Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Rejtett gyöngyszem a Balaton északi partján

2023. július 28. - panpeterstop

Kék és zöld színekben játszó magyar tengerrel, hangulatos belső tóval a közel 6 hektáros, ősfás területen, valamint fantasztikus ízekkel vár a Zánka Zen Garden Resort. Merüljetek el friss élménybeszámolónkban!

A Káli-medence a Balaton-felvidék Zánka és Révfülöp mögötti turisztikai régiója sokak szerint nem is földrajzi tájegység, hanem életérzés. A „magyar Provence-ként” is emlegetett táj a csend és a nyugalom szigeteZánka felé közeledve nem győzünk betelni a szemet gyönyörködtető vidék szelíd dombjaival, házainak levendulás udvaraival, egyedi természeti látnivalóival…és amikor a szőlős lankák mögül Zánkánál felvillan a Balaton kékje, tudjuk, hogy nem messze vagyunk már családi hétvégénk helyszínétől, a Zen Garden Resorttól!

Választásunk helyességét már a megérkezés első percei igazolják! A recepcióhoz érkezve első kézből tapasztaljuk, hogy nem egy átlagos balatoni szálláshelyre érkeztünk. A recepciós hölgy udvariasan megkér, hogy az autónkat hagyjuk a resort parkolójában, ahonnan elektromos kisbusszal szállít el a 21 „tiny house” típusú apartman egyikébe.  Az ősfás parkban a környezettudatosság és vendégek nyugalma nemcsak jól hangzó szlogen, hanem az autómentességgel is garantálják a jó levegő megőrzését, és nem mellékesen biztonságos környezetet teremtenek a rollerező gyerekek és a sétáló párok számára.

A két hálószobás kívülről háromszög formájú apartmanunk belülről tágas, berendezése igényes és ragyogóan tiszta volt. Akár hatan is kényelmesen elfértünk volna itt. A resorton lehetőség van 4+2, 6+2 fős apartmanokat foglalni, illetve a Muskátlis házban 2 fős szobákban is lehet tartózkodni. Apartmanunkhoz egy 24 négyzetméteres, árnyékolható terasz is tartozott, amelyen üldögélve a mesterségesen kialakított fürdőtóra láttunk rá. Nem sokáig ücsörögtünk, mert a rekkenő hőségben a kisebb sziklák közötti medence hűs vízének és a természetes jacuzzi csábításának képtelenek voltunk ellenállni.  A napozóterasz alatt a sziklakertre néző finn szauna is a vendégek kényelmét szolgálja, amelyek szaunaszeánszairól a visszatérő vendégek ódákat zengtek, de a nyár egyik legmelegebb napján a forró kabin helyett inkább újra a hűsölésre vágyunk, méghozzá, ha már itt vagyunk, akkor a Balatonban.

Van egy varázsa annak, amikor az őshonos mocsári ciprusokon, platánokon nyírfákon futkározó mókusok látványában gyönyörködve, a zöld nád susogását hallgatva és a semmivel össze nem keverhető Balaton-illat hívogatásának engedve szedjük lábunkat a tó irányába. Itt zavartalanul ki lehet élvezni a minden érzékszervre ható balatoni élményt, méghozzá teljesen zavartalanul.

Az úszás, napozás után ki a parton a függőágyak egyikében, ki a faház teraszán ejtőzik egy kicsit. Este már alig várjuk, hogy elsétáljunk a resort messze földön híres és külső látogatók számára is nyitott Bamboo Bisztrójába vacsorázni. Érdemes asztalt foglalni, mivel a pincérek a szabad helyek és a konyha terheltsége alapján tudják fogadni a külsős vendégeket. A vacsorát olyan előételekkel indítjuk, mint házi fish’n chips vagy hideg kovászosuborka leves. A lazac mellé grillzöldégeket választunk, a borjúmájhoz a nagy hőségben elegendő egy kis házias savanyúság, a család legfiatalabb tagja pedig a rántott tanyasi csirkehús mellett teszi le a voksát. A desszertválogatás bőséges: van mennyei baklava, pohárkrémek, sajttorták, idénygyümölcsök és még sorolhatnánk. A látvány sem utolsó, hiszen, ha jól választunk asztalt, akkor vacsora közben a Balatonban is gyönyörködhetünk…vagy reggeli közben, hiszen a félpanziós szolgáltatás előnyeit élvezve, ébredés után is ide vezetett első utunk.

Kellett az energia, hiszen zsúfolt napirendet terveztünk. A reggeli finom falatok és az elmaradhatatlan kávé és tea után kiruccantunk megnézni a Balaton-felvidék leglátványosabb várát, a Szigligeti Várat. Délután már siettünk vissza, hogy időben érkezzünk a resort dél-kelet ázsiai hangulatú Sasa Bárjában megkóstolni Schöck Norbinak, a Diplomático nagykövetének kulináris koktél különlegességeit.

A hétvégét egy másfél órás balatoni hajókázással koronáztuk meg. Szerencsére nem volt szükség hajóvezetői engedélyre, a resorton lehetőség van olyan kisebb motoros hajót bérelni (a kajak és SUP mellett), amelyhez nem szükséges külön engedély. Néhány mondatos eligazítás után már magabiztosan szeljük át a magyar tenger habjait gyönyörködve a lemenő Nap sugaraiban, amelyek a júliusi kánikulában még eléggé perzselőek, de ez akkor esik a legjobban, amikor karnyújtásnyira a víz, ami arra vár, hogy beleugorjunk…

A parton kikötve még lefotózzuk a vadkacsakát és a hattyúkat.

Este a bambusznádas lámpák fényével megvilágított bisztróban a magyar hiphop szcéna egyik kiemelkedő képviselője, Dj Bootsie gondoskodott a remek hangulatról. Már reggelinél éreztük és láttuk, hogy lázas készülődés folyik a háttérben, hiszen a BBQ estre a húsokat is elő kellett készíteni… Ilyen mennyei, omlós pulled porkot még sehol nem ettünk, de a vacsora többi fogásával sem lehetett mellé lőni. A resorton nem egyedi eset, hogy zenés rendezvényeket, vacsoraestek szerveznek, és prominens előadóművészeket hívnak. Ezek az események nyitottak, érdemes figyelni a resort közösségi oldalait  Ottlétünkkor sokan érkeztek, nemcsak szárazföldön, hanem vízen is.

Túlságosan gyorsan telt el a hétvége, jó lett volna még maradni, hiszen itt minden túlmutatott a hétköznapi fogalmán. A resort kiemelkedik az élményt nyújtó szálláshelyek közül, és nem túlzás azt állítani, hogy olyan az egész, mint egy tündérvilág. Csend, nyugalom, béke.

Kiknek ajánljuk?

Bárkinek, aki a hagyományos szálláshelyeken kívül kipróbálna mást is. Balatonrajongóknak pedig kötelező!

Több kisgyermekes családot is láttunk, akik számára a belső tó sekély vize ideális a pancsoláshoz, a fürdőzéshez. Voltak itt nagyobb baráti társaságok is, de csapatépítők, rendezvények, esküvők helyszíneként is igazán exkluzív választás.

Bővebb információ:

Tekintsétek meg szokásos élménybeszámolós videónkat:

Szerző: Bereczki Enikő generációkutató, tréner
A blog Facebook-oldalán is gyakran osztunk meg új posztokat, ott is várunk!
Nézz be az Instagramra is!
Feliratkozhatsz a hírlevélre is itt a blogon jobb oldalon.
Kövess a blog.hu-n, hogy ne maradj le egy új posztról sem!
Ez a honlapom.
Minden jog fenntartva!
A trágár, gyűlölködő, politikai tartalmú kommenteket kimoderáljuk.
Képek forrása: saját

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.