Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Jöttünk, nyaraltunk, visszamennénk!

Élménybeszámoló a családbarát Zichy Park Hotelben eltöltött csodás napokról

2018. augusztus 30. - panpeterstop

Sok helyen megfordultunk már a családdal Magyarországon, de ilyen remek hétvégében már rég volt részünk. Jöjjön hát a beszámoló a bikácsi Zichy Park Hotelben töltött hétvégéről!

Sokszor a családok ha pihenni mennének valamilyen vízpartban vagy nagyobb hegységben gondolkodnak, pedig a Mezőföld vidéke is megannyi szépséget tartogat az idelátogatóknak, sőt, még vízpart is van!  A fővárostól mindössze 120 km-re fekvő Bikácson megismerhetjük a Gemenci erdő vadregényes ártéri erdejét, felfedezhetjük az itt élő állatok, például a hódok és vízimadarak életét. Ebben az idilli környezetben a bikácsi Zichy Park Hotel négycsillagos kényelmet, vidéki hangulatot, falusi vendéglátást és családbarát programokat nyújt a vendégek számára. Ide utaztunk három gyerekkel egy hétvégére.

Ahogy megérkeztünk a szálloda teljes pompájában fogadott: lampionok, csodás virágdekorációk és lufik kint és bent is, sőt, még a tóparton is romantikus dekorációt láttunk. Micsoda fogadtatás! Hamarosan megtudtuk, hogy esküvőre készülnek, így a látványos díszek is az ifjú pár és a násznép fogadására lett elkészítve. Kitűnő helyszínválasztás egy  életre szóló, emlékezetes eseményhez: nehéz lehet elfelejteni amikor egy ilyen csodás környezetben, egy balzsamos augusztus nyári estén egy egykori kúria helyreállított épületének parkjában, méghozzá a park taván mondhatja ki egymásnak a vőlegény és a menyasszony a boldogító igent.

Nagyon sok kisgyerekes család volt a szállodában, mégsem volt zaj, a hotel és a hatalmas park „felvette” a hangokat, a vendégeknek is lehetőségük volt arra, hogy a kertben elvonuljanak plédeken, nyugágyakon és a hatalmas fák árnyékában pihenjenek vagy a kinti medencénél napozzanak. Visszatérő vendégek elmesélték, hogy rossz idő esetén a beltéri medencében töltik az időt vagy a játszóházban.

Visszatérve saját történetünkre, a kedves recepciós hölgy kísért át minket az apartmanunkba, ahol egy öt ágyas kényelmes, légkondis szoba várt és egy rendkívül tágas fürdőszoba zuhanyzóval, WC-vel, bidével és egy pezsgőfürdős káddal. Nagy öröm volt, hogy a három gyerek elhelyezése sem okozott gondot, mindenkinek rendes, kényelmes ágy jutott. A szállás elfoglalása után egyeztetni kellett a hirtelen jött benyomások hatása keltette vágyainkat, hiszen volt, akit a kültéri medence hűs vize csábított, volt, akit a tanya állatai, és másikunk pedig a tó körül nézett volna körül, a legkisebb pedig az animátor lányok kézműves foglalkozására futott volna oda… tehát azonnal érzékeltük, hogy unatkozni nem fogunk, lesz bőven látnivaló és program is. Végül ebbe is abba is kicsit belekóstoltunk. Mindeközben a násznép már meg is érkezett, így egy kis bepillantást kaptunk abba milyen lehetnek itt a  nagyszabású rendezvények. Az esküvő nem zavarta a szállóvendégeket, egy nagy konferenciaterembe állították fel a vacsorát, amit jóízűen el is fogyasztottunk. Vacsora után bejártuk a hatalmas parkot, megcsodáltuk a Zichy Zoo-ban a tanya állatait, a bárányokat, a kecskéket, a disznókat, a többféle tyúkokat, pulykát, az emut, a kacsákat és a lovarda lovait almával kínáltuk. Megtudtuk, hogy a gyerekeknek szóló programok közül a legkedveltebb a az  állatsimogató, ahol testközelből szemlélhetjük meg a vidéki élethez hozzátartozó háztáji állatokat, sőt, akár saját kezükből etethetjük őket. Az állatok közelségét nagyon szeretik a gyerekek. A kosarakból kialakított rusztikus körhintán a gyerekek összebarátkoztak egymással és önfeledten futkároztak a sötétedő ég alatt.

Reggel kakaskukorékolás ébresztett, majd rájöttünk, hogy a tanya kakasa nem csak reggel hallatja a hangját. A szálloda éttermében bőséges svédasztal várt. Finomakat falatoztunk a helyi termelők szalonnájából, kolbászaiból és házi tejet ittunk hozzá. a gyerekeknek a bundás kenyér , a virsli és a tojásrántotta ízlett a legjobban.

Reggeli után már tűzött a Nap, így mi sem volt kellemesebb, mint a szálloda előtti medencében úszni egyet. Szerencsére mindegyik gyerek jó úszó, így sokat úsztunk és labdáztunk. A lubickolást az animátorok híre szakította félbe, bemondták a mikrofonba, hogy hamarosan kezdődik a családi olimpia. Bizony, ezek a kedves, találékony animátorok, nemcsak a gyereknek szerveztek kézműves programokat, arcfestést, és különböző játékokat, hanem a teljes családot is igyekeztek megmozgatni, elszórakoztatni különféle akadályversenyekkel, ügyességi és mókás játékokkal. Így történhetett, hogy az egyik ilyen megmérettetésen nyertem egy koktélt, egy másikon pedig az egyik gyerkőc – ő természetesen alkoholmenteset – amelyet aztán a hotel bárjában be is váltottunk.

Eredetileg terveztük, hogy ebédre vagy délután kimegyünk a környéken is körülnézni, de egyszerűen képtelenek voltunk elhagyni ezt a csodás parkot, így inkább itt lángosoztunk, hamburgereztünk és egész estig fürödtünk és játszottunk. Este a finom vacsora után ( a legjobban a helyi kistápéi gulyás és sült csirke ízlett a legjobban) a kimentünk csónakázni  a tavon.

Az evezés után a gyerekeket már várták frissen megismert barátaik, hogy sötétedés után kiüljünk a nyugágyakra és órákon keresztül figyelhessük a fejünk felett kifeszített csillagokkal pettyegezett eget és nézzük a Perseidákról hulló csillagokat. Mindenkinek felejthetetlen élmény volt megcsodálni a Göncölszekeret, a Cassiopeiát, a Marsot, a Vénuszt épp csillaghullás idején érkeztünk, ezért ezt nagy kár lett volna kihagyni.  Majdnem elfelejtettem említeni, hogy jól is esett a pihenés, hiszen még a csillagnézés előtt az animátorok hangulatos, pörgős táncos mulatságot hoztak össze a bárteraszon, ahol a gyerekek – és néhány táncos lábú felnőtt – kedvükre kisürögték-pörögték magukat.

Reggel nem volt egyszerű felkelni az éjszakai program után, de szerencsére 10-ig lehetett reggelizni, így időben odaértünk feltankolni elemózsiából, ettünk zabkását, házi lekvárral, hagymás babot és sült kolbászt, ittunk teát, kávét és gyümölcslevet. Bár ez volt az utolsó nap, a kijelentkezés után még maradhatunk medencézni, sőt, a fáradhatatlan animátorok is szeretettel vártak az izgalmas programokon. A délelőtt egyik fénypontja kislányunk lovas programja volt: a hozzáértő és barátságos lovagló tanárnő többféle gyakorlatba vezette be fokozatosan és még a szálloda parkjában is sétáltak egyet a nagy, de nyugodt lovon. Ilyen lovagló tanárral még eddig sehol nem találkoztunk, igazán tartalmas programokkal töltötte meg ezt a félórát.

Sok helyen jártunk már az országban, számos szállodában jártunk, de ilyen jól az országban még sehol nem éreztük magunkat. Eldöntöttük, hogy ide újból érdemes visszatérni. Sőt, a frissen szerzett barátokkal is telefonszámot cseréltünk (akik egyébként már harmadjára töltik itt a vakációjukat, mint kiderült ezzel nemcsak ők voltak így, hanem több vendéggel beszélgetve megtudtuk, hogy sokan visszatérnek ide, mert a gyerekük annyira jól érezte itt magát), hogy jövő nyáron újra itt nézhessük együtt a csillagokat.

Kinek ajánljuk?

Családoknak, akik szeretnének a természet lágy ölében, állatokhoz közel kikapcsolódni és kiélvezni a hotel családbarát szolgáltatásait (például animáció).

Pároknak, akik kettesben szeretnének eltölteni néhány napot egy romantikus környezetben: hajókázni a tavon, lovagolni vagy éppen lovas kocsikázni a tanyán, a közeli erdőben, beülni a szaunába vagy a beltéri jacuzzi-s medencébe.

Elérhetőség: http://www.zichypark-hotel.hu/ info@zichypark-hotel.hu, 06 75 676 160

Itt pedig egy videós összefoglaló a legemlékezetesebb pillanatokról:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.