédelmi körzet élővilága igen gazdag: számos ritka hazai fajt, másutt már nem látható életközösséget is megőrzött. A Duna menti tölgy-, kőris-, és szilfaerdők szép maradványai megtalálhatók itt. Mi is több állatot látunk: nyuszit, rengeteg őzet, különleges madarakat, de maga a fűzfákkal szegélyezett Duna-part, a hömpölygő folyó látványa is szemet gyönyörködtető volt. A recepción kerékpár is kölcsönözhető gyereküléssel, így tervezzük, hogy nyáron is visszajövünk a gyönyörű kerékpárútvonalakat is kipróbálni, de a vízi túra is jó ötletnek tűnik. Nyáron a homokos strandot és a  a kültéri élménymedencéket, csúszdákat és játszóteret is ki lehet élvezni. Télen is nagyszerű élmény volt kint sétálgatni, focizgatni, Noel Állatsimogatójához ellátogatni, ahol kecskéket és bárányokat etetgettünk, simogattunk. Még tavaly februárban a családdal ellátogattunk a csodás Szigetközbe, egész pontosan a Diamant Hotelbe, mely Budapesttől 180 km-re, Bécstől 80 km-re, Pozsonytól 25 km-re Dunakilitin, közvetlenül a vízparton található.
Lajos bácsival, a helyi kocsissal kocsikázni is felejthetetlen élmény itt. Hogy kicsoda Lajos bácsi? Ő egy helybéli régi vágású úriember, aki a szálloda vendégeit viszi el két sudár lovával kocsikázni vadregényes tájakon át, egészen a Dunakiliti Duzzasztóig. Rengeteg megragadó történetet hallottunk a vidék élővilágáról, történetéről, állatokról, növényekről. Iskolás gyerekeink szerint olyan volt, mint egy tanóra, annyit tanultak az úton, csak sokkal érdekesebb. Nyáron pedig még nagyobb élmény hisz akkor még fürdőzni is lehet. A részletes beszámolót itt találod.

A kihagyhatatlan Balaton!

Megéri átgondolni hová érdemes menni, ha valóban a pihenés a cél. A Balaton partján több olyan helyen is megszállhatunk, mely a szocializmusban valódi könnyűzenei fellegvárnak számított. Az idősebb generáció lehet, hogy még tudja, de a fiatalabbaknak számára újdonság lehet, hogy a Hotel Marina legendás bárja az ország egyik legrangosabb nyári szórakozóhelye volt a 70-es években.  Bujtor-sorozatból a Csak semmi pánik című film egyik jelenetét is itt forgatták.  A Marina bárjában működött az ország egyik legismertebb, legnépszerűbb éjszakai bárja, mely a kor legnevesebb hazai művészeit vonultatta fel. Olyan sztárok léptek fel itt, mint Cserháti Zsuzsa, Korda György, Máté Péter, Szécsi Pál, Zorán, és Medveczky Ilona. 1977 nyarán, Balatonfüreden játszott Máté Péter a Marina Hotelben, és a vele szemben lévő Baricska Csárdában vették fel az S. Nagy Istvánról szóló, televíziós műsorhoz az Azért vannak a jóbarátokat.

Mi is a Hotel Marinát próbáltuk ki három gyerekkel (itt olvashatod az élménybeszámolót). A Danubius Bubbles Club színes programválasztékával, gazdag animációs programokkal garantálta, hogy a gyerekek  nem unatkoztak. A Bubbles Klub animátorai vezetésével remekül szórakoztak: ügyességi és sport programokon vettek részt, homokvár építő versenyen a lagúnában, arcfestésen, zenés tornákon, kézműves foglalkozásokon gyönyörű emlékeket gyárthattak, a gyerekdiszkón pedig kitáncolhatták-énekelhették magukat mielőtt hulla fáradtan a tartalmas nap után lefeküdni tértek a családi apartmanba. Nekünk szülőknek alkalmunk nyílt arra is, hogy nyugodtan megigyunk egy kávét, megegyünk egy palacsintát vagy akár zavartalanul kettesben töltsünk pár órát. Felejthetetlen élmény volt a Tihanyi-félsziget felé kikajakozni is. Végre nem okozott fejfájást az sem, hogy mi legyen az aznapi menü, mivel a szálloda teljes ellátást biztosított: bőséges büféreggeli, ebéd, vacsora várt a szálloda éttermében, sőt a strand éttermében is kaptunk ingyen fagyit, lángost, hot dogot, üdítőt, és sok más finomságot így még be sem kellett fáradni a szálloda éttermébe. A szálloda animátorai valóban szenzációsak voltak: mindig minden körülmény között lelkiismeretesen, vidáman és kreatívan kötötték le a gyerekek energiáit, ami ilyen sok lurkó esetén nem kis teljesítmény. Készítettünk velük egy rövid videót is, amit a blog Youtube csatornáján megtekinthettek (ahová ne feledkezzetek el feliratkozni sem!)

Fürdőzzetek a „Gyógyvizek völgyében”!

Autóval Budapesttől 128 km-t kellett utazni, mire eljutottunk az Egertől 12km-re található Demjénbe. Mint később megtudtuk a Hegyeskő-bércet pillanthattuk meg először a települést körülvevő gyönyörű dombságon. Találhatunk itt még kaptárköveket is, amelyek egyes kutatások szerint a népvándorlás kora és az Árpád-kor mitológiai örökségével hozhatók összefüggésbe. A kaptárköveket a 11-15. század időszakában vájták a Bükkalja riolittufa kiemelkedéseibe. Egyesek szerint kelta temetkezési helyek voltak, mások pogány áldozati színtereknek vélték őket, ám a legelfogadottabb nézet szerint  méhészkedés eszközeiként szolgáltak egykor. A rejtélyes kövek közvetlen tőszomszédságában fekszik a fák pompája mögött a Cascade Hotel, Gyógyfürdő és Barlangfürdő. A 760 méter hosszú barlangrendszer 1500 négyzetméter vízfelületével, 24 méter átmérőjű és 25 méter mély, hegybe süllyesztett csúszdatornyával, 550 méter csúszófelületével Közép-Európa legnagyobb barlangfürdőjének számít. A csúszdák szerelmeseit valóságos paradicsom várja: a hegybe süllyesztett, 24 méter mélységű csúszdatoronyhoz nem kevesebb, mint 550 méternyi csúszófelület tartozik. A hipergyors csúszdákat természetesen csak a nagyobb gyerekeknek ajánljuk, de a csúszni vágyó felnőttek számára is hatalmas élmény és kihívás egy-egy ilyen csúszdakülönlegesség kipróbálása. A tervezők a bátortalanabbakra is gondoltak, így van egyszerűbb családi csúszda is. A kisebb gyerekek számára is izgalmas kalandokat tartogat barlangfürdő mesebeli világa: keresztbe-kasul vezető, barlangrendszeren átnyúló vízi járatok, óriási virágok, tündérszobrok és a játszószoba is szolgálja szórakozásukat. Jó hír, hogy a kinti termál medencék pedig egészen hajnal két óráig nyitva vannak ünnepnapokon is. Az  éjszakai fürdőzés igazi luxusélmény a finom meleg termálvízben, mely oly sok betegségre gyógyír, például reumára, csontritkulásra, köszvényre is ajánlott.

Pár perccel arrébb hasonlóan különleges élményben lehet része azoknak is, akik inkább Egerszalókon szeretnének fürdőzni, ugyanis a fürdő mellett található egerszalóki sódomb igazi különlegesség. Ilyen  természeti képződmény a világon csak a törökországi Pamukkale-ban és az amerikai Yellowstone Parkban találunk. A 65-68 fokos ásványi anyagokban igen gazdag gyógyvíz folyamatosan építi az impozáns látványt nyújtó csipkézett, fehér mészkő-képződményeket.

Egerbe is el lehet látogatni, mely alig 20 perc autózásra található innen. Aki ritkán jár erre, annak mindenképp érdemes a számtalan látnivalót rejtő történelmi városba is kiruccanni. Ha olvasnál még a helyről, kattints ide!

Vizes kiruccanás egy lépésre a határtól!

Tudtad, hogy az osztrák-magyar határtól mindössze 200 méterre található Európa egyik legminőségibb családbarát wellness szállodája? Sőt, a világ leghosszabb VR-csúszdája is itt van! Ha olyan családbarát helyet keresünk, ahol a családbarát ígéretet tényleg komolyan veszik,(és nem csupán egy pelenkázóval és egy bilivel vagy WC-szűkítővel szúrják ki a szemedet) akkor legelső helyen burgenlandi Sonnentherme,

Európa egyik leghíresebb gyerekbarát fürdője és a hozzáépült Sonnenpark Hotel kell szerepeljen.  A személyzet tagjai  magyarul is beszélnek, mivel a határ tőszomszédságában van, a programok magyar nyelvűek is, sőt angolul is tudnak. A táj nagyon magával ragadó és a hotel segítségünkre van abban, hogy ezt is felfedezzük: ingyenes kerékpárokkal, gyereküléses riksákkal, görkorcsolyákkal és babakocsikkal. A település neve magyarul biztosan ismerősebben cseng, hiszen Lutzmannsburg nem más, mint Locsmánd. A 3000 éves város a római birodalom idején Pannónia részét képezte. Talán maguk a fürdőkultúrát annyira kedvelő rómaiak is fürdőzhettek az itteni termál vízben, amelyet azonban a modern ember csak néhány éve fedezett fel, 1997-ben kapta meg a gyógyvíz minősítést.  A fürdő 1.581 m² vízfelülettel rendelkezik. Tehát, ha a környéken járunk, akkor is érdemes ide elugorni, Sopron, Kőszeg, Szombathely a közelben vannak.

Ha érdekel bővebben itt és itt találsz beszámolót.

Megnézheted ezt a szálloda magyarországi partnerének, a Happy Family rövid videóját a gigahosszú VR-csúszdáról:

Ha tetszett a bejegyzés, megoszthatod másokkal is!
A blog Facebook-oldalán is gyakran osztok meg új posztokat! Nézz be az Instagramra is!
Feliratkozhatsz a hírlevélre is.
Kövess a blog.hu-n, hogy ne maradj le egy új posztról sem!
Ez pedig a honlapom.
Első fotó: pixabay.com, többi a szerző tulajdona.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rnz 2019.07.31. 13:27:25

Miskolctapolca és környéke (Diósgyőr, Lillafüred) hogy maradhatott ki?

rfbzs 2019.07.31. 16:02:12

@rnz:
És még sok más hely is.
De azért a miskolctapolcai Holiday panzióba ne menjetek! A tulajdonosnak hízelgő, dicsérő véleményekkel csak az igénytelen vendégek magasztalják fel a panziót.