Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Pán Péter, STOP!

Miért akarnak annyian escortlányokra hasonlítani?

2019. március 23. - panpeterstop

Miért van az, hogy gyakran még komoly közszereplők vagy feleségeik sem képesek megérteni, hogy az öltözettel üzennek vagy azt, hogy a szerephez fel kell tudni öltözni?
escort_girl.jpg

Természetesen a címben van némi túlzás. Kétségkívül relatív mennyi az annyi. Nyilvánvalóan nem akar a többség kéjnőket stíluspéldaképeinek tekinteni. De mégis valami miatt Náray Tamás egyik mondata jutott eszembe a minap amikor megláttam az Inspiráló Nők gáláján készült felvételeket. Hogy mit is mondott a neves divattervező, az ebből a cikkrészletből máris kiderül:

"... ő azt tanácsolta azoknak, akik megkérdezték, hogy egy eseményre mibe menjenek, hogy törekedjenek az egyszerűségre, mert

egy állami tisztviselő felesége nem filmsztár a vörös szőnyegen.

De nem hallgattak rá, és a mai napig nem érti, hogy egy államfő beiktatásán hogyan lehet muszlinszoknyában, nyitott szandállal megjelenni, templomi esküvőhöz miképpen passzol a mellkidobós, hát nélküli ruha.

Ezt a műhaj-műszempilla stílust meg kellene hagyni a popsztároknak, dj-knek, illetve az escort világának."

Andy Vajna halála után megfordult a fejemben, hogy megnézzem felesége Instagram profilját. Nem sokat tudtam róla azonkívül, hogy valamikor modell lehetett. A filmes mogul halála alatti cikkek felkeltették a kíváncsiságomat, s ami az Instagramon várt rám az több volt, mint megdöbbenés. Egyrészt biztosan úgy kell nekem, mivel alapvetően konzervatív értékeket valló családanyaként rendkívül naiv vagyok, de egy kormánybiztos s egyben hollywoodi producer nejétől nem ilyen képválogatásra számítottam. Hogy milyenre? Hát pornó-oldalakra hajazó tartalmakat semmiképp nem vártam. Nem szoktam "18 +-os" tartalmakat gyakran megosztani itt, de kivételt teszek, (ezért ha vannak itt olyanok, akik nem bírják az ilyen fotókat, gyorsan gördítsenek tovább és ne kattintsanak a napszemüveges képre!) mert hozzám hasonló gyógyíthatatlanul jóhiszemű, naiv lelkek szemének  megnyitása is a célom lenne:
Ami az Instagramot illeti 372 ezer, a Facebookon pedig 87 ezer ember kedveli Vajna özvegyét. Egy ismert ember feleségét tekintve, akár ez nem is nagy szám. Ami durván kiverte nálam a biztosítékot az a pont volt, amikor megláttam, hogy zsengén fiatal, tizenéves ismerőseim is követik. Mit vagyis inkább kit keresnek ott? Egy filmes mogul feleségét? Egy fehérneműs modellt? Egy üzletasszonyt? A képi világ alapján talán ezek közül a közösségi oldalain a második jelenik meg. Pedig ez a legkevésbé érdekesebb. Nekem. Lehet másoknak, sokaknak érdekesebb Vajna Tímea lebarnult popója tangás képein, mint az, hogy beindult-e például Mr Funk nevű cége vagy az, hogy hogyan segítették férjével a rászorulókat. Úgy hallottam volt példa erre is. De ezzel nem lehet lájkokat szerezni. Lájkokat jó testtel lehet kapni, kellőképpen megmutatva azt. Ezt rögtön leveszik a 12-13 éves lányok-fiúk, akiknek tömegei hosszú-hosszú órákat töltenek az Insta görgetésével. Ennyi követőnél érdemes lenne megnézni és feltenni a kérdést: vajon kik is tartoznak a követőink közé? Milyen hatások érik őket az oldalaimon? Ha valaki ezen a gondolatmeneten továbbelmélkedne ajánlom, olvassa el Zimre Zsuzsa írását, amiből itt egyetlen idézet álljon:
a többi, százezres követői táborral rendelkező nőnek és férfinak is nagy felelőssége van abban, hogy mit mutat meg magából, és mit reklámoz. És ha ezt nem érzi, az borzasztóan szomorú, mert egy olyan világba hajszolja bele a könnyen befolyásolható fiatalokat, ami csak frusztrációt szülhet. 
Itt már el is lehet szomorodni. Egyrészt azon is, hogy milyen hatással van mindez a fiatalok önértékelésére, testképére, hisz köztudott, hogy a közösségi média ezt is befolyásolja. (Ha bővebben érdekel hogyan kattints erre az írásomra: Szexinek lenni elvárás?! Már a kislányoktól is? - A közösségi média drámai hatása a gyerekek testképére).
Számomra a bánat másik oka az, hogy a felelősség terhét oly sokan lerázzák, vagy már eleve fel sem vállalják. Pedig a fiatalok keresik kit követhetnek, kire nézhetnek fel, ki inspirálja őket nemes célok felé. Merthogy pontosan a célok hiányoznak a mai Z-generációsoknak. A minap egy ismert Y-generációs Youtuber osztotta meg aggodalmát velem, úgy látja a Z-generáció legnagyobb problémája az, hogy megkap mindent. Ha nincs miért küzdeni, még nehezebb célokat találni. Ha közösségi médiában és azokon a rendezvényeken, amelyeknek célja az inspiráció sem kapnak követésre méltó célokat, akkor tényleg nem lesz könnyű dolguk.Főleg úgy, ha már nem is lesz kitől inspirálódni. 
De ne ragadjunk le teljesen itt, amikor az Inspiráló Nők gálájáról volt szó eredetileg. Amikor megláttam a rendezvényen résztvevő alapvetően konzervatív értékeket valló hölgy csillám-sellőpónira emlékeztető gálaruháját, rögtön beugrott, hogy ez most valami réteg-divatirányzat lehet, hiszen pont Vajna Tímea oldalán láttam hasonlót. Talán nem véletlen, hiszen a két nő ugyanabba a fitness központba jár és Tímea Instagram profilján már posztolt is ott készült közös edzőtermi fotót, melyen egy barátnő és stílusinspirátor, Sarka Kata is pózolt. Legyen itt pár kép Kata Instájáról is (hasonló elvek mentén, mint a Vajna Tímea képeinél, vagyis, ha vannak itt olyanok, akik nem bírják az ilyen fotókat, gyorsan gördítsenek tovább):
Ééés következzen most az a bizonyos sellős outfit szintén Sarka Kata Instájáról:
rogan_sarka.jpg

 

Még néhány kép a tavalyi gáláról:

Amit egy portálon olvastam, azt már nem hittem el, legalább háromszor kellett elolvasnom ahhoz, hogy bebizonyosodjam arról, ezt tényleg valaki így leírta:

Az Inspiráló Nők vörös szőnyegén ez alkalommal is felvonultak a hazai hírességek, akik nagyon kitettek magukért. (....) Pontosan tudja, hogyan hangsúlyozza ki nőiességét és különleges szépségét, amit ez az extra ruha még inkább kiemelt. Attól fogva, hogy belépett a gálára, senki nem tudta róla levenni a szemét. Ez persze nem meglepő, valóban mesés volt."

Felmerült bennem a kérdés, és azóta zakatol a fejemben:

Miért van az, hogy Magyarországon annyian nem képesek megérteni, hogy az öltözettel üzenünk, vagy azt, hogy a szerephez kell tudni felöltözni?

Ha valaki ”a tegyük ki mindenünket” stílus követője volt, az nem más, mint az USA First Lady-je. Ha úgy vesszük érthető, ő ebből élt akkoriban. DE, ahogy férjét beiktatták, volt ott valaki, aki elmagyarázta neki, hogyan kell egy politikusfeleségnek megjelennie (nem úgy, mint egy modellnek, pláne, mint egy utcanőnek). Megnéztem és Melania ősszel már elkövetett egy divatbakit is! Mi volt ez az öltözködési skandallum (bár nálunk ilyen lenne a legnagyobb!)? Legsúlyosabb bűne First Lady-ként az volt, hogy magassarkúban jelent meg a hurrikán sújtotta Floridában. A Vanity Fair cikkben, melyben ezt szóvá tették.  Azt is megemlítették, hogy Oroszországban és Kelet-Európában a legzordabb télben is topánkában járnak a nők. Bár csak ennyi lenne az itteni nők stílushibája....

Sajnos nálunk mintha pont fordított tendencia lenne jellemző... Mielőtt a köztudatba kerültek volna konszolidáltabban, vagy legalábbis nem alpáriasan öltözködnek, majd ahogy egyre többet szerepelnek a médiában a stílus egyre inkább közönségessé válik. A képen lévő példa sem egyedi sajnos, sok ilyen van politikai hovatartozástól függetlenül. (Ez csak épp most jött szembe velem). Szerepzavarok vannak. A modell nem politikusfeleség, bár lehet az szeretne lenni és fordítva. De az outfitekből nem tudjuk ki ki s ki milyen értéket vagy értéktelenséget képvisel. Abból ahogy felöltözik első blikkre képtelenség rájönni milyen szerepben is van és arra sem alapjában véve ki is ő. Pedig van Görög Ibolyánk, Náray Tamásunk, lenne bőven még szakember, aki nálunk is megtanítja az alapokat, ha kell. Ők valamiért viszont nem népszerűek. Helyettük megy az ex-szépségkirálynők majmolása, klónozása, lekoppintása. Fogjuk rá (sic) ő manipulálja őket is és őmiatta öltöznek, sminkelnek, pózolnak, veszítik el női méltóságukat úgy ahogy. Tévedés ne essék, nem kell apácaruhát húznia annak, aki hozzámegy egy közszereplőhöz vagy közméltósághoz. Sem Katalin hercegné, sem Meghan Markhle nem öltözött zsákba miután férjhez ment, mégis milliókat inspirálnak kifinomult stílusukkal - meglepő, de anélkül sikerül ez nekik, hogy ruhában ugyan de közszemlére tennék minden porcikájukat. Sajnos ezek a hazai minták nálunk nagyon negatív üzenettel bírnak és demoralizáló hatásúak a fiatal lányok számára...

Nemrég olvastam Mörk Leonóra cikkében Réz Anna filozófust arról elmélkedni, hogy az erkölcsi elvek helyett manapság moralizálunk és pszichologizálunk:
„Azt látom, hogy bizonyos értelemben elfelejtettünk erkölcsi terminusokban beszélgetni egymással. A magánéletünkben ugyan látszólag nagyon sokat moralizálunk, jönnek a nagy port felverő ügyek, mint hogy a gyerek földhöz vágta a szurikátát, mit csináljunk vele. Ilyenkor úgy tűnik, mintha erkölcsi vitákat folytatnánk, de gyorsan egyértelművé válik, hogy valójában mindenkinek van valamilyen nagyon erős meggyőződése arról, mi a baj a világgal, és azt védelmezi körmeszakadtáig. Amikor pedig közéleti disputákba keveredem, gyakran találkozom azzal, hogy alapvető erkölcsi minimumok megfogalmazása ma már nem számít érvnek".
Én most ennyi erkölcsi minimumot tudtam megfogalmazni, remélhetőleg érvnek számít.

Ha tetszett a bejegyzés, megoszthatod másokkal is! 
A blog Facebook-oldalán is gyakran osztok meg új posztokat!
Feliratkozhatsz a hírlevélre is. 
Kövess a blog.hu-n, hogy ne maradj le egy új posztról sem! 
Ez pedig a honlapom.
Ha olvasnál még a témában:

Ha videót néznél:

Dr. Schiffer Miklóssal készült videó

Bombera Krisztinával is készült videó  

Nagy Janka gyermekpszichológussal is beszélgettem - kattints a videóra!

Trunk Tomi Dabilty-vel videó

Dr. Baracsi Katalin internetjogász beszélt videóinterjúban a szextingről

Szentesi Réka történész, divatkutatóval készült videó 

Kósa Erika az érzelmi intelligenciáról is beszél a videóban

Yurkov - Kovács Orsolya nemzetközi stílustanácsadó videó

Czinege Richárd, HR-munkatás is nyilatkozott ebben a rövidfilmben

Császár Enikő, Pretto alapítója, divattervező videó

Baracskai Anikóval (info Társ Egyesület) készült videó

Gyurácz Eszter műsorvezetővel videó

 Az interjúk teljes változa a blogon posztban is megtalálható!

Minden jog fenntartva!

 A trágár, obszcén, rosszindulatú vagy nem témába vágó hozzászólásokat kimoderáljuk!

Címlapkép: pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

https://panpeterstop.blog.hu/api/trackback/id/tr7714381390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.03.24. 20:13:14

Ez a fajta aránytévesztés a -mondjuk így- "első generációs" gazdagok-és-híresek jellemzője.
Ahogy vidéken mondanák: ízlést nem lehet lopni.
Akinek már a nagyanyja is úrinő volt, az egészen másképp csinálja- csak sajnos a huszadik század viharai többször lenullázták az ilyen úri családokat és a következő generációban elölről kezdődött az eredeti tőkefelhalmozás, mindig új csapat közönséges újgazdaggal.

egy_kommentelo 2019.03.24. 20:32:57

Cilike evfolyamtarsam volt gimnaziumban. O most eli ki magat. A gimiben a rut kiskacsa szerepe jutott neki es meg tul okos sem volt
Most Toni mellett megtehet mindent, visszavaghat az akkor ot kritizaloknak, lenezoknek. Es nincs mellette senki, aki azt mondana, hogy "Cilikem, ez tulzas." Latom a posztjai alatt hogy volt osztalytarsai, tanarai(!) csak megerositik abban, hogy jo amit csinal.
Pedig csak kompenzal. Minimum 20 evet kompenzal...

egy_kommentelo 2019.03.24. 20:33:51

@n3spr3ss0: De nincs, aki ezt a szemebe mondja :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.03.24. 20:36:15

Az a helyzet, hogy ők valóban sokszor escortlányok is. Pénzért, hatalomért, befolyásért nyomulnak. Így nem órára fizetik őket, de a látható lényegen ez nem sokat változtat. .

Blogolo Blogi 2019.03.24. 20:50:46

"Pedig a fiatalok keresik kit követhetnek, kire nézhetnek fel, ki inspirálja őket nemes célok felé."

Apu? Anyu?

Important roll 2019.03.24. 20:51:24

Megint kiolvadtak a szemeim ezektől.

darlacko 2019.03.24. 20:53:55

Ezeknek a pinavirágoknak az erkölcsei nem sokban különböznek az eszkortlányokéitól. Golddiggerektől ne várjunk mást.

Ezek a magyar újgazadagok. Nem kell ezen meglepődni, az újgazdagok minden országban ugyanilyen ízléstelenül öltöznek, élnek.

A testedzés egyébként nem hiba (Sarka Kata képeiről beszélek), csak ezt is lájkvadászatra és pózolásra használják.

dívamacska 2019.03.24. 21:17:25

@croc: Ízlést nem lehet lopni, de ezek szerint volt valaki, aki igyekezett figyelmeztetni őket, hogyan is kellene megjelenni. Csak hát ahhoz intelligencia is kell, hogy felismerd, mikor érdemes másra hallgatni.

zia77 2019.03.24. 21:46:46

Végre olvasok olyan írást egy témáról, amelyről már régóta foglalkoztat. Talán írtam is volna róla, de már nincs hol. Nem fűzök hozzá semmit, mert pontosan a véleményemet írja le. Tárgyilagosan és világosan. A morális züllés nemcsak a politikában jelenik meg, hanem annak hátterében is.

Alick 2019.03.24. 21:47:08

Élő hús a szilikonvázon. :)

2019.03.24. 22:09:26

A magyar nőkre általában jellemző, hogy fényes délben is képesek úgy megjelenni, mintha épp partira mennének.
Családanyák es haziasszonyok öltöznek úgy mint egy prosti.
Egy delelőtti tévé műsor hirolvasója is képes pornó sztárnak öltözni egy magyar csatornán.
Ez a szokás, mondhatni: a kultuta része.
Nincs miről beszélni.

Snedronningen 2019.03.24. 22:41:27

Eleve ott a kérdés, hogy ezek a lények mitől és kinek inspiráló nők? Jobb helyeken inspiráló nő az, aki kutatott vagy írt vagy tervezett valamit, vagy a semmiből épített egy céget, vagy megmentett egy csomó embert, vagy ilyesmi, tehat olyan nő, aki letett valamit az asztalra, amitől mások úgy érezhetik, hogy érdemes tanulni-dolgozni-önkenteskedni nekik is. Ezek mire inspirálnak? Gazdag pasit kifogni és pózolni? Ez lenne a nagy magyar álom és csúcskarrier egy kislány számára?

átlagállampolgár 2019.03.24. 23:19:30

@irdesmond: Pontos es fontos amit irtal! A FO Ok AMIROL kevesen irnak, hogy ez kurvas stilus itthon, pontosan a macho ferfikozpontu vilag kovetkezmenye. Minnel machobb egy tarsadalom annal jobban megjelenik ez a kurvas stilus. Ez pedig TULMUTAT az oltozkodesi kerdeseken. Ebbol a ferfikozpontu vilagbol kellene kinoni es kozelebb kerulni a fejlett vilaghoz tarsadalmilag is!! Nyilvan nem skandinav szintre (az fenyevekre van tolunk) de legalabb egy atlag (also) nyugateuropai szintre jo lene felfejlodni lassan vegre....

Kelly és a szexi dög 2019.03.24. 23:29:50

Ostobenko kurvától mit vársz? Na és attól, aki ilyen hülye picsát vesz feleségül!?

moonlight777 2019.03.25. 00:25:17

Ezek a "nők" nettó prostik.... nulla értéket teremtenek elő, nulla értékrenddel (max a pénzért bármit értékrenddel) élnek, kivétel nélkül szívből kívánom mindegyiknek hogy életük során még tapasztalják meg a nélkülözést.... azt, amikor véres verejtékkel kell megkeresni a betevőjüket....

moonlight777 2019.03.25. 00:28:23

@Androsz:

"A furcsa az, hogy van még, akinek ez új."

Szerintem nem új ez már senkinek, csak sokan már megcsömörlöttek ettől a lotyó jelenségtől, inkább a hányinger és az undor szintjén vannak az emberek már....

Bambano 2019.03.25. 00:37:49

szerintem is gáz ez a flitteres ruha, a helikopter rotorjának a szele secperc letépi.
vagy már nem megy olyan jól, hogy helikopterrel menjen?

Arcade Macho 2019.03.25. 01:06:47

ezeknek ez kell...
anno meg a dogdraga francia szallodanak a nem konnyen beazonosithato hattyuszobrat meg ugy ahogy tagadtak, de ma mar ezerrel toljak hogy jo sok penzuk van...
mert minden proszto tudja meg hogy o marpedig guccsit hord betonozashoz

Arcade Macho 2019.03.25. 01:07:47

@egy_kommentelo: bezzeg ha hozzad ment volna felesegul, akkor szegenyke nem teljesedhetett volna ki...

Void Bunkoid 2019.03.25. 01:07:56

Az egyik amit már említett más is, az újgazdag kivagyiság, a másik - ezt főleg nyugat-európai (tősgyökeres, nem migri) ismerőseim szokták megjegyezni, hogy Európában minél keletebbre mégy, annál kurvásabban öltöznek a nők. Egyrészt minél keletebbre mégy, annál inkább patriarchálisabb a kultúra, alapvető civilizáció (és ennek ellensúlyozására a "szupernő" annál szuperebb, minél ordasabb ribancnak látszik), másrészt - ez is szerepet játszik - minél távolabb volt a Nyugat, annál szemkiverőbb-giccsesebb szelete válik a közízlés részévé, az ott elképzelt "ez a Nyugat"-tá.

Ez pontosan így van, pont Oroszország az egyik legeklatánsabb példája, a nyugati zenékből máig a legordasabb-leggiccsesebb fos dance/house zenék számítanak a legmenőbb, legnyugatibbnak hangzó mainstream zenéknek (holott a nagy danceforradalom már a kilencvenes évek végére lecsengett Európában), és ugyanúgy, a női öltözködésben is nem az úridivatok meg elegáncsos patinás divatházak a mérvadó, hanem a pornófilmek :)

moonlight777 2019.03.25. 03:09:29

Azért mondjuk kb 200 évvel ezelőtt egy patriarchális társadalomban azért megnézhették magukat azok a nők, akik kitették a kirakatba mindenüket.... egy normális, tisztességes nőnek ez nem volt szabad, sőt a férjek sem mutogatták bazári majomként az asszonyaikat, sőt, az volt az érték, ha minél konszolidáltabban öltözködik, viselkedik, a férj renoméját is ez a mérce adta meg.... ma meg???

csakférfi 2019.03.25. 05:40:26

A poszttal egyetértek!
Több okbòl is.
1.valòban befolyàsolja a közizlést...kvàzi közerkölcsöt....a "népszerü" nök öltözködése. Ezért van felelösségük.
2 a feleseségem talàlta mondani a kamasz fiainak "minél többet foglalkozik egy nö a külsejével,annàl kevesebbet fog veled".....azaz boldoggà nem fog tenni.
3."a kedves asszony a tisztességére büszke ,az erösxskos ember a vagyonàra"...Salamon Példabeszédek könyve.
4 "nem a ruha teszi az embert"...magyar közmondàs. Az embert az teszi emberré hogy...hüséges....becsületes...szorgalmas...türelmes...szeretö tàrs...segítökész....nem hazudik....példàul.
Ezért egyetértek néhàny kommentelövel is "csak hülye picsàk"
:)

csakférfi 2019.03.25. 05:42:34

@koronacool:
Taplò vagy.

"A nő szépsége
„Ahhoz, hogy egy nő szép legyen, elég egy fekete pulóver, egy fekete szoknya és oldalán egy szerető férfi.”

www.femcafe.hu/cikkek/fashion-beauty/12-yves-saint-laurent-idezet-bolcsessegek-a-divat-kishercegetol-divat-stilus-ysl

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 05:52:59

A liberálisok fő baja, hogy nem leszbik. Ennyi az egész.

A nőnek szükséglet, hogy jól nézzen ki. Ez a normális.

2019.03.25. 06:17:35

@MAXVAL bircaman közíró: a cikk azokról szól, akik a 'jól kinézés' iránti -egyébként méltányolható- igyekezetükben kissé elvétik a célt.
Mint mikor egy férfi nagyon jól akar kinézni, sokat gondolkodik, belead mindent, és végül az eredmény egy lila öltöny, fodros inggel, frottírzoknival és makkos cipővel. Mert meg van róla győződve, hogy ez az elegancia netovábbja.

herut 2019.03.25. 06:52:37

@irdesmond: Nincs mit hozzáfűzni.Így igaz,ahogyan leírtad. Sajnos.

kmera 2019.03.25. 06:56:27

@MAXVAL bircaman közíró: "A nőnek szükséglet, hogy jól nézzen ki. Ez a normális." Szerintem nem is szükséglet, és ez a módja nem is normális. Ezzel együtt akkor miért nem néz ki jól - ha már ez a szükséglete? :-D Miért öltözik NDK-s kurvának, egyáltalán miért szerepelget, ha NEM CSINÁLT az égegyadtavilágon semmit életében, de mégis elég vastag a bőr a képén ahhoz, hogy oda álljon mutogatni magát? Ráadásul, nem is csak arról van szó szimplán, hogy drága ruhákat, vackokat aggat magára, de szánalmas, szarka (sarka? :-D ) stílusban teszi ezt...
Egyébként ez nem női szükséglet, hanem emberi dolog, hogy mindenki próbál "jól" kinézni, de a sok pénzt, amit lenyúlnak az adófizetőktől, legalább befektethetnék egy stílustanácsadóba is, meg valami életviteli tanácsadóba is, hogy megmondja végre valaki nekik, mihez kezdjenek magukkal, ha ebben a körben mozognak, milyen tevékenységnek lenne valami értéke is, mert ez csak gusztustalan magamutogatás. Cilikét az osztálytársai direkt biztatják, otthon meg röhögnek - hiszen kibicnek semmi sem drága :-)

2019.03.25. 07:39:33

@232323: semmi, egészségedre :)
Mi csak arról beszélgetünk, hogy milyen vicces tud lenni vizuálisan, mikor a sz.rt felteszik a polcra és rögtön lekvárnak képzeli magát :)

Visceroid 2019.03.25. 07:49:42

@Blogolo Blogi: És anyu meg apu kire néz fel? És nagyapó meg nagyanyó? Az emberi társadalom hierarchikus. Vannak emberek "fent" meg "lent". A "lentiek" követik a "fentieket", hogy ők is oda jussanak, vagy legalább is azt hiszik, hogy oda fognak jutni. Ne felejtsük el, hogy nagyon sokan meghalnának a vezetőikért (mint ahogy tették 2006-ban, ahol csoda, hogy nem halt meg senki).

mel gibson 2019.03.25. 08:13:54

@croc: ez a maxval valószínűleg pont úgy öltözködik ahogy leírtad.

2019.03.25. 08:25:31

Ami érdekes, hogy ma a magukat konzervatívnak valló körökben öltöznek a nők kurvának, a férfiak playboynak, vagy stricinek, hierachiabeli szinttől függően, liberális körökben meg visszafogott konzervatív az öltözködés, de életmódban ugyanez. Emellett meg nyilván utóbbiak fogadják el mások extrémitásait, előbbiek meg nem. A vallott elvek, és a saját nézetek sehol sem passzolnak.

gabcigirl 2019.03.25. 08:31:21

Azért vannak ilyen öltözködési túlkapások, mert fentiek alapvetően nem intelligens emberek. A fotókon Muzsika TV szintű, feltőkésített úri ku... prostituáltakat láthatunk sajnos.

Cilike férje meg vmi. igazgatótanácsi tag az este egyik fővédnökénél. Azért megy felé ez a sajtós ajnározás, tádámmm....:S

Betteli 2019.03.25. 08:34:20

@átlagállampolgár: Annyira egyetértek, és úgy örülök, hogy van még olyan, aki így gondolja!

Betteli 2019.03.25. 08:55:19

@csakférfi: ha nem tudnék helyesen írni, akkor lehet, hogy lenne miért szégyellni magam...

gabcigirl 2019.03.25. 09:00:15

@egy_kommentelo:

Kedves Kommentelő! Én aztán végképp nem védem Cilikét. Mi sem áll tőlem távolabb. De már bocs, szerintem egy épelméjű ember marhára tesz arra, hogy a gimiben melyik hülye volt osztálytársa mit gondolt anno róla. Pláne hosszú évek távlatából...Ha esze volt, akkor se érdekelte :D

Én pl. anno a 40 fős osztályomból kb. 2 emberrel nem jöttem ki jól, ami abszolút tolerálható arány egy közösségben. Aztán váltottam menet közben sulit - de csak azért, mert alapból gáznak tartottam, hogy matek-szakos osztályba raktak, miközben mióta az eszemet tudom, a humán tárgyak mentek jól. A váltásnak tehát abszolút ilyen karrier-tervezési és pályaválasztási okai voltak.

Ehhez képest a nem túl tiszta elméjű osztálybéli főhülyegyerek szegényke a mai napig azt hiszi, ő üldözött el azzal, hogy 2 év alatt néha négyszemközt odaszólt valami bunkóságot. Pedig köze nincs hozzá, csak az általa nem kedvelt egyén más tantárgyakat priorizáló iskolába vágyott inkább. De ettől felnőttként is majdnem elsápadt csórikám amikor vhol. véletlenül összefutottunk vele...

Szóval a külvilág általában nem érti, kit mi motivál...Ezzel csak arra utalok, h. szerintem Cilike - pláne ennyi év elteltével - vastagon le ... magasról az egykori osztálytársak "véleményét." Akik vsz. irreálisan láttak akkor is csomó mindent. Szerintem eszébe se juttok. Csak ő most itt urizál, mert olyan társadalmi helyzete lett :D :D :D /De nem védem. Vélemény nem sokkal feljebb.../

ekat 2019.03.25. 09:17:03

Az a helyzet, hogy itthon a magyarok nagyrésze munkás- és parasztosztálybeli származású, és Magyarországon most már ez a viselkedés és értékrend a sztenderd - a Fidesz is ezt terjeszti ezerrel. A Nyugat-Európai országokban viszont a polgári értékrend dívik. (Erre csodálkozik rá sok kint dolgozó, csak azt hiszik, hogy ez mondjuk pl. német vagy magyar különbség, pedig nem. Ott is van munkásosztály(beli leszármazott) is, csak a polgári gondolkodás a 'központi".)
Akinek munkás- vagy parasztosztálybeli szülei voltak (amivel semmi baj, ez most csak tény), az nyugodtan járhat akár egyetemre is, sok dolgot meg fog tanulni, meg nyelvet, esetleg az irodalmibb beszédet is, de ettől még az otthonról hozott értékrendje és viselkedési mintái nem változnak. És ha ugyanilyenhez megy, akkor az ő gyerekeié sem. Hiába lettek értelmiség.

ekat 2019.03.25. 09:20:42

Az a helyzet, hogy itthon a magyarok nagyrésze munkás- és parasztosztálybeli származású, és Magyarországon most már ez a viselkedés és értékrend a sztenderd - a Fidesz is ezt terjeszti ezerrel. A Nyugat-Európai országokban viszont a polgári értékrend dívik. (Erre csodálkozik rá sok kint dolgozó, csak azt hiszik, hogy ez mondjuk pl. német vagy magyar különbség, pedig nem. Ott is van munkásosztály(beli leszármazott) is, csak a polgári gondolkodás a 'központi".)
Akinek munkás- vagy parasztosztálybeli szülei voltak (amivel semmi baj, ez most csak tény), az nyugodtan járhat akár egyetemre is, sok dolgot meg fog tanulni, meg nyelvet, esetleg az irodalmibb beszédet is, de ettől még az otthonról hozott értékrendje és viselkedési mintái nem változnak. És ha ugyanilyenhez megy, akkor az ő gyerekeié sem. Hiába lettek értelmiség.
Amit az egésszel mondani akarok, hogy most az egész kormányunk úgy ahogy van ilyen. Ezért nem tudják, hogyan kell úrként vagy hölgyként viselkedni, csak a celebeket látják maguk előtt mintaként.
Ettől persze lehetnek (lehetnének) kedves, segítőkész. bármilyen emberek, de a posztjukhoz megfelelő szinten viselkedni nem tudnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 09:24:14

@kmera:

Nyilván van, akinek rossz az ízlése. Mégis, jobb ez, mint a feminista antiöltözködés.

Cili kicsit átlag feletti csaj, nem pont az én kedvenc típusom, de nem látok benne semmi elítélendőt. A celebvilág idegen tőlem, de celebkedése független az öltözködésétől.

ekat 2019.03.25. 09:30:46

@Zabalint: Mert a munkásosztálybeli (leszármazott) inkább konzervatív, a polgár meg inkább liberális. Hogy aztán ezek a jelzők hogy kapcsolódtak a jobb-, illetve a baloldalhoz, azt nem tudom, mert én pl. jobbliberális vagyok. :D

drover(fanyul társa) 2019.03.25. 09:38:50

Náray ott téved, hogy ezeket az egybites lényeket gondolkodó, némileg művelt nőként kezeli.
Szó nincs ilyenről. Annyiban nők, hogy nincs pö..ük. A fejükben a sorvadt agyféltekék körül csak káposztalé lötyög, képtelenek felfogni, mennyire röhejes a lookjuk bármilyen közösségi oldalon, vagy más megjelenési felületen. Valahol a káposztalepke és a szemétégető úti közkereseti sor között megrekedtek az evolúciós sztrádán.

csakférfi 2019.03.25. 09:44:31

@ekat:
Baszki.
Polgàri vs. paraszt munkàs értékrend.?

Mint disznò orràban az aranykarika,olyan amikor a szépasszonynak nincs izlése"
Salamon Példabeszédek könyve

"Aki tudja fehérségét, mégis őrzi feketeségét: példa a világon. Aki példa a világon, az erény-nyel összeillő, állandóhoz visszatérő. Aki tudja dicsőségét, mégis őrzi rejtettségét: völgy a világon. Aki völgy a világon, erény-ben lesz tökéletes, egyszerű és természetes. A természetes elhal: eszköz lesz, erő, a bölcs él vele, így lesz vezető; ezért: a rendhez nem kell a had ereje"

Lao Ce

Ezek az emberek évezredekkel ezelött leírtàk.
Neked új csak.
:)

Betteli 2019.03.25. 09:50:05

@csakférfi: Szerintem én itt be is fejezem. Még a végén kiderül, hogy az egész életem téveszmékre épül, és akkor örülhetnek az ilyen rosszindulatú emberek, hogy bebizonyították, van olyan, akinek rosszabb az élete, mint az övé... :))))

ekat 2019.03.25. 09:53:05

@csakférfi:
Örülök, hogy Te tudod, nekem mi új, és mi nem, és csak annyit látok, hogy más a véleményünk egy konkrét dolog hátteréről.

I_Isti 2019.03.25. 10:01:51

@átlagállampolgár: "Minnel machobb egy tarsadalom annal jobban megjelenik ez a kurvas stilus."

Minden normális muszlim kulturális hatáson felnőtt társadalom sokkal macsóbb, mint bármelyik európai, keresztény kultúrkörből származó állam. Mégis, ott nem látsz kurvának öltözött nőket az utcán!

gigabursch 2019.03.25. 10:03:15

Még mindig jobb látvány bármelyik, mint Tutymó Emila

I_Isti 2019.03.25. 10:10:01

@ekat: Szerintem félig igazad van, ugyanis a klasszikus polgári értékrendet Magyarországon először a nácik roppantották meg nagyon sikeresen, amikor elvitték a zsidókat -- beleértve a zsidó felső, és felső-közép osztály tagjait, akiknek volt érzéke a kultúrához, meg a minőséghez, másodszor meg a kommunisták, akik a maradék polgári értékrendet rombolták szét azzal, hogy a felső osztály tagjait (el)üldözték. Így azt, amit egy felső osztálybeli gyerek már kiskorától, a családban szocializálódva megtanulhatott, és amiatt kulturáltan és tisztességesen tudott viselkedni felnőtt korában is -- nemzetközi összehasonlításban is --, azt a mostani "elit" már kénytelen megpróbálni drága tanfolyamokon elsajátítani. Több, de inkább kevesebb sikerrel...

Viszont a nyugati, polgári viselkedésnormák egyre inkább megszűnőben vannak a nyugat-európai kultúrkörben is.

elismert felhasználó 2019.03.25. 10:23:35

ááá itt mindeki iritykedik csak eszekre a jó csajokra. barátaim, eszek nemálnak mek nektek és csag a kövír aszony marad othol, oszt reszelés közbe álmodoszhattok, hoty sarga kata fekszik alatatok a vaskos teca helyett...

encir 2019.03.25. 10:23:48

@I_Isti: Igaz, elég csak köbenézni az Ascoti Derbyn.

ekat 2019.03.25. 10:27:09

@I_Isti:
De furcsa módon a nem felsőosztálybeli, sima polgári családok is mintha teljesen eltűntek volna itthon.
Ami az utóbbit illeti, arról inkább azt gondolom, hogy a(z über-)PC-ség kontraproduktív volt, és előtérbe kerültek a konzervatívak.

encir 2019.03.25. 10:27:10

@elismert felhasználó: a pénzükre irigykedem, tényleg. A 86 éves néném elegánsabb ezeknél (de tényleg: bemegy valahová, az emberek önkéntelenül felállnak, úgy üdvözlik :) és nemcsak a korára való tekintetből).

ekat 2019.03.25. 10:32:00

@encir: Most mi bajod a kalapokkal? :) És ott különben is dresscode van. (Térdig érő ruha, spagettipánt tilos, stb.)

ekat 2019.03.25. 10:33:58

@elismert felhasználó: Nekem is van egy 80 feletti, tiszta úrihölgy megjelenésű ismerősöm. :)

csakférfi 2019.03.25. 10:35:21

@ekat:
Megsértödtél.
Hmm.......
Sehol sem írtam hogy az én életem jobb avagy rosszabb lenne.
Avagy a gondolkodàsomra lennék büszke.
Nem bizonyítottam semmit.
Leírtam a véleményem.
Ami közrlebb àll az igazsàghoz. Mint a tiéd.
Jobb...rosszabb.....szebb....csúnyàbb....közhelyek.
Minden jòt.
Egy izléstelen kivagyi-mivagyi tàrsadalomban.
Nekem nem fàj sem nem baj....pusztàn megjegyeztem.

elismert felhasználó 2019.03.25. 10:35:28

@ekat: figyusz, aszt én nem elenszem, hoty te a nyócvan évesegre bukol, mer hát kineg a pap mek kinek a segrestyés...

csakférfi 2019.03.25. 10:37:05

@Betteli:
Téveszmék rabja vagy.
Csakhogy lenézhess màs embereket.
Sorry.

CleanYourRoom 2019.03.25. 10:38:49

Az első generációs elitnek ("újgazdagok") sosincs ízlése, ennyi.

encir 2019.03.25. 10:52:25

@ekat: aha persze...és minden ruha megfelel a dresscode-nak...és ahogy a kövér macák a műanyag söröspoharukkal letottyannak a kövezetre, lábukat szanaszét vetve... :) :)

БУММЕР 2019.03.25. 11:00:32

Csak a középszerü embereknek van szükségük erre a like-vadàsz nagy közösségi önimàdatra!
Furcsa, hogy nem a környezetükben élö, szàmukra fontos (esetleg önmaguk) megbecsülése a fontos, hanem még màsok irigysége és gyülölete is kell!

Ha öket ez teszi boldoggà, hàt csinàljàk, de azt, hogy csinàlhatjàk csak rajtad mulik!

Mert like-olod a baromsàgaikat és a megjàtszos kamu életüket vagy mert höbörögsz, köpködsz és irigykedsz (valamire aminek csak a felszinét làtod)! Nekik mind1, a figyelmed az övék, a szpozorok nekik fizetnek!

GÖRGESS TOVÀBB! Hagyd figyelmen kivül, szép lassan elsorvadnak majd az érdektelenségben!

ekat 2019.03.25. 11:07:35

@csakférfi:
Tévedsz, kicsit sem sértődtem meg.

ekat 2019.03.25. 11:08:49

@encir: Gőzöm nincs amúgy, csak olvastam párszor róla képes beszámolókat, nézni sosem néztem.

csakférfi 2019.03.25. 11:10:34

@ekat:

"Örülök, hogy Te tudod, nekem mi új, és mi nem, "

Nem örülsz....gúnybòl mondod.
Aki gúnyol màs embert.....valaki megsértette valamikor.
Sorry.

ekat 2019.03.25. 11:19:44

@csakférfi:
Nem is gúnyolódtam, de velem kapcsolatban akkor sem volt igazad, az előző hozzászólásodban sem, és most sem. Te valamiért azt képzeled, hogy egy hozzászólás alapján azonnal tökéletesen meg tudsz itélni egy embert és a mozgatórugóit. Másrészt magas lóról amúgy igaz dolgokról beszélsz, de így, és a tévedhetelenségedbe vetett hiteddel együtt előadva csak annyi jön le belőle, hogy vizet prédikálsz, és bort iszol.

ekat 2019.03.25. 11:21:58

@ekat:
if I claim to be a wise man
it surely means that I don't know

elismert felhasználó 2019.03.25. 11:30:16

@ekat: bocsesz haver, én nemakartam neked írni, csag fétrenyomtam, mer a férfiizének küttem a komit, utyhoty bocsesz!

m.t. 2019.03.25. 11:48:02

Nem értem a felháborodást, teljes képzavar a poszter részéről. Ezek trófeafeleségek, pontosan úgy öltöznek ahogy azt a férjük meg a társadalom elvárja tőlük. Ők személyesen nem töltenek be hivatalos tisztséget, az egyetlen szerepük az hogy szépek.

nookedli 2019.03.25. 12:00:29

@m.t.: Nem! Ezek prostituáltak és pontosan úgy is öltöznek! Volt korábban cikk, hogy ezekben a politikusi, média, anyagilag felsőbb körökben elég komolyan ment a kurvázás. Szinte az összes playboy modell és egyéb modellek, szépségkirálynők és jelöltek lefeküdtek pénzért, ékszerért, autóért, lakásért férfiakkal, vagy akár kimentek Dubajozni. Nézz utána Bódy Silvynek, Dukai Reginának és társainak! Sarka Kata és Cecília barátnője is prostik. Magukat luxusprostinak nevezték. Bár ahogy kinéznek és viselkednek, 1 fillért nem érnek.

csakférfi 2019.03.25. 12:06:52

@ekat:
Nem tudlak tökéletesen megitélni....honnan veszed?
Càfolj meg
Írd le milyen a magànéleted...kit szeretsz és mit.
Akkor bizonyosan nem a gúnyod alapjàn itéllek .
Nos.......

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 13:18:12

@I_Isti:

Az etikett feudális maradvány. A feudalizmus vége után még egy ideig majmolták az újgazdagok, de lassan az egész értelmét vesztette.

Mo-on egyszerűen hosszabb életű volt a feudalizmus, mint nyugaton. S még az újgazdagok is majmolták, a zsidó magytőkések is igyekeztek a korábbi kor feudális szokásait alkalmazni. Viszont valódi feudalizmus nélkül a feudális etikett lassan röhejbe fulladt.

S mivel röhejbe fulladt, lassan szétomlott. A legvadabb részeit eleve kidobták. Maradt egy inkoherens rendszer, de az makacsul megmaradt. S még a II. vh. után a komcsik is lassan rászoktak.

De ez immár olyan, mint a népviselet. Csak fesztiválon hordják.

Ami mégis jobb, mint nyugaton: a nyugati ultaliberális szokások nemjönnek át, még akkor se, ha külsejüket átvesszük.

DaveEr 2019.03.25. 13:45:10

Jó cikk, kicsit sok betűvel. :D Nagyon igaz!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 14:54:29

@croc:

Az ízlés a modernitásban sose állandó. Amióta pedig a liberalizmus diktál minden szinten, az ízlés szimplán pénzfüggő, piacfüggő.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 14:58:32

@Szűtté mamá? Szűjjé!:

Női ösztön, hogy olyan embert kell választani, akitől egészséges utódokat lehet szülni, s nekik jó körülmények biztosíthatóak.

Így a női párválasztás mindig racionálisabb. Ezzel szemben a férfiak hajlamosan a romanticizmusra, azaz simán képesek csak szerelmi alapon párt választani. A nő mindig számol, mert anya lesz belőle, ez akkor is benne van, ha történetesen az adott kapcsolatban nem akar anya lenni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 15:01:10

@irdesmond:

Keletre csökken a feminizmus hatása, ennyi az egész.

Keletebbre még élnek a természetes női értékek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 15:03:27

@átlagállampolgár:

A skandináv modell azt jelenti, össze vannak mosva a nők és a férfiak. Ez a homoklobbi hatása. Szerencsére ettől fényévnyire vagyunk.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 15:05:32

@moonlight777:

A nyugati elit sokkal rosszabb. Ők tényleg semmi értéket nem teremtenek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 15:13:26

@mel gibson:

Én az ellenkező véglet vagyok. Télen, nyáron ugyanúgy öltözöm. Mindig hosszúnadrág és póló. S ha idegen van, akkor plusz pulóver,

átlagállampolgár 2019.03.25. 15:18:16

@I_Isti: Sajnos az iszlam peldad nem "bevalthato" az esetunkben. Onfelmentesre jo csak. Magyarorszag az europai kulturkor resze igy az europai orszagok kozott vizsgalando. Es ezert mi nem az iszlamhoz kepest vagyunk fejlettebbek vagy kevesbe machok (mas kulturkor,nem lehet egy az egyben hasonlitgatni) hanem nyugateuropahoz kepest vagyunk sajnos lemaradva tarsadalmilag. Azaz a hozzank hasonlo de szerencsesebb tortenelmi es tarsadalmi fejlodesu orszagok ahol sajnos szepen latszik az elmaradasunk.
Es sajnos fejlodni ill. dolgozni a problemainkon,hianyossagainkon joval nehezebb feladat mint mas onfelmento peldakba kapaszkodni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 15:18:45

@Zabalint:

Nemigen van itt politika.

A kommunizmusban közel kerültem az akkori elithez, s ugaynez volt. Voltak:
- még a régi komcsi stílushoz alkalmazkodók,
- a nyugati elitet majmolók,
- s a nyugati kispolgári stílust utánzók.
Hivatalosan a legjobb szemmel a 3. csoportra néztek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 15:28:26

@ekat:

Már Kádár alatt is megvolt ez a hatalmas eltérés az elitben:
- egyrészt az eredeti komcsik, s a háború után kineveltek, jellemzően munkások és parasztok: jellemzően hittek még az eszmében, s ha nagyzoltak is, amolyan parasztosan vígadtak, személyesen tapasztaltam ez sokszor: ivászat, majd trágár dalocskák éneklése, s ha volt alkalom, szex,
- mászrészt előbbiek gyerekei, valamint az osztályidegen származású komcsik, akik már találtak maguknak valami elitebb szórakozást.

A két réteg utálta egymást mint a szart.

átlagállampolgár 2019.03.25. 15:45:24

@MAXVAL bircaman közíró: Homoklobbi? Az mi? Ugy latom tajekozott vagy,en meleg temaban speciel nem vagyok otthon de ezekszerint te igen.
Viszont koszi a segitseget, mert jol ravilagitottal az itthoni elmaradott gondolkodasra : Ha a noknek tobb joguk lesz, ne adj isten!! kozelitunk egy picit igy 2019-ben a 21. sz.-ban jo lassan esetleg a nemi egyenjogusag iranyaba, akkot az nem azt jelenti hogy akarmilyen lobbik felelmetes ereje mint a meseben ezt kitalalja, hanem azt hogy a tarsadalom vegre..talan...ha a nyugateuropainal joval lassabban is de kicsit talan fejlodik. Nem tobbet. Csak ennyit. Ami viszont nagy dolog lenne de finoman szolva nem vagyok tul optimista.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.03.25. 15:51:37

@átlagállampolgár:

Miért kellene a nőknek és a férfiaknak egyformának lenniük?

A homoklobbi a háttérhatalom egyik fontos fegyvere a társadalom rombolására.

2019.03.25. 16:14:12

@átlagállampolgár:
"Ha a noknek tobb joguk lesz, ne adj isten!! kozelitunk egy picit igy 2019-ben a 21. sz.-ban jo lassan esetleg a nemi egyenjogusag iranyaba, "

Sorold fel kerlek, vagy legalabb egy peldat irj, mik azok a jogok, amik ma Magyarorszagon ferfiakat megilletnek, de noket nem.

Emelett, en szeretnem jelezi, hogy en szeretem a patriarchatusi berendezkedest. Szeretem, ha a nok ribancosan, kurvasan oltozkodnek. Szerintem ez se nem rosszabb se nem jobb mint ha nem patriarchatus lenne, vagy ha a nok kotelezve lennenek a nem ribancos oltozkodesre. Es a velemenyem er annyit mint barki mase, aki meg mashogy gondolja.

encir 2019.03.25. 17:04:06

@CaptainG: ez a poszt most elsősorban a politikai elit feleségeinek öltözködéséről szól. Nincs se modoruk, se jó ízlésük ahhoz a szinthez, ahová most kerültek, de nem ez a legnagyobb baj, hanem az, hogy még belátni és hozzáértő tanácsát kérni se képesek, vagy ha adnak nekik, nem fogadják meg.

átlagállampolgár 2019.03.25. 21:50:26

@CaptainG: Ebben egyettertunk. Mindenki velemenye szamit erdekes lehet es elmondhatja, meg ha nem is ertunk egyett. Ez fejlettseg ill. vitakultura kerdese.
Az egyenjogusagnak nem papiron, sot, foleg nem papiron kell leteznie. Illetve az oltozkodes sok esetben tulmutat joval onmagan es nem csak izles vagy izlestelenseg kerdese hanem adott esetben lekepezi a vilagot amiben elunk.

I_Isti 2019.03.26. 09:32:55

@átlagállampolgár: "hanem nyugateuropahoz kepest vagyunk sajnos lemaradva tarsadalmilag."

Miért kell így gondolkozni?

átlagállampolgár 2019.03.26. 22:11:48

@I_Isti: Barcsak gondolkodas lenne. Ez sajnos teny. Ha peldaul azt mondja valaki hogy a janoshegyi kilato magasabban van mint a duna akkor az teny es nem gondolkodas.

I_Isti 2019.03.27. 08:20:17

@átlagállampolgár: Pont erről van szó, erről a gondolkodásmódról!
A Duna egy folyam, két patak a Breg és a Brigach összefolyásánál kezdődik, ami 678 m magasan van (tengerszint felett), így az az állítás konkrétan nem igaz, hogy a "Jánoshegyi kilátó magasabban van, mint a Duna", mert a Dunának van olyan része, ami magasabban van, mint a János-hegyi kilátó a maga 527 méteres tengerszint feletti magasságával.
Ugyanilyen, az ismeretek hiányos voltából következő helytelen következtetés az, hogy "le vagyunk maradva társadalmilag a nyugattól".
Gazdasági fejlettségünk szintjét tekintve például le vagyunk maradva, de ezt a lemaradást az EU csatlakozásunk csak és kizárólag konzerválni tudta, és a fejletlenebb államok eu csatlakozásának ez szerintem célja is volt. (Mármint a "fejlett tudatú nyugat" részéről.)
Erkölcsi szempontból viszont nagyon úgy néz ki, hogy a magyar emberek gondolkodásmódja még közelebb van némileg a normálishoz, mint a nyugat-európaiaké.

átlagállampolgár 2019.03.27. 12:06:04

@I_Isti: Vegre valakivel ertelmesen lehet beszelgetni! Abban igazad van hogy mindenhol vannak problemak illetve hogy az az itthoni "beidegzodes" is karos, hogy kisebbrendusegi erzese van sokaknak a nyugatiakkal kapcsolatban.Nem szabad es nem kell annak lennie! Marcsak azert sem mert mi is ugyanugy europaiak vagyunk mint ok. Egy kulturkor , egy "csalad". Meg akkor is ha a tortenelem viharai eltavolitottak neha toluk minket.
A legcelravezetobb, a legidealisabb egy orszag, egy tarsadalom eseteben ha nem akar kompenzalni!! Azaz az, az egeszseges tarsadalom amelyiknek nincs se kisebbrendusegi erzese, es a masik oldalon pedig nem futik "en majd megmutatom!!!" "buszke vagyok a kobon!" kompenzalasi torekvesek.
Hanem a ketto kozott van azaz EGESZSEGES tudatu tarsadalom. Ehhez a skandinavok vannak a legkozelebb talan,a nyugatiak mar kevesbe, mi pedig sajnos meg messzebb.
Es ami miatt a beszelgetes indult, a fentiek fenyeben a kirivoan esetleg kozonsegesebben stb oltozkodes is egyfajta kompenzalas csak kicsiban (illetve megfelelni vagyas a ferfi(bb) kozpontu es ertekvilagu tarsadalmi elvarasoknak)

honeyani 2020.01.04. 10:09:58

Nagyon jó cikk. Én annyit tennék hozzá, hogy ez azért van, mert nekünk, nőknek alapkérdés, hogy nézünk ki. A mi sikerünk ettől is függ - a férfiak a külsőnk alapján figyelnek fel ránk. Ez van, lehet ezt szépíteni, mismasolni, de egy sikeres, gazdag férfi csinos, szexi, fiatal ( vagy fiatalos) nőt akar maga mellé. Tehát ha egy nő sikeres, színvonalas férfit akar maga mellé, akkor létkérdés, hogy néz ki. És sajnos - nem sajnos, az okos escort lányok előnyben vannak a belső értéket képviselő, konzervatív nőkkel szemben. Ilyen a világ, és mindig is ilyen marad. Én ezt tapasztalom. Rogan Cecília is így lett ismert személyiség. Gondolom, a házasságát nem ott szúrta el, hogy milyen ruhát vett fel a gálára, hanem ott, hogy a férj már nem érezte elég erősnek magát hozzá (egyik cikkben azt olvastam, hogy Cecíliárol úgy készült óriásplakát, hogy a férje nem tudta - egyszercsak meglátta a feleségét a plakáton. Na ná, hogy felháborodott). Vajna Tímeárol meg mindenki azt mond, amit akar, de az a helyzet, hogy a férje a tenyerén hordozta, nem mellékesen dúsgazdag nő vált belőle. A kinézetenek köszönhetően is! Emellé nyilván okosnak is kellett lennie.

Reactor 2021.02.20. 22:49:10

Jellemzően azok akarnak mindenáron escortlányokra hasonlítani, akiknek az agyát már kellően átmosta a média, illetve akiknek a külsejükön kívül semmi más értékük nincs. Az ilyen nők többnyire olyanok is - üresfejű, felszínes, sekélyes és beképzelt ostobák. Nem is lenne ezzel semmi gond, ha a nők döntő többsége nem ebbe a kasztba tartozna.

@egy_kommentelo: Azzal semmi gond nincs, ha visszaadja a rosszat azoknak akiktől anno kapott. Én is ezt tenném. Ez nem túlzás, egyszerűen karma. Amilyen mértékkel ők mértek, olyannal kapják vissza. Már a Heavy Troopers is megénekelte a híres dalában: "What comes around, comes around." Teljesen jogosan savazza azokat vissza, akik anno őt savazták.

@Snedronningen: A nők láthatóan semennyit se civilizálódtak. Nem véletlenül hívják legősibb foglalkozásnak, amit művelnek.

@átlagállampolgár: Tehát matriarchális, nőközpontú világot akarsz? Kb. hónapok alatt visszazavarnád a komplett civilizációt a korai feudalizmus szintjére.
Nem véletlen, hogy mái napig gaz-gonosz patriarchális elnyomás van: a civilizáció 99 százalékát a férfiaknak köszönhetjük, nem a hangyák hordták össze. A feltalálok 99 százaléka szintén férfi volt, egész egyszerűen mert az ő reszortjuk volt a munkavégzés, termelés, gyártás, ennélfogva a haladást, fejlődést is nekik köszönhetjük. Mert mindig akadt egy férfi, aki egyszercsak megunta a monoton, fárasztó, idő- és energiagyilkos munkát, és elkezdte törni a fejét, hogyan, miként lehetne ezt megkönnyíteni. Így születnek meg a találmányok már időtlen idők óta. A nők, akiknek semmi ilyesmit nem kellett végezni, nem voltak rászorulva a könnyebb utak keresésére. De idekívánkozik a háborúzás is: mindig is férfifoglalatosság volt. Lehet persze köpkörészni idegbeteg módjára, hogy fúj háború, csúnyarossz háború, csak éppen ezek az ultrapacifisita ostoba retardáltak arról nem beszélnek, mekkora fejlődést köszönhetünk a háborúzásnak. Csak pár apróság: húros hangszerek, franciakártya, számítógép (és valamennyi eszköz ami a számítógép elvére épül), páncél és speciális védőüveg, atomenergia, sugárhajtású repülőgép, űrkutatás...ha a férfiak időnként nem mentek volna egymásnak, ezekről mind lemondhatnánk most.
És akkor most sorold fel kérlek, egy nőközpontú világnak miféle érdemei lennének. Azon túlmenően, hogy a metoo-t törvényerőre emelnék, és minden "lúzer incelnek" kikiáltott férfit leöletnének.

@MAXVAL birсaman közíró: >Női párválasztás
> racionális
Ennél nagyobb ökörséget nem mondtál még a héten.

@honeyani: Tehát meg se próbáljunk változtatni rajta, ilyen a világ osz jólvan. Semmi gond, ez a társadalom már úgyis megérett a pusztulásra.
süti beállítások módosítása