Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

6 élmény, amit ne hagyj ki, ha Zalakaroson jársz!

2020. augusztus 27. - panpeterstop

Zalakaros és a közeli Kis-Balaton Magyarország egyik gyöngyszeme. Ideális választás, ha kisebb vagy nagyobb gyerekekkel utazunk, a környéken ugyanis számos programlehetőség közül válogathatnak a családok. Összegyűjtöttük legizgalmasabbakat.

Több mint 3 óra utazás talán ijesztően hangzik, de korántsem az, azok számára, akik az M7-es autópályán érkeznek Budapest felől, hiszen csodás az út a Balaton déli partja mentén, nem beszélve arról, hogy még beiktathatunk egy kis csobbanást is a kánikulában. Mi is így tettünk a 33 fokban. Ennek ellenére már nagyon vártuk, hogy megérkezzünk a zalakarosi Hunguest Hotel Freyába, ahol minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy felejthetetlen napokat töltöttünk. A harmadik emeleten kaptunk egy kényelmes erkélyes, klímás családi apartmant, egybenyitható szobákkal. A szálloda még gyümölcstállal és édességekkel is kedveskedett üdvözlésünkre, ami a hosszú utazás után nagyon jól esett. A folyosókon virágok, színes festmények, több helyen pihenők szolgálják a vendégek kényelmét. A személyzet is nagyon kedves, szolgálatkész volt. A Hunguest Hotel Freya azért is bizonyult remek választásnak, mert a szálloda előnye, hogy közvetlen átjárást biztosít a Zalakarosi Fürdőbe, így át lehetett csattogni papucsban és a szállodától kapott köntösben egy földalatti folyosón, amit – mint megtudtuk – nyáron hűtenek, télen fűtenek. A folyosó akadálymentes, így kerekesszékkel és babakocsival sem okoz nehézséget az utat megtenni. További plusz pont, hogy a fürdőbelépőt a szállodai árak rendszerint tartalmazzák.

Mit ettünk?

Az ételválaszték bőséges, változatos és nagyon finom. Folyamatosan töltötték fel az ételeket a svédasztalos pultnál reggeli és vacsora alatt. Gyakran készültek helyi specialitásokkal is, zalai aludttejes prószát házi  szilvalekvárral itt ettünk először és reméljük nem utoljára. A házias marhapörkölt és a dödölle is páratlan volt és a válogatósabb gyerekekre is gondoltak, mindig volt hagyományosabb étel is, amit ők szeretnek, csak, hogy néhányat említsünk: rántott hús vagy hal, bolognai spagetti, nudli, palacsinta és még sok más finomság. Degeszre ettük magunkat a svédasztalos reggeliken és vacsorákon (este 17:30-tól már mehettünk), így napközben a strandon egy lángos tökéletesen elég volt ebédre, na meg délután egy-egy gombóc fagyi.

Zalakaros is megér egy sétát, sőt, többet is!

Apropó, fagylalt! Ha valaki Zalakaroson jár és sétálna egyet a hangulatos kisvárosban, ugorjon be a méltán népszerű Szilágyi Cukrászdába egy mennyei fagyira vagy egy mesés süteményre! Egy kis frissítő után érdemes a Termáltavat és az Ökoparkot körbejárni. Mi is megnéztünk néhányat a számos tematikus bemutató közül, és roppant szórakoztató volt a tóban található kis kerek lapokon víz felett mászkálni. Az Égerösvény-tanösvényen fel lehet fedezni a védett, illetve a területen őshonos növényeket, amire sajnos nekünk már nem maradt sok időnk, de reméljük, ha újból visszajövünk ez is belefér majd a programba.

Fáradtan, de élményekkel gazdagodva a hotel lobby-bárja melletti igényesen gondozott parkos kerthelyiségben pihentető volt nyugalmasan elkortyolgatni egy csésze kitűnő kávét, míg a kisebb gyerkőc a gyermekjátszó számtalan játékával szórakozott és a mellette lévő biliárdszalonban a nagyobbak lejátszottak egy-egy „meccset”.

Zalakarosi Fürdő - Nemzedékek óta a családok kedvelt fürdője

A fürdőről lehet, hogy nem tudja mindenki, hogy Magyarország első fedett élményfürdője, ahol 360 m2 vízfelület és 11 különböző attrakció garantálja igazi vízi kalandot és felhőtlen szórakozást. A legkisebbeket több gyermekmedence is várja. Azonban nemcsak ezzel készülnek a kisgyermekkel érkezőkre, van itt külön baba-mamaszoba, tisztába tevésre, csecsemőetetés alkalmas helyiség is, és a gyermek-pancsoló közelében különféle játékokkal felszerelt játszótér. Ötletesen színes lábnyomok vezetik a látogatókat, merre kell menni az élményfürdő vagy a gyógyfürdő felé.

Miután a gyerekeket elkísértük megannyi csúszdás és egyéb vízi kalandra – például a  "Fekete lyuk" csúszdához -, mi felnőttek a termál, gyógyvizes medencéket is kipróbáltuk, melyek mind tiszták és rendezettek voltak.  A gyereknek annyi minden van itt, hogy egy nap s kevés mindent kipróbálni. Sok nyugdíjast is láttunk, akik vagy a családdal, vagy párjukkal érkeztek gyógykúrát. Egy visszajáró vendégtől megtudtuk, hogy a zalakarosi gyógyvíz Európában is egyedülálló nátriumkloridos és hidrogénkarbonátos gyógyvíz. A gyógyvíz legjobb hatását a krónikus nőgyógyászati, a mozgásszervi és ízületi betegségek gyógyításában, az idegrendszeri-, szív- és keringési-, valamint anyagcserezavarok kezelésében fejti ki.

Nem is csoda, hogy évről évre több millió ember látogat ide, hiszen a kisgyerekektől a nagyobbakig, a szülőktől a nagyszülőkig, mindenkire ezernyi élmény vár!

Mássz fel a zalakarosi kilátóra!

A fából készült kilátó Zalakaros központjától mindössze 1 km-nyire található. Szerencsénk volt a tiszta idővel, tisztán látható volta Kis-Balaton, illetve a Balaton-felvidék.  Zalakaroson csak a város tüdejeként emlegetik a domboldalt borító a kilátót körülvevő erdőt, ahol érdemes egy sétát tenni vagy akár túrázni is.

Ha valaki szeretné megismerni a környéket és csak rövid idő áll rendelkezésére – szerintünk – a fürdőn kívül a következő nevezetességekhez még mindenképp érdemes elmenni a családdal:

Zobori Élménypark, ahol nemcsak szórakozhatsz, de tanulhatsz is!

A zalaszabári Zobori élménypark jóhírét elhozták már korábban gyerekeink barátai, és hatalmas várakozással érkeztünk ebbe a szabadtéri és beltéri élményparadicsomba. Volt itt kötélpálya, állatsimogató, óriáshinta és jó néhány csúszdázási lehetőség, plusz sokféle játék a legkisebbeknek. A nyári hónapokban szuper vizes játszótér és vízi játékok is várják a kicsiket, ezért érdemes strandcuccot, törülközőt is betenni.

A beltéri játszópark interaktív játékai is nagyon szuperek. Több tini táborozóval/osztálykirándulóval is találkoztunk. A belépőjegy megvásárlásakor egy hitelkerettel rendelkező karkötőt kaptunk, és ezzel tudtuk használni a fizetős játékokat vagy ételt-italt vásárolni. Nálunk a legnagyobb sikert a beltéri interaktív terem, és egy óriási csúszda aratta, amit mi csak „kidobósnak” neveztünk (mert kidobta a végén a rajta ülőt egy óriási szivacsra!).  A 281 méter hosszú az országon egyedülálló hullámvasúttal kacérkodtunk, de a végén annyi élménnyel voltunk teli, és annyira kifáradtunk, hogy végül nem vállaltuk be, de így sem volt semmi hiányérzetünk, sőt, sokat tanultunk játszva! A lélegzetelállító panoráma pedig csak hab volt a tortán.

Állatsimogatás a kápolnapusztai Bivalyrezervátumban

Balatonmagyaródnál található a Kápolnapusztai Bivalyrezervátum, ahol Magyarország legnagyobb látogatható bivalycsordája él. A vadregényes bivalyrezervátum célja a hazánkban őshonos faj génállományának megőrzése, emellett számtalan szórakoztató programot is tartogat a látogatók számára. A legelésző bivalyok mellett egy tanösvényen sétáltunk végig, kecskéket simogattunk az állatsimogatóban, a fogadóépületben pedig a Kis-Balaton élővilágáról néztünk meg egy kis kiállítást. A legelésző a bivalyok mellett futkosó ürgéket és láttunk.

Rendhagyó biológia óra a Kányavári-szigeten

A rezervátum közelében található Kányavári-szigetet mindenképp érdemes beiktatni a az utazásba. A kis szigetre egy különleges, fa szerkezetű gyalogos hídon jutottunk be, előtte az autót a híd lábánál lévő fizetős parkolóban tudtuk letenni. A parkolásért fizetni kell de a szigetre ingyenes a belépés. A sziget a Kis-Balaton Tájvédelmi Körzet, mely a Balaton-felvidéki Nemzeti Park része. Páratlan értékű madárparadicsom alakult itt ki, mely a vadvizeket és a vízimadarakat is egyaránt védi. A szigeten egy tanösvényt bejárva tanultunk az itt élő növényekről és állatokról. Felmentünk a kilátótoronyba is, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a Kis-Balatonra. Több olyan vízimadarat is láttunk, mellyel nem találkozhat minden nap az ember és megcsodáltuk a víztükröt díszítő fehér tündérrózsákat.

Miután rekkenő hőségben bejártuk ezeket a helyszíneket mi sem volt kellemesebb, mint a szállodából átmenni az este 21:00-ig nyitva tartó részleg medencéjében úszni egyet.

Kinek ajánljuk?

Családoknak, akik szeretik aktívan tölteni a nyaralást: fürödni, csúszdázni, kirándulni a természet lágy ölében, állatokhoz közel kikapcsolódni és mindeközben kiélvezni a háromcsillagos hotel szolgáltatásait. Gyerekek, felnőttek egyaránt megtalálják, amit keresnek.

Pároknak, gyógyulni, feltöltődni vágyóknak, akik kettesben szeretnének eltölteni néhány napot, hetet kiváló minőségű gyógyvíz mellet, beülni a szaunába vagy a kül/beltéri jacuzzi-s medencékbe, sétálni a hangulatos városban vagy kirándulni a közeli erdőben.

Itt pedig egy videós összefoglaló a legemlékezetesebb pillanatokról:

Elérhetőség:

Tel.: 00 36 93 340 125

E-mail: hotelfreya@hunguesthotels.hu

Web: www.hotelfreya.hunguesthotels.hu

A blog Facebook-oldalán is gyakran osztunk meg új posztokat, ott is várunk!
Nézz be az Instagramra is!
Feliratkozhatsz a hírlevélre is!
Kövess a blog.hu-n, hogy ne maradj le egy új posztról sem!
Ez pedig a a honlapom.
Ha tetszett a bejegyzés oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!
A trágár, obszcén ide nem illő vagy politikai tartalmú kommenteket kimoderáljuk!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.