Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Vidd el családodat a mosoly és a nyugalom szigetére!

2018. április 15. - panpeterstop

„Mosoly és a nyugalom szigete” - ez a mottója a Vértes meseszép lankáin található Hétkúti Wellness Hotelnek. A turisztikai szolgáltatások szeretik a hangzatos szlogeneket, és mi tagadás sokszor kicsit túl is lőnek a realitáson. A Hétkúti Wellness Hotelben azonban ez a két szó valóban összhangban van a hely csodás atmoszférájával, minőségével és a személyzet vendégszeretetével.

Minderről rögtön meg is bizonyosodhattunk, ahogy megérkeztünk a Dunántúli-középhegység egyik legszebb, legfestőibb vidékére a Vértesbe, úgy, hogy még az utazás sem volt kimerítő, Budapesttől mindössze körülbelül 80-90 km. A Hétkúti Wellness szállodából fantasztikus kilátás nyílik a hegység dimbes-dombos vonulataira.

A legnagyobb meglepetést a kifinomult stílusérzékkel berendezett hatalmas lakosztály jelentette. Többször előfordult már, hogy 3 gyerek gondot jelentett egy szállodának elhelyezésünket tekintve. Itt tágas szobákat kaptunk, sőt a gyerekeknek még 4 ágy is jutott, és igényes fürdőszoba is kellemessé tette az itt tartózkodást. A szálloda többi szobái –melyből van bőven: 8 db prémium kategóriás, 20 db kiemelt prémium kategóriás szoba, 3 db superior szoba és 4 db lakosztály – illetve, a szálloda egészére jellemző a vidéki elegancia.

A szobák az osztrák Voglauer gyár nemesfa bútoraival vannak berendezve. Különlegességnek számít nászutas szoba, mely osztrák népies stílusú parasztbútorral, baldachinos ággyal várja a nászutas vendégeket.

Minden igényt kielégítő családi pihenés

Amikor családi pihenést tervezünk, alapvető szempont, hogy olyan helyet találjunk, ahol mindenki megtalálja a számára érdekes és pihentető elfoglaltságot. Ennek a kívánalomnak pedig egy ötfős család esetében nem is olyan egyszerű eleget tenni.

Amikor ellátogattunk a Hétkúti Wellness Hotelbe szerencsére ehhez minden adott volt:

• élvezhettük a több mint 200 m2-es Vízi-világ szolgáltatásait a wellness részlegen;
  • közben  megcsodálva a lovasparkra nyíló csodás kilátást, a Vértes megragadó panorámáját;
  • feltöltődhettünk a finn szaunában, a 60 °C-os fényterápiás szaunában és az  infrakabinban
  • a legkisebb a játszótéren és a lenti gyermek részlegen szórakozhatott,
  • a fiúk pedig a focipályán is megmozgathatták magukat vagy a fitneszteremben;
  • és még kellemes sétát is tehettünk a Ribizlis-tó partján, mely során a lovarda gyönyörű paripáiban is kigyönyörködhettük magunkat. A lovakat egyébként a vendégek is megülhetik. Mi egy kis pónit és egy nagyobb lovacskát próbáltunk ki futószáron, egy kedves oktató segítségével a lovaspályán.

Ugye nem gyakran mondhatjuk el, hogy vacsora alatt pacikat bámulhatunk?

Pedig mi ezt tettük, ugyanis a lovaspark paripáit a szállodához tartozó Lovas Vendéglőből is csodálhattuk vacsora közben, mivel a hangulatos étterem egyik falát borító ablak a lovardára néz. A rusztikus vendéglő a szálloda enteriőrjéhez igazodva a régi osztrák berendezési stílust képviseli: százötven éves fenyőfát, címeres téglákat is felhasználtak, modern építészeti anyagokkal kiegészítve. Az idilli környezet mellett kitűnő konyhával várják az idelátogatókat. Kínálatukban a nemzetközi konyha remekei mellett előkelő helyet foglalnak el a helyi, hagyományos sváb ételek, melyek közül mi a bakonyi betyárlevest cipóban, a hatalmas sült csülköt párolt káposztával, krumpligombóccal, a sváb savanyú tojáslevest, illetve, a tulajdonosok specialitását, a hazánkban itt egyedüli, fajtatiszta tenyészetben, rideg tartású skót felföldi szarvasmarha húsából készül, Galloway marhapörköltet, spetzlével. Egyikkel sem fogtunk mellé, mindegyiket kifogástalanul készítették el. Desszertben is erősek, nekünk a házi mákos gombóc, aszalt szilvás bodzamártással és a forró almás pite, diófagylalttal ízlett a legjobban. A gyerekeknek „Aprótalpú vendégeknek” ajánlatukban hagyományosabb ételekkel kedveskednek, melyek ahhoz képest, hogy gyerekadagok, igazán bőségesek és ízletesek, a pulykamell csíkok szezámmagos bundában, vagy a sajtos gnocchiuk is kitűnő. A kisebbek az étterem egyik részében kialakított sarokban rajzolgathatnak, játszhatnak is.

Ha már itt voltunk ebédre ellátogattunk a móri jónevű Öregprés Étterembe is. Még csak a limonádékat rendeltük meg, máris hoztak egy kis kóstolót ropogós házi kenyerekből és saját készítésű különleges házi zsírjukból. Levest rendeltünk, mivel a szállodában bőségesen bereggeliztünk, de igazán kár lett volna kihagyni a különleges kurkumás gyökérzöldség pürélevesüket aszaltparadicsom kompóttal, kecskesajttal és a hagyományos igazi vasárnapi húslevest gazdagon házi metélttel. Az étterem hangulata igazi kuriózum, sok régiség, izgalmas ereklyék visszarepítenek az időben, hogy elképzelhessük hogyan is éltek itt régen a helybéliek. A kemencés udvarral összeköthető termükben 70 fős családi vagy céges rendezvényeket is lehet szervezni. A fogadó romantikus hangulatú szobáiban pedig meg is lehet szállni. Akik szeretik a jó borokat, kiváló móri borokat is kóstolhatnak az udvaron található 300 éves Présház- Borospincében.

Fekete-erdő, de nem a Klinika!

De térjünk vissza a hotelre és a kiadós büféreggelire. A reggeliző terem is igazán kellemes és családias hangulatú. A felszolgáló hölgy pedig olyan kedves és előzékeny, hogy azt tanítani kellene a vendéglátó iskolákban. Reggeli után elindultunk felfedezni a környéket. Rengeteg itt a szőlő, Mór és környékén évszázadok óta folyik szőlőművelés. Az első szőlővesszőket még a rómaiak hozták magukkal. A török uralom alatt a szőlőterületek szinte teljesen kipusztultak, a falu csaknem lakatlanná vált. Az új földesúr német telepeseket hívott a birtokára, a 17. század végétől a telepítés több hullámban zajlott. A szájhagyomány szerint a Fekete-erdőből települt ide az első 7 sváb család. Valószínűleg lehet benne igazság, ugyanis a környéken találkozhatunk is a Fekete-erdő névvel. A családok egykori lakhelye még ma is viseli a Hétkúti-dülő nevet, mely ma a szállodának és a már említett 29 hektáron elterülő lovasparknak ad otthont.

Ahol még a híres világutazó is megfordult

Néhány perc és eljutunk Csókakő várára a hangulatos szőlőskertek felett. A középkori eredetű, a török időkben is használt vár hófehér falai csak úgy világítanak az erdős környezetben. Tetejéből káprázatos kilátás nyílik a Mór környéki síkságra, a Bakony vonulataira és a környező dombokra. A hányatott sorsú, többször gazdát cserélt vár az 1990-es évekre veszélybe került. A várat most éppen gyönyörűen felújítják, ezért jelenleg még belépőjegyet sem kellett fizetni. Jelenleg is zajlanak a helyszínen régészeti feltárások, főleg a török időkből kerülnek elő leletek, de Árpád-kori kincseket is felszínre hoztak már a régészek.

Evlia Cselebi világhírű török világutazó magyarországi utazásai (1660-1664) során erre járva feljegyezte, hogy müezzin énekére figyelt fel Csókakő vára alatt, ahova ugyan nem tért be, útinaplójában mégis röviden lejegyezte a vár történetét, s így megörökítette az évszázadok során feledésbe merült török imahely létezését (mit máig is keresnek).

Csókakő Várpalota és a Bakony hegyei között egy magas dombon álló kicsiny, erős épületű váracska, de én nem mentem be. A várban III. Murád khán dzsámija van, amelyről midőn a mohammedi ezán éneklését hallottam, a vár felől kérdezősködtem. Ennél előbbre nekünk már nincs várunk, mert annyira a határszélen van, hogy ide minden oldalról az ellenség kakasainak hangja hallatszik.”

Csókakőn kívül még számos látnivaló vár ránk a környéken, ellátogathatunk a móri Lamberg-kastélyba vagy akár a gánti bányász múzeumba, illetve, kicsit távolabbra, Várgesztesre is.

Lazulás, pancsolás és feltöltődés

A kirándulás és az ebéd után a szállodába tértünk vissza, hogy kiélvezzük a medencék világát. A legkisebbek gyerektársaságra lelve önfeledten pancsoltak a gyerekmedencében, a nagyobbak pedig erejüket próbálták meg az ellenáramoltatós úszómedencében és a konditeremben; mi pedig felnőttek a pezsgőfürdőben ejtőztünk, valamint a szaunában izzadtunk. Igazi kuriózum, hogy a wellness részleget egészen nem sietnek bezárni, este 10 óráig lehet használni, így akár vacsora után is vissza lehet jönni még egy kis esti fürdőzésre.

Végezetül álljon itt Levi (13 éves) véleménye:

„Nagyon jól éreztük itt magunkat! Talán kicsit olyan érzés volt, mint a Reszkessetek betörők második részében Kevinnek, amikor megérkezik a Plaza Hotelbe. Mi is elámultunk olyan elegánsak voltak a szobák! A wellness-részleg is király volt: főleg a csempékből, üvegekből kirakott alakzatok a falon. A legjobb mégis az ellenáramoltatós medence volt, ilyet még sehol sem láttunk! Szuper volt utána a jaccuzi-ban ejtőzni és bevacsorázni a finom falatokból az étteremben, ahonnan még lovakat is láttunk! A legeslegjobb az volt, hogy teljesen együtt lehetett a család! Anyukámnak sem kellett sütni-főzni, körbeugrálni a társaságot, végre őt is kiszolgálták. Én is elhozom ide a családot, ha nagy leszek.”

Kedvcsinálóul nézzétek meg rövid videónkat:

Elérhetőség:

Hétkúti Wellness Hotel

8060 Mór, Dózsa György u. 111.
Tel: +36 22 563 080

E-mail: hetkut@hetkut.hu
Internet: www.hetkut.hu

Videóért köszönet Nagy Gergelynek!

Ha tetszett a bejegyzés, megoszthatod másokkal is!

Kövess a blog.hu-n, hogy ne maradj le egy új posztról sem!

Látogass el a Facebook-oldalra is vagy az Instagramra vagy a szakértői  honlapra:-), ahonnan ingyenes tanulmányt is letölthettek!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.