Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Pán Péter, STOP!

Tudod, mi az a szexting?

2018. július 03. - panpeterstop

Egy brit felmérésben megkérdezett kamaszok 40 százaléka készített már erotikus fotót vagy videót, és a negyedük el is küldte valaki másnak. 30 százalék elismerte, hogy olyan valaki volt a címzett, akivel online ismerkedett meg, személyesen nem is találkoztak. 53 százalék legalább egyszer kapott ilyen tartalmú üzenetet. A  szexting nálunk is egyre gyakoribb a kamaszok körében. 

szexting_kep.jpg

Dr. Baracsi Katalin internetjogászt a Nemzetközi Gyerekmentő Szolgálat Safer Internet Programjának külső tanácsadóját kérdeztem a szextingről.

Bereczki Enikő/Pánpéterstop: Mit jelent a  szexting?

Dr. Baracsi Katalin: A szexting az online bántalmazás, az az a cyber bulling egyik formája, amikor 18 év alatti személyek egymás között erotikus tartalmú üzeneteket, képeket, videókat küldözgetnek egymásnak okoseszközökön keresztül vagy email formájában. Nagyon fontos megjegyezni, hogy

18 éves kor alatt a szexting tevékenységet a törvény bünteti, ha valaki ilyen felvételeket tárol- megoszt - közreműködik a nyilvánosságra hozatalában, az 14 éves kortól már büntetendő.

B. E. /Pánpéterstop: Tehát, ha jól értem az is szextingnek számít, ha egy 18 év alatti személy nemcsak kiteszi magáról egy képet Facebokra vagy az Instára meztelenül vagy hiányos öltözetben, hanem  privát üzenetben elküldi valamelyik ismerősének, barátjának.

Dr. Baracsi Katalin: Így van, a felvételek elküldése is már szextingnek minősül, de ha egyáltalán a beszélgetés témája a szexualitás körül zajlik, és ez a másik félnek kellemetlen, vagy a beszélgetés arra irányul egy fiú és egy lány között, hogy a fiú azt kéri  a lánytól hogy küldjön magáról ilyen felvételeket már ez is szextingbe tartozik.

B. E. /PánpéterstopTehát anélkül, hogy már elküldte ezt a képet, ha csak felmerül ez az ötlet szintjén és leírja egy csetben mondjuk?


Dr. Baracsi Katalin: Így van, tehát a tartalom is nagyon  befolyásol, bár a nyilvánosságra került eseteknél nagyon sokszor a képek és videofelvételek a döntőek, de fontos megjegyezni, hogy a gyerekek között már az ilyen témájú beszélgetés is szextingnek minősül és nem helyénvaló, amikor ilyenről beszélgetnek vagy ilyen tartalmakat szeretnének egymástól kizsarolni, mert az egyik fél biztosan sérülni fog.

baracsi_katalin_interju.jpg
B. E. /Pánpéterstop: Mennyire gyakori ez?

Dr. Baracsi Katalin: Nyilvánvalóan senki nem szeret arról beszélni, ha ilyen rossz élmény történik vele világhálón és érthető, hogy az áldozatok is szeretnének inkognitóban maradni, hiszen nem szeretnék újra átélni azt a megaláztatást, hogy trágár, bántó szavakkal illetik ha kiderül, hogy ilyen felvételeket osztottak meg magukról. Az a helyzet, hogy elejtett szavakból, rendőrségi statisztikákból arra lehet következtetni, hogy növekszik hazánkban azoknak a száma, akik ilyen visszaélések áldozatai. Mert mi játszódik le egy fiatal lány fejében? Az amikor összejövünk egy fiúval, elkezdünk járni, az egy bizalmi kapcsolatot feltételez és azt gondolom, hogy ha ilyen felvételt készít magáról egy fiatal lány, akkor bízik a partnerében, hogy ezt nem fogja nyilvánosságra hozni, nem fog vele visszaélni, nem fogja kínos, kellemetlen helyzetbe hozni, de sajnos a valóság nagyon gyakran egészen más. 

B. E. /Pánpéterstop: Hány éves kortól fordul elő a szexting? Lehet tudni valamit az alsó korhatárról?

Dr. Baracsi Katalin: Friss kutatások számolnak be arról, hogy a gyerekek egyre korábbi időszakban ismerkednek a szexszel és a szexualitással, és az internet erre kiváló forrás, mert egyetlenegy ártatlan keresés is akár felnőtt tartalom irányába, vagy szexuális tartalom irányába viszi a gyerekeket. Így nagyon fontos, hogy 10-11 évesekkel is az életkoruknak megfelelően már beszéljünk arról, hogy mi az, amit egy másik emberrel meg lehet beszélni, milyen tartalmakat küldjünk az interneten. A gyerekeknek tartott foglalkozásokon mindig el szoktam mondani, ha bizonytalanok vagyunk egy Instagram fotó feltöltésében, vagy egy videó megosztásában akkor kérdezzük meg a barátainkat vagy kérdezzünk meg egy felnőttet a környezetünkben, hogy ez a felvétel vállalható- e, nem hozom-e magamat, környezetemet kínos, kellemetlen helyzetbe. 

B. E. /Pánpéterstop: Tehát egy 12-13 éves lánynak mire kell figyelnie, ha megoszt magáról képet az interneten, hogy elkerülje ezeket a helyzeteket?


Dr. Baracsi Katalin: Nyilvánvalóan amikor valaki már 12-13 éves, akkor megindul az  érdeklődés a másik nem iránt és nagyon fontos, hogy valahogy felhívja magára a figyelmet.

A mai világban sajnos már nem elegendő az hogy valaki szép, jó tanuló, jó sportoló, népszerű az adott közösségében, nem biztos hogy a kiszemelt fiú észre fogja venni. Ezért hajlamosak vagyunk többet megmutatni magunkból a kelleténél.

A nyári szezonban az Instagrammon az új fürdőruháról nagyon könnyen találunk egy fotót, de nem biztos hogy mindenki topmodell alkatú és  ilyenkor elindulhatnak a bántó kommentek a világhálón. Vagy rossz szögből készül az a felvétel és bármennyire is előnyösen nézünk ki, kínos kellemetlen percek elé nézünk. Nagyon fontos hogyha az interneten beszélgetésbe elegyedünk egy fiúval és nagyon gyakran azt kéri már az első mondatok után, hogy

" légy szíves küldjél magadról egy fényképet és tudod olyan fényképet küldjél mint a többiek.. Ez általában erotikus jellegű, szeméremsértő felvételeket takar, ahol lenge vagy hiányos öltözékű képet szeretne látni a fiú. Ha egy ilyen beszélgetésbe csöppen bele egy fiatal lány akkor azonnal tiltsa le ezt a felhasználót, kérjen segítséget egy felnőttől, mert nem gondolom hogy az ismerkedés alapját az adja, hogy ilyen felvételeket csal ki a másikból egy ember"

Az esetek nagy részében ez kortársak között zajlik, de nagyon gyakran felnőttek is próbálnak fiatal lányoktól ilyen felvételeket kicsalni, ami - valljuk be őszintén - még inkább egy veszélyesebb történet, hiszen fogalmunk sincs hogy ki, mire szeretné ezeket a felvételeket felhasználni. Csekkoljuk a barátnőkkel, beszéljünk és gondoljuk át azt, hogy rendben, megvettük ezt az új fürdőruhát de biztos hogy az egész világnak látni kell ezt a felvételt? Állítsunk be képeknél olyat, hogy csak a barátaink láthatják, a közvetlen ismerőseink, vagy csak bizonyos körnek küldjük el, hogy ők jussanak hozzá ehhez a felvételhez. Ezzel csökkenthetjük annak a kockázatát, hogy a feltöltés pillanatában más is ott van a hálón, kikerülhet és a kép elindulhat a vándorútjára. Ugyanis nagyon gyakran egy ilyen elhibázott feltöltés azzal is járhat, hogy felnőtteknek szóló oldalakra kerülnek ki a fiatal lányokról szóló intim felvételek, ahol mocskolódó kommentek, bántó sértő üzenetek, és ha valaki olyan ügyes, hogy még hozzájut ennek a lánynak a személyes adataihoz is, akkor ezeket is megosztja az internetes felületen, így pedig már benne vagyunk egy zaklatásban, ami szintén bűncselekménynek számít.

B. E. /Pánpéterstop: Hogyha a lány kiskorú személy, abban az esetben?

Dr. Baracsi Katalin: Így van, tehát mind az előbb felvázolt példák 18 év alatti személyekre vonatkoznak. Nyilvánvalóan a jog befolyásolja, hogy mi történik a 18+ -os felhasználók között, de ez mindenkinek a saját döntése, felelőssége, a magánélet része, hogy milyen tartalmakat oszt meg. Felnőttről feltételezzük, hogy felelősségteljesen teszi meg ezt a folyamatot.

Azonban a gyerekek sokkal jobban befolyásolhatóak, erre a helyzetre is ráirányult az hogyha én nem készítek magamról ilyen felvételt akkor én biztos nem tudok semmi a szexről, szexualitásról, engem ez nem érdekel, kínos cikis. A gyerekben feltámad az az egészséges érzés, hogy én a közösséghez szeretnék tartozni, és ha ennek az az ára hogy egy intim felvételt kell magamról készítenem akkor én ezt is bevállalom.

Úgyhogy szülőként például érdemes odafigyelni ezekre a csoportnyomásokra: például, hogy az a közösség, ahol a gyerekünk megfordul, milyen elvárásokat, milyen értékeket támaszt. És ha azzal nem tudunk azonosulni, vagy teljes mértékben elítélendő akkor meg kell tanítani a gyereket arra, hogy felismerje a helyzetet és mondjon nemet is ebben a helyzetben., anélkül hogy sérülne. 

B. E. /Pánpéterstop: Mit lehet tenni ha már megtörtént a baj? Kikerült egy ilyen kép, zaklatták is a gyereket, mondjuk egy 15-16 éves lányt. Megalázónak érzi, hogy az  elküldött képet a barátjának és ő bosszúból, szakítás után megosztja, - ez elég gyakori úgy hallottam. Hogy tud a szülő segíteni? Mit tehet egy közeli barát, tud-e egyáltalán valahogy segíteni neki? 

Dr. Baracsi Katalin: Nagyon fontos az, hogy mivel a digitális világ már a mindennapjainkat befolyásolja, ezért a szülőnek egészen kisi kortól beszélgetnie kell a gyermekével arról, hogy mi minden történik a világhálón. 

Nem azt mondom, hogy most akkor minden szülőnek regisztrálnia kell a Facebookra meg az Instagrammra, és megfigyelő drónként követni a gyerekét hogy mit csinál a virtuális térben, nem gondolom hogy a ló túloldalára kell átesni, de érdemes tudni, hogy mik az adott korosztályra jellemző trendek és ezt leginkább onnan tudhatjuk meg hogy a gyereket megkérdezzük, hogy éppen most mivel foglalkozik, mit csinál, ha olyan alkalmazást használ amit akár közösen is kipróbálhatnak szülő-gyerek, akkor ne habozzunnk! Próbáljuk meg, hiszen ha bajba kerül, a világhálón akkor így jobban tudunk neki segíteni.

Ha konkrétan a szexting témaköréhez kapcsoljuk ezt a dolgot, akkor legyen gyanús az a szülőnek ha a kamasz nem csak a kamasz énjéből adódóan elkezd titkolózni, új tárgyak jelennek meg a lakásban. Hogyha például bemegy a szobájába akkor eltünteti a telefont vagy lecsapja az asztali számítógépét, hirtelen oldalt vált, akkor gyaníthatjuk, hogy elkezdődött a netes ismerkedés kora vagy valamilyen baj és probléma forrása van, amit nem tud vagy nem akar még velünk megbeszélni. Ha mégiscsak egy ilyen helyzetbe kerül, ahogy említettem, ez bűncselekmény. Tehát érdemes a rendőrség segítségét kérni. De amíg elindul a rendőrségi eljárás és kiderül, hogy kihozta nyilvánosságra ezeket a felvételeket, ki írta a bántó, sértő vagy obszcén üzeneteket, addig az a legfontosabb, hogy a felvétel ne terjedjen tovább. Minden oldal működtet egy "jelentem" funkciót vagy adminisztrátor felületet, ahol jelenteni lehet, hogy az engedélyem nélkül került ki rólam akár szöveges akár képi tartalom. Éljünk ezekkel a bejelentésekkel, távolítsuk el minél hamarabb a  felvételt!

Az is nagyon fontos hogy ne az legyen az első reakciónk, hogy akkor elkezdjük kitörölgetni ezeket a kommenteket, hiszen ezzel újak jelenhetnek meg a nyomában, hanem használjuk fel őket bizonyítékként, mentsük le ezeket az üzeneteket, készítsünk képernyő fotókat. A rendőrségi eljárással párhuzamosan, hogyha az adott a oldal üzemeltetője nem reagál a jelentésünkre, akkor ajánlanék forródrótokat is. Az egyik weboldal a biztonsagosinternet.hu a másik pedig a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság által működtetett internethotline.hu ahol egyszerűen néhány kattintással leírható hogy mi történt és mit szeretnénk, hogyan éreznénk magunkat az adott esetben biztonságban.

Ezek a technikai a gyors reagálású feltételek, a rendőrségi vonalon pedig elindul a jogi segítségnyújtás. Lényeges, hogy ebben a helyzetben komoly lelki támogatást is kapjon az adott gyerek, fiatal és maga a környezete is. Merthogy szülőként gyakran abba a tudatba esünk, hogy "de hát én ezt el se tudtam volna képzelni, hogy az én gyerekem megcsinálja ezt és küld egy ilyen képet, hát ezerszer megbeszéltük hogy ezt nem szabad, nem gondoltam volna."

Semmiképpen sem javaslom hogy kezdjük el hibáztatni a gyerekünket, felelősségre vonni, mivel pont ez a bizalom veszik el ilyenkor amikre a gyereknek a legnagyobb szüksége van, hogy a bajban legyen mögötte egy felnőtt és támogató. Ha szükséges akkor kérjünk pszichológiai segítséget és támogatást , mert igenis ez komoly traumát okoz egy fiatalban akinek most van kialakulóban a személyisége.

Bántó, sértő megjegyzéseket, kap vagy egyszerűen aki önálló életre kel az interneten és követhetetlen, hogy hova jut el egy ilyen felvétel. Ha a környezetünkben nem kapunk ilyenkor segítséget vagy úgy gondoljuk hogy ez kínos és kellemetlen, vagy egyszerűen maga a gyerek zárkózik el attól, hogy leüljön egy felnőttel és beszélgessen erről, akkor azt gondolom, hogy erre is van megoldás.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány, a 116, 111-es telefonszámon ingyenes és anonim formában fel lehet hívni. A vonal másik végén olyan segítő felnőttek vannak, akiket arra képeztek ki, hogy minden a fiatalokat érintő témáról beszélgessenek.

Egy adott helyzetben, legyen az szexting, bántalmazás, kommentek, vagy mém, videózás, visszaélések az adatainkkal, segít ha kibeszéljük magunkból ezt a folyamatot, de nagyon fontos tudatosítani a gyerekünkben hogy ez nem az ő hibájából történt. Egy ilyen helyzetben soha nem ő a hibás hanem az a fél aki ilyen felvételeket kicsalt tőle, berántja egy ilyen kiszolgáltatott helyzetbe ahol nagyon nehéz nemet mondani. 


B. E. /Pánpéterstop: Jellemző, hogy ilyen esetek után tudatosabb lesz az adott gyereknek a médiafelhasználása, illetve, a környezetére is kihatnak ezek a megrázkódtatások? 


Dr. Baracsi Katalin: Igen azt gondolom hogy mindannyian, ha valamilyen rossz élményünk van, akkor igyekszünk, hogy ne kerüljünk bele, ne essünk bele még egyszer ilyen helyzetbe. Azt is nagyon jónak tartom, hogy ha név nélkül tud erről beszélni, vagy ha egy felvilágosító foglalkozás alkalmával van akkora bátorsága, hogy elmeséli a saját történetét. Ha élvezi, hogy a környezetében biztonságban, van érzi a a környezetének támogatását és tudja hogy nem számíthat visszaélésre akkor ezek igenis nagyon támogató, segítő esetek lehetnek. Nyilván nem várható el ez mindenkitől és nem is gondolom, hogy attól fogunk jobban odafigyelni arra hogy ne kövessünk el szexting típusú tevékenységet, hogy ha mindenki kiáll és akkor szabadon beszél erről, hanem inkább az, ha napirenden tartjuk ezt a témát, még akkor is hogyha ez nem jelent problémát.

Fokozatosan, minden gyerekeknek az életkorának megfelelően felkészítjük arra, hogy mire számíthat a világhálón, tudja hogy mit kell tennie, hogyan ismerheti fel ezeket a helyzeteket és mindig érezze hogy van mögötte valaki, akár egy egész közösség, aki támogatja és megvédi hogyha bajba kerül.

További hasznos tanácsok, tippek a saferinternet.hu oldalon.

logo_sip.jpg

(Az interjút lejegyzetelte: Balogh Jázmin)

Nézd meg a videót is:

Könyvajánló a témában

A témában kötelező olvasmányként is ajánljuk a Jaffa Kiadó gondozásában megjelent könyvet:

Allison Heavy és Deana Puccio: Szex és lájk és közösségi média – Hogyan értsünk szót a gyerekünkkel a digitális világban?

"Üdvözöljük a digitális bennszülöttek világában, ahol az önbecsülés a kapott lájkok számától függ, ahol „ártatlan” csemetéink szexfotókat és -videókat küldözgetnek egymásnak, és ahol a házibulikon nem csak a piába kóstolnak bele. Ebben az új korszakban a személyes találkozásokat felváltották az online randik, amelyeken a tinédzserek minden gátlást levetkőznek, miközben nem akarják vagy nem tudják felmérni szavaik és tetteik cseppet sem virtuális következményeit"

-  a szerző a könyvben bemutatják a szülőknek, milyen veszélyek leselkedhetnek a gyerek és tini szörfözőkre az online térben, főleg, ha ismerkedésről vagy szexuális tartalmakról van szó. A szextinggel foglalkozó fejezetben felsorolják azokat a jeleket, amelyek arra utalhatnak, hogy a kamasz gyerekek nem megfelelő kapcsolatba bonyolódtak a neten.

A fenti bevezetőben ismertetett kutatást is ebből a hiánypótló könyvből idéztem.

 

szex_lajk.jpg

Első kép forrása: pixabay.com

 

Dress UP! Kampány beharangozó videó:

Kövesd Te is a kampányt és ha tetszett, oszd meg az interjút!

Látogass vissza újra, egész nyáron hasznos és informatív interjúkat, posztokat olvashatsz a témáról. A következő videóinterjúban Bombera Krisztina újságírót és Nagy Janka gyerekpszichológust kérdeztem.

Bővebben a Dress UP! Kampányról olvashatsz a blogon a Dress UP! kampány menüben

http://panpeterstop.blog.hu/2018/06/27/dress_up_kampany_a_fiatal_lanyokert

A kampány honlapja: http://hu.generationdilemmas.com/dress-up-kampany/

Ha tetszett a bejegyzés, megoszthatod másokkal is! Kövess a blog.hu-n, hogy ne maradj le egy új posztról sem! Látogass el a Facebook-oldalra is vagy az Instagramra!

Az anyag a panpeterstop.blog.hu tulajdona. 3 mondatnál hosszabb idézet közlésének igénye esetén, kérlek, írj: info@generationdilemmas.com

A trágár, obszcén ide nem illő vagy politikai tartalmú kommenteket kimoderáljuk!

A bejegyzés trackback címe:

https://panpeterstop.blog.hu/api/trackback/id/tr3314090579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czerka 2018.07.04. 10:13:04

Nincs ilyen jogi kategória, hogy szexting. Gyermekpornográfia név alatt vannak kiskorúakra vonatkozó tilalmak a Btk-ban, de ennyi.
A Btk. büntetni rendel mindenféle magatartásokat ezzel kapcsolatban (megszerez, tart, átad, kínál, készít stb.).
Szexting az nem egy jogi fogalom. Lehet, hogy maradni kellene a szakmaiságnál.

Mindig csak arról emlékeznek meg a "szakértők", amikor a képküldözgetés, szex, pajzanság valakinek hűdenagy lelki "problémát" okoz. Valójában az esetek 99.99%-ában a kiskorúnak semmi baja nem lesz, egyszerűen ez egy gumiszabály, valláserkölcsi tabu, amit törvénybe iktattak.

Ahelyett, hogy élveznék az életet, a fiatalokba ilyen szigorú, megszégyenítő szabályokat vernek bele. Jaj mi lesz, ha kikerül a netre a nunim vagy a kukim. Közben Zuckerberg mindenkit megfigyel a mobilok és laptopok kameráin keresztül. A Google és Apple is rögzíti minden szavad, akkor is, ha nem kapcsolod be a hangvezérlést.

Terézágyú 2018.07.04. 10:48:58

"A szexting az online bántalmazás, az az a cyber bulling egyik formája, amikor 18 év alatti személyek egymás között erotikus tartalmú üzeneteket, képeket, videókat küldözgetnek egymásnak"

Tessééék?????

Bántalmazásnak számít, ha egymás között erotikus tartalmú üzeneteket küldözgetnek EGYMÁSNAK?????

eßemfaßom meg áll 2018.07.04. 11:00:43

@Terézágyú: nyilván pont olyan mint amikor ütik egymást :)

kvadrillio 2018.07.04. 11:21:14

igen.......a zinternet tele van PERVERZ ÁLLATOKKAL !!!!! ELŐBB-UTÓBB...MIND LEBUKIK.

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.04. 11:32:50

Online bántalmazás mikor a hülye gyerek önszántából hülyeséget csinál? dfq?

Azt a SJW mindenit, nevezzük már nevén a dolgokat... hülye volt, hülyeséget csinált, így járt, megérdemelte a tanuló pénzt, de nincs itt semmiféle bántalmazás, max önmagát bántalmazta a hülyéje.

És igen, a hülye szülő szart a hülye kölykére, ezért történhet meg ilyen, de nem baj, mert az élet meg adja neki azt a pofont, amit a szülei nem tettek meg....

susannaius 2018.07.04. 12:27:37

Eddig úgy tudtam, hogy a szexting az adott tartalmú üzenetküldés, és NEM "a cyber bulling egyik formája, amikor" - bár persze lehet neki bántalmazásra használt formája, ahogy kb. mindennek a világon. Ekkora különbség lenne a hétköznapi szóhasználat és a jog között? Mert a nyilatkozó egyébként, úgy tűnik, családjogi szakjogász és internetbiztonsági szakértő-oktató.

eßemfaßom meg áll 2018.07.04. 14:28:52

aha, szóval válasz helyett törlés

eßemfaßom meg áll 2018.07.04. 14:32:47

Akkor szalonképesen.

Ha fiatalkorú túlsúlyos Matlidka küld a serdülökori pattanásokkal és már burjánzó szőrzettel borított elsődleges nemi jellegéről (már ami kilátszik belőle a környező zsirszövet alól) egy mobilfotót fiatalkorú Aladárnak akkor melyikőlyük az onlione bántalmazás elövetője?

Almandin 2018.07.04. 16:54:22

@susannaius: A szexting, bár a kamaszoknál a legelterjedtebb, minden korosztálynál jelen van a kisgyerekeken kívül. Én is érzek fogalmi zavarokat a téma körül. Talán a 60 éven felüliek közt ritka lehet, mert egyrészt abban a korosztályban ritkább az internethasználat, de erkölcsi megfontolások is vannak. Idősebbeknél még kifejezetten rossz erkölcsűnek számított az, aki pornográf fotót terjesztett magáról, vagy egyáltalán hagyta, hogy meztelenül fotózzák. A mai fiataloknál már fellazulóban van ez a dolog. Felnőttek is nemritkán társkeresőn farokfotóval bombáznak gyakorlatilag vadidegen nőket. Volt már polgármester is, aki ilyen miatt bukott meg. Eltűnőben az intimitás a mai világban.

Almandin 2018.07.04. 17:02:31

@eßemfaßom meg áll: Jó kérdés. Tipikusan az a helyzet, amikor a netes szokások fejlődését nem követi a jog elég gyorsan. Elvileg nem kellene büntetőjogilag meghurcolni ezért a kamaszokat. A jelenlegi jogszabályok azonban lehetővé teszik. Ez egy rossz szokás (ami ellen azért harcolni kell), de nem bűncselekmény. Ráadásul fiataloknál olyan is előfordulhat, hogy egy 17 éves lány intim fotót küld a 18 éves barátjának. A mai jogszabályok szerint a fiút meghurcolhatják emiatt, egy életre tönkrevághatják. Pedig csak két hasonló korú fiatal szexuálisan egészséges kapcsolatáról volt szó, ahol elkövettek két hülyeséget: nem ismerték eléggé a jogszabályokat és kissé szabadosan viselkedtek. A jogszabály ezt ugyanis egyenlőnek tartja azzal, mintha egy 40 éves férfi kicsal egy pornográf fotót egy 12 éves gyereklánytól (ami súlyos bűncselekmény).

czerka 2018.07.04. 18:07:00

@Almandin: "A jogszabály ezt ugyanis egyenlőnek tartja azzal, mintha egy 40 éves férfi kicsal egy pornográf fotót egy 12 éves gyereklánytól (ami súlyos bűncselekmény)."

Azt se értem, hogy ez miért bűncselekmény. Illetve miért minden esetben az. Egy 12 éves is lehet szerelmes egy idősebb férfiba, szerintem hagyni kellene az embereket, hogy eldöntsék, hogy kivel akarnak szexelni, képeket cserélni.

Almandin 2018.07.04. 18:35:08

@czerka: Egy bizonyos kor alatt ez még káros, visszaélés. Amúgy az a felnőtt férfi se normális, aki 12 éves gyereklányokra hajt.
Másrészt a pornográf kép alkalmas zsarolásra évtizedekkel később is. Nem véletlenül tiltja a törvény, hogy kiskorúakról ilyen fotót csináljon valaki.
Amúgy miért cserélted le a régi nickedet, karandash? Nagyon ügyetlen vagy, mert gyorsan felismerhetővé teszed magadat. Szerintem pont az ehhez hasonló véleményeid miatt félsz, hogy rád szállnak a pedofilvadászok, ezért azt hiszed, egy nickcserével megoldod a dolgot. De pl. mindig kiírod, hogy a Távol-Keleten élsz, meg hasonló dolgokat említesz, ezért könnyen lebuksz.

czerka 2018.07.05. 05:44:07

@Almandin: "Nem véletlenül tiltja a törvény, hogy kiskorúakról ilyen fotót csináljon valaki."
Ez körkörös érvelés. Azért tilos, mert tilos.
Nem véletlenül. Hanem azért, mert a jogalkotók így döntöttek.
Máshol a világban meg azt is tiltják, hogy a nők fedetlen arccal kilépjenek az utcára.

"Másrészt a pornográf kép alkalmas zsarolásra évtizedekkel később is."

Azért alkalmas, mert a mai erkölcsök szerint a meztelenség és szexualitás az valami szégyellni való dolog. De az erkölcsök is változnak.
Írok egy példát: Bill Clinton leoboáztatta Monica Lewinsky kisasszonyt, összemaszatolta a ruháját is a nyányójával.
És egész Amerika felháborodott ezen.
Aztán egy évtizeddel később Donald Trump lefektette Stormy Daniels művésznőt. Ez nemrég kiderült. És? Ma már ez senkit se érdekel különösebben.

A homoszexualitás is büntetendő volt, majd a társadalom liberalizálódásával "csak" elmekórtani esetnek minősítették. Anyám is egy lelki rendellenességnek tartotta a homoszexualitást, mert abban a korban nőtt fel. Én csak undorítónak tartottam. Ma meg már nem érdekel a téma.

Csak azt mondom, hogy attól, hogy ma azt hiszed, hogy egy 14 évesről készült meztelen kép tönkretehetné a jövőjét, nem biztos, hogy 20 év múlva is így fognak erről gondolkodni az emberek.

Amerikában pont ellentétes folyamat zajlott le gyerekekkel kapcsolatban. Ma a kerti medencében meztelenül pancsoló kisgyerekről a saját anyja nem készíthet fotót, mert megkövezik érte.
Agyrém.
Rólam 5 éves koromban is készült olyan fotó, amin meztelenül játszom a felfújható kerti medencében. Ma lelki sérültként kellene vergődnöm emiatt? Való igaz, 16-17 éves koromban amint megtaláltam azokat a képeket a családi albumban, eltéptem őket, mert egy nagykamasz fiú ilyen szégyellős. Ma már nevetek ezen is. Ma már értem, hogy a faterom miért csinált képeket rólam, amikor a kertben pancsoltam. Mert egy aranyos, boldog, pucér kisfiú voltam. És az ő fia.
Ha ma egy pedofil megtalálná a gyerekkori meztelen képemet és kiverné rá a farkát, akkor megvonnám a vállam. Rá se rántok :) Ha az utcán látok egy szép lányt, akkor lehet, hogy este rá gondolok, mikor a barátnőmet dugom. Nem kellenek képek, hogy elkalandozzanak a gondolataim a tilosba.

A karandash nickemet azért cseréltem le, mert kitiltottak vele egy pár "ellenzéki" blogról. Pont azért hoztam létre a hasonló jelentésű czerka nicket, hogy vilagos legyen, hogy én vagyok az.
"Nagyon ügyetlen vagy" - szerinted ha rejtőzködnék, akkor a kb. ceruza jelentésű karandash nicket czerkára cserélem és mindig odaírom, ha fontosnak tartom, hogy Ázsiában élek? Te vagy ügyetlen, ha ebben nem veszed észre, hogy direkt teszem.

"Szerintem pont az ehhez hasonló véleményeid miatt félsz, hogy rád szállnak a pedofilvadászok"
Véleménye mindenkinek lehet. Vélemény miatt rászállni valakire nem egy nyitott, liberális, demokratikis dolog. Diktatúrákra jellemző tett. Pedofilvadászok nálam hiába kopogtatnak, én nem vagyok pedofil, se pederaszta. Viszont azt se értem, miért démonizálják a pedofilokat. A pedofil az, aki vonzódik serdületlen gyerekekhez. A vonzalmat büntetni nem lehet. A pederaszta az, aki gyerekekkel szexel. Ez jelenleg büntetendő. Kivéve bizonyos országokban (mondjuk Jemenben tudtommal), ahol elvehet feleségül az ember egy 8 éves kislányt és szexelhet vele. Viszont pont ugyanott meg a házasságon kívüli szexet büntetik halállal. Tehát az emberi fajnál sose volt egy kapcsolattípus általános.

Én a drogokkal kapcsolatban is teljesen liberális vagyok, mégse gondolom, hogy emiatt engem üldözni lenne joga a hatóságoknak.

A homoszexualitás is normális és természetes, mint minden emberi szexualitás. Mégis van ahol kivégeznek melegeket. Akkor most ez helyes? Mert valahol ez a törvény.

"ezért könnyen lebuksz." - lebukok a véleményemmel? Ó, az nagy baj lenne!
Lebukok, hogy ateista vagyok, támogatom a drogok legalizációját, a nemek egyenlőségét, a szexuális szabadságot, ellenzem a házasságot, a pedofíliát tudományos alapon közelíteném meg, nem pedig hiedelmek alapján.

16 éves lány szexel a 19 éves barátjával és felveszik közösen videóra az iPhonejukkal. Lebuknak. A lánynak semmi baja nem lesz, a fiút elítélik.

A 16 éves lány a 39 éves pasijával szexel, nem veszik fel videóra, de lebuknak a kapcsolatukkal, mindenki egy perverznek tartja a 39 éves férfit és áldozatnak a 16 éves lányt, holott ő remegve élvezett el minden aktus végén és szerelmes volt a férfiba. Csak erkölcsi rosszallásban részesül a férfi, kirúgják a munkahelyéről, elfordulnak tőle az emberek.

Egy 19 éves srác a 16 éves barátnőjével az USA-ban szexel, akkor ott a fiú börtönbe kerülhet. Mert 'Murica!!!
Ezernyi verziója van ilyen sztoriknak a vilagban. Mindenhol más a megítélés jogilag és erkölcsileg is.

eßemfaßom meg áll 2018.07.05. 08:46:59

@czerka: a XXI századi fejlett európában sajnos valós fenyegetettség az, hogy a véleményed nem egyezik a pillanatnyi hivatalosan elfogadottal és ha ezt valahol megjeleníted azért meghurcolhatnak.

susannaius 2018.07.05. 11:45:54

@Almandin: Nem kéne keverni a fogalmakat (főleg nem egy ismeretterjesztőnek szánt cikkben). A szexting az szexting: szexuális tartalmú üzenetküldés. Pont. A csatornája lehet többféle: elsősorban és eredetileg sms, azóta bármi egyéb írott és/vagy képes.
Ennek van egy "erkölcsi", vagy mondjuk inkább, hogy kulturális aspektusa, nevezetesen, hogy ki mennyire tartja undorítónak a dolgot, és ki érzi úgy, hogy ez zsarolási alap. Ez mindenkinek a magánügye - hogy úgy mondjam, "csinálják a négy fal között".
Emellett van a dolognak egy jogi aspektusa - ami az, hogy mikortól minősül bűncselekménynek az, ha valaki ilyen tartalmú üzenetet küld vagy kap. A szexting a cikk elején tett állítással ellentétben tudtommal csak akkor bűncselekmény, ha visszaélnek vele (mint MINDEN más is - fogpiszkálóval is ki lehet szúrni valakinek a szemét, a fogpiszkáló birtoklása egyelőre mégsem bűncselekmény).
Felháborítónak tartom, hogy éppen egy, a fogalmi tisztázást célzó cikk összemossa az önkéntes szextinget és az ezzel való visszaélést. Éppen azért kéne különválasztani ezeket a dolgokat, mert a magyar jogrend, ahogy te is mondod, nem annyira sikeresen követte a társadalmi változásokat. A jog fontos és objektív alap, de az igazi elválasztó vonalnak a kölcsönös beleegyezésnek kell lennie - és ezt a jognak is figyelembe kell (kéne) vennie.
Igen, a gyerek nem felnőtt. Igen, a gyerekeket olykor meg kell védeni a saját tájékozatlanságuktól / rossz helyzetfelismerésüktől / a csoportnyomástól. Ugyanakkor a teljesen természetes ösztönök kriminalizálása - vagy egyszerűen azt állítani róluk, hogy bűn/bűncselekmény, mikor nem az - na _az_ bűn.

Almandin 2018.07.05. 22:31:43

@czerka: Kicsi gyerekekről készült meztelen fotó nem tartozik ide. Rólam csecsemőként készült utoljára ilyesmi. Bár változik a világ, mert Amerikában volt olyan eset, hogy fotóbolti alkalmazott feljelentette a szülőket egy hasonló fotó miatt.
Én úgy tudom, csak az a meztelen kép minősül pornográfnak, amit kizárólag nemi vágykeltés céljából csináltak. Művészi aktot készíteni, meg szobornak megformálni ma se illegális, kortól függetlenül. Ha az lenne, a múzeumok kincseinek felét el kellene szem elől dugni.
A szextinggel az a helyzet, hogy zavaros a jogi szabályozása.
A pedofília-témához, meg hogy mi minősül annak: mintha te egységesnek látnád a tizenéves korosztályt. Pedig egy 12 éves és egy 16-17 éves közt nagyobb a fejlettségbeli különbség, mint egy 16-17 éves és egy 20 éves között. Tizenéves korban két-három év a fejlettségben sokat számít. Tehát nagyon nem mindegy, hogy pl. egy 40 éves férfi és egy 12 éves lány között van "romantikus" kapcsolat, vagy egy 17 éves és egy 40 éves között. Utóbbit amúgy a magyar törvények nem büntetik, ha beleegyezéssel történik és nincs valamilyen függő viszony (pl. egy tanárt megbüntethetnek, ha egy középiskolában közeledik a tanítványához). Egy 12 éves még nem tart ott a pszichoszexuális fejlődésben, hogy érett legyen egy heteroszexuális kapcsolatra. Abban a korban már vannak nemi késztetések, de túlmenni a fantáziáláson vagy a maszturbáláson veszélyes dolog. Súlyosan megzavarja a kiskamasz fejlődését. Nem véletlenül bünteti a törvény, ha egy felnőtt ilyen korúhoz közeledik.

Érdekes, hogy a közvélemény ma valóban sok mindent másképpen ítél meg, mint évtizedekkel ezelőtt. Pl. az előbb említett 17-40 párosítás ma több embernél veri ki a biztosítékot, mint 50-100 évvel ezelőtt. A 20. sz. első felében még nagyon gyakori házasodási életkor volt nőknél a 16-17 éves kor. A vőlegények általában 30 körüliek voltak (parasztoknál inkább 20-25 között). Nagymamám mesélte, hogy a falujában akkoriban a 20 éves hajadont már vénlánynak tartották és nemritkán reménytelen esetnek könyvelték el. Sőt, gyakran a szülők erőltették hozzá a lányokat a jóval idősebb kérőkhöz. Ma azt látni, hogy sokan fekete-fehéren gondolkodnak, a 18 éves életkori határt nagyon mereven képzelik el. Azalatt mindenki GYEREK, akár 2, akár 17 éves, és megrontás már csak ránézni is egy 2 nap híján 18 évesre is, de utóbbi 3 nap múlva legálisan jelentkezhet egy pornóügynökséghez akár a legperverzebb alkotások forgatására is, mert akkor már felnőtt. Pedig a felnőtté válás egy folyamat. A magyar jog ezt jól határozza meg szerintem. Van a kiskorú, ami gyűjtőfogalom, 0-18 évet fed le. Ezen belül gyermekkorú a 0-14 éves, fiatalkorú a 14-18 közötti. Tehát az utóbbi már a jog szerint se gyerek. A társadalmi szemléletváltozás szerintem amiatt történt, hogy ma kitolódott a várható élettartam, ezért relatíve fiatalabbnak tűnik egy 16-17 éves, mint 100 éve. Másrészt tovább tanul az emberek többsége, ezért nincs sokszor jelentős különbség egy középiskolás és egy egyetemista között, tovább maradnak az emberek pénzügyi függőségben a szülőktől. Harmadrészt a liberális, elkényeztető nevelés azt eredményezi, hogy az emberek lelkileg később érnek, mint a felmenőik annak idején. Ma nemritkán 25 évesen is kamaszos a lelkiviláguk, régen ez ritka volt. Régebben egy 25 éves ember általában már családos volt, kb. 16 éves kora óta felnőttként dolgozott, ez a gondolkodást is befolyásolja.
Egyébként mi volt az a téma, ami miatt kitiltottak?

czerka 2018.07.06. 03:40:46

@Almandin: máig se tudom, mi miatt tiltottak ki. Nem sértegettem senkit, csak tényeket és véleményt írtam. Amúgy már ezt a czerka nicket is kitiltotta a b1 blog. Nembaj, van másik!

"Súlyosan megzavarja a kiskamasz fejlődését. Nem véletlenül bünteti a törvény, ha egy felnőtt ilyen korúhoz közeledik."

Megint körkörösen érvelsz. Nem véletlenül bünteti a törvény az X magatartást, hisz nem büntetné, ha nem lenne káros.
A kiskamasz fejlődését a szülők által belévert szégyen és szexualitas démonizálása veszélyezteti. Nem csak szexnél, de maszturbálásnál is. Ha mondjuk egy 13 éves lányt orálisan kielégít a 16 éves barátja (nincs aktus), akkor az miben árt neki? Ha a lány magát simogathatja, azzal ugyanoda jut, orgazmushoz.
Amúgy kicsit álproblémának érzem ezt a pedofilozást. A fiatalok ma lényegesen kevesebbet szexelnek és később kezdik a szexuális életet, mint pár évtizede. Nem a korai szex miatt kellene aggódni, hanem hogy 23 éves fiúk még sose csókoltak meg senkit, sose fogták egy lány melleit, sőt kezét se. Számítógépek monitorai és okostelefonok képernyői előtt felnőve nehéz belekezdeni a csajozásba. Egy kulcsosgyerekként felnőtt arc meg 5 perc alatt lebeszéli a bugyit egy lányról.

eßemfaßom meg áll 2018.07.06. 09:50:21

@czerka: Ebben az egészben az a fura, hogy még azt sem lehet mondani rá, hogy ősi tradició a 18éveskorig nemszexelés, hiszen nem is olyan régen még teljesen természetes volt, hogy a lány amit képes volt biológiailag gyermekszülésre már ment is férjhez és jöttek a babák.

eßemfaßom meg áll 2018.07.06. 09:53:48

@Almandin: "Pedig egy 12 éves és egy 16-17 éves közt nagyobb a fejlettségbeli különbség" Ezt nem igazán lehet általánosítani, láttam én már olyan 12évest akiről ha nem látom, hogy ált.iskolából jött ki akkor simán 18fölé tippelem és olyan egyetemistát is akiről azt se tudtam megmondani ránézésre, hogy lány vagy fiú.

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.06. 10:21:41

@Almandin:
"Én úgy tudom, csak az a meztelen kép minősül pornográfnak, amit kizárólag nemi vágykeltés céljából csináltak. "

Ez teljesen szubjektív fogalom.
A pedofiloknak titulált emberek sem azokat képeket gyűjtögették, ahol a 9évest épp 3 kan rakja.
Amit a jogászok bemagyaráznak, kb. az számít büntetendőnek. A jog szépségei, mindenki úgy magyarázza be ahogy akarja, és akinél a legtöbb hatalom=pénz van, majd annak a bemagyarázása dönt.

Jah amúgy azért is érdekes ez, mert nem meztelen képet is lehet (és csinálnak is), ami szexuális vágykeltés céljából van.

czerka 2018.07.06. 11:27:41

@Berelhetoreklamfelulet: egyetértek. Rólam 5 éves koromig készült medencés pancsolós meztelen kép, mert akkor ez nem volt tabu. Egyértelműen nem nemi vagy felkeltésére irányult a kép keszítése, családi albumba került. Aztán ha egy pedofil/pederaszta meglátja, akkor kiveri rá. Mert neki vágykeltő. Számára egy pisiszagú pelenka is vágykeltő lehet.
Van akinek arra is feláll a cerkája, ha az utcan látja egy magassarkú cipős nő harisnyás lábát. Számára egy fehérnemű-katalógus is vágykeltő lehet. Ahogy egy 15 éves kamaszfiúnak is, annak idején a Quelle ruhakatalógusra vertük a cerkát, mert abban voltak mérsékelten szexi fehérneműs képek.

Almandin 2018.07.06. 12:34:08

@eßemfaßom meg áll: Valóban vannak olyanok, akiknek megtévesztő a külseje (bár a felnőttnek kinéző 12 éves azért elég ritka). Átlagos esetben azonban egy 12 éves még csak kezd kamaszodni, külsőre is messze áll egy felnőttől, tehát nem egészséges, ha egy felnőtt ember megkívánja. Egy 17 évesről meg általában nem lehet megállapítani, hogy 17 vagy 22 éves. Vékony alkatú emberek gyakran 30 körül se néznek ki többnek 17-18 évesnél, gömbölydedebb, hamarabb érők pedig már 14 évesen is 20 körülinek tűnnek. De a legfontosabb, hogy a pszichés fejlettség nem azonos szintű. Egy 12 éves már érdeklődik a szex iránt, de amúgy nagyon gyerekes még, játékokkal játszik, mesefilmeket néz, messze van még a felnőttségtől. Egy 17 éves pedig már majdnem felnőtt. Magamra visszaemlékezve 12 évesen még én is gyerekéletet éltem, 17 évesen pedig már hasonló szabadidős tevékenységeim voltak, mint ma, 41 évesen. A pszichoszexuális fejlődésbe nagyon belekavar a 12 éves kori aktív nemi élet (kivéve az önkielégítést).

Almandin 2018.07.06. 12:43:47

@eßemfaßom meg áll: Azért nem fura, mert az emberek többségének múlttudata csak pár évtizedre terjed ki. Sokan ma is azt mondják, hogy: "bezzeg régen nem szexeltek 18 előtt, vagy csak elvétve". Igen, de aki pl. a hatvanas években volt fiatal, akkoriban valóban kicsit később kezdte az átlag, de ennek az volt az oka, hogy a lányok a terjedő középiskolai oktatás miatt később mentek férjhez (20 körül), és még sokan szűzen házasodtak, mert ez volt beléjük verve. A fiúk meg nehezebben jutottak prostihoz akkoriban, mert illegális volt, ezért 18-20 évesen kezdték ők is. De ha még visszább megyünk, a 20. sz. első felébe, ott tömegesen férjhez menő 15-17évesekkel találkozhatunk és bordélyba járó 16 éves fiúkkal, akiket gyakran az apjuk vitt el beavatni. Vagy ledöntötték a cselédet (sokan nem tudják, hogy ők milyen kiszolgáltatottak voltak). Ha a középkorba-ókorba megyünk vissza, akkor az se volt ritka, hogy 15 éves kor alatt házasodtak, ma az araboknál van ilyen szokás (ott van olyan ország, ahol akár serdületlennel is lehet házasodni, vannak is belőle tragédiák).

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.06. 12:48:43

@Almandin:
Ez a pszichowhatever ilyen 100%-ban bemagyarázás amit mesterségesen hoztak létre, hogy azzal mesterséges igényt generáljanak egy új árucikk és szolgáltatás formák felé, "pszichológia"-nak csúfolva azt.

Azt közben a valóságban régen is lazán kufircoltak 6-9-12 éves korúval, akár egyszerre többen is, mégis eljutott valahogy az emberiség a kőeszközöktől a mikroprocesszorig, így emberiségre vetítve elhanyagolható a hatása, hogy néhányat elvisz a természetes szelekció.

Almandin 2018.07.06. 13:37:13

@czerka: Ma az tapasztalható, hogy vagy nagyon korán, vagy nagyon későn kezdik. A kamaszok ugyanis belenyomják egymást a minél korábbi nemi aktivitásba, ezért ma nem ritka a 12-13 évesen aktív kamasz. Aki viszont ebben nem vesz részt, az esélyes arra, hogy felnőttként, amikor már szeretne kapcsolatot, nem jön össze neki. Az incelek száma ma egyre nő. Ennek összetett okai vannak. Lehet az oka szülői rátelepedés és ebből fakadó nőelriasztó tutyimutyiság, túlzott vallásosság, nem elég vonzó külső vagy kispénzűség, izgalmas hobbik hiánya, stb. Ma a nők többsége is a főnyereményre hajt, későn akar családot alapítani, a nem macsó férfiak komoly hátrányban vannak.

Almandin 2018.07.06. 13:40:09

@Berelhetoreklamfelulet: Ha szerinted normális pl. 6 évessel nemi életet élni, a pszichológiát meg felesleges üzleti fogásnak tartod, akkor azt kell, hogy mondjam, hogy nincs empátiád, mert aki azt hiszi, hogy nem árt egy 6 évesnek, ha szexel vele, és a lélektant totál feleslegesnek tartja, az erre utaló jel.

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.06. 14:01:47

@Almandin:
Az, hogy mi a normális, mindig az adott közösség függvénye. Európában általában nem normális. Azoknál, akiket be akarnak telepíteni ide már normális.

Számomra teljesen irreleváns, mindenki azt csinál amit akar, akkor amikor akar, én a tények alapján ítélem meg a dolgokat, és így ha fizikailag nem okoz jelentős és maradandó károsodást, akkor én azt mondom, hogy nem árt neki.

Almandin 2018.07.06. 14:30:36

@Berelhetoreklamfelulet: Egy 6 éves gyereknek a nemi élet lelkileg biztosan árt, de testileg is lehetnek belőle bajok. Ha nem lenne ártalmas, nem lenne tele az internet névtelen panaszokkal, amik gyerekkori szexuális visszaélésekről szólnak. Javaslom a következő oldal olvasgatását:
beszeljrola.hu/tortenetek
Akik ide írnak, olyan felnőtt családtagokkal-ismerősökkel rendelkeztek gyerekkorukban, akik hozzád hasonlóan gondolkodtak:"á, biztos nem árt neki, nekem meg jó szórakozás". Mivel ezek a barmok képtelenek az empátiára, csak a börtön mentheti meg tőlük a társadalmat.

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.06. 14:37:41

@Almandin:
Hát figyelj az internet tele van névtelen panaszokkal, amik a migránsokkal kapcsolatosak, a te logikád alapján akkor az is árt, nem?

Almandin 2018.07.06. 14:37:46

Még valami: meg vagyok döbbenve, mennyi eltorzult, aberrált gondolkodású egyén él közöttünk, aki szerint rendben van egy gyerek molesztálása, megerőszakolása. Nem csodálkozom, hogy hetente derül fény pedofil bűnesetekre, legutóbb pl. Tatabányán hitoktató lehetett egy férfi, akit korábban már bíróság ítélt el gyerek elleni nemi erőszakért. Ezeknek az embereknek nincs a homlokára írva ez, ők a szomszédaink, kollégáink, stb.

Almandin 2018.07.06. 14:38:45

@Berelhetoreklamfelulet: Vajon miért zaklat fel ennyire ez a téma? Vaj van a füled mögött?

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.06. 14:56:09

@Almandin:
11 kommentt írtál ide, én 6-ot, na vajon kit is zaklat fel ennyire ez a téma? Csak nem elkapott a cukros bácsi kiskorodban? :)

Almandin 2018.07.06. 15:06:40

@Berelhetoreklamfelulet: Válaszod tipikus példája a projekciónak (általad lenézett pszichológia tudomány meghatározása, nézz utána). Szerencsére nem volt dolgom cukros bácsival, de gúnyos kérdésed megint arra utal, hogy empátiamentes személy vagy. Ugyanis lehetnék akár én is áldozat. Akárki lehet.
A 12 kommentre pedig az a válaszom, hogy imádok beszélgetni mindenféle témáról, érdekel mások véleménye. A tiéd is, bár a hozzád hasonlóak azért érdekesek, mert elgondolkodtatnak, miféle pszichopatológiát képvisel a szerzőjük. Élőben képes vagyok a barátaimmal órákig beszélgetni nagyon sokféle témáról.
Amúgy te a Dark Triadra vagy nekem gyanús. Totálisan empátiamentesen közelítesz meg egy ennyire súlyos témát. De nem lep meg, kutatások szerint a kommentelők egyre nagyobb része pszichopata vonásokat mutat. Erre utal az a szemlélet is, hogy szexuális játékszernek tartod a gyerekeket.

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.06. 15:45:35

@Almandin:
Tudod vannak olyan emberek, akik nem létező dolgokra fogják a saját/mások rossz döntéseit pl.: "érzelem"-re vagy "pszichológia"-ra, és vannak azok aki realistán látják a dolgokat, és a tényekre és egyéb fizikailag megfogható dolgokra alapoznak.
Nyilván utóbbiról el lehet mondani, hogy nincs érzelmük, entápiájuk meg hasonló hangzatos dolgokat, bár ez semmin nem fog változtattatni. Az előző ugyanúgy a valóság elmosásán fog tevékenykedni, míg utóbbi nem fog szépíteni rajta, de egyik esetben sem fog a valóság megváltozni.

Nem tudom amúgy honnan vetted, hogy én szexuális játékszernek tartom a gyerekeket, én ilyet sehol nem írtam.
Én egyszerűen csak a 100% liberalizmusban hiszek. Mindenki azt csinál a saját tulajdonával amit akar.

Jah amúgy van benne némi érdekesség. A kommentek jól reflektáljak, hogy az átlagos ember rohadtul nem olyan, mint aminek mutatják magukat a mai képmutató világban. Mindenki jó pofizik, hogy hát mennyire ejnye-bejnye tabu a sex 18 alatt meg ilyenek, azt a valóságban nem sokan gondolják így...

Almandin 2018.07.06. 15:59:58

@Berelhetoreklamfelulet: Ha visszaolvasol, láthatod, hogy én is különbséget tudok tenni egy 17 éves és egy 6 éves nemi élete között. Arra alapozom azt a véleményemet, hogy szexuális játékszernek tekinted a gyerekeket, hogy valahol természetesnek tartod, hogy felnőtt emberek 6 éves gyerekekkel játszadozzanak szexuálisan.
A 100% liberalizmus amúgy maga az anarchia. A tulajdonra való utalás az ugye, nem a gyerekekre vonatkozik? Nárcisztikusok szokták tulajdonként megjelölni a gyerekeiket.

czerka 2018.07.07. 06:24:00

@Almandin: "Vaj van a füled mögött?"

Nálam is próbalták személyeskedni, hogy biztos pedofil vagyok. Most meg egy másik kommentelőt gyanúsítgatsz. Mert érveid nincsenek.
Amúgy a pszichológia szakra menőkről tudod mit mondanak... Hogy azért jelentkeznek oda, mert tele vannak lelki defektekkel.

Almandin 2018.07.07. 09:59:03

@czerka: nagyon is vannak érveim, csak nem akarod őket tudomásul venni, A pszichológusok is rendelkeznek lelki defektekkel, mint mindenki kisebb-nagyobb mértékben. A lélektan attól még érdekes tudomány, és hasznos is (elősegíti az önismeretet pl.), hogy nem annyira mérhető, mint pl. a fizika. Amúgy miért érdekel annyira, mit tartok egy másik kommentelőről? Nem azt írtam, hogy pedofil, lehet, hogy nem az, de a gondolkodásával sok dolog nem stimmel. De nálad is az a fura, hogy elfogadod a gyerekekkel folytatott szexelést. Ez nem személyeskedés, ha ilyen a véleményed, tessék vállalni a következményeit. Te is projektálsz, mert eléggé kóros ez ügyben a gondolkodásod, kivetíted azt a pszichológusokra.

czerka 2018.07.08. 03:25:49

@Almandin: a pszichológia úgy tudomány, ahogy mondjuk a marketing is tudomány. Semennyire.
"a gondolkodásával sok dolog nem stimmel" - a gondolkodásommal nincs semmi baj, logikus, következetes. A gondolataimmal esetleg neked van bajod.

A gyerekekkel folytatott szexet nem helyeslem, nem ellenzem. Én nem gyakorlom. De hogy a gyerekeknek is van szexualitása az biztos. Ezt meg a pszichológia is elismeri.
Nem mintha a pszichológia elismerése kellene valaminek a létezéséhez és enélkül nem lenne igaz...

czerka 2018.07.08. 03:30:47

@Almandin: elfogadom, hogy vannak olyanok, akik azonosneműekkel szexelnek, vannak olyanok, akik állatokkal, vannak akik gyerekekkel szexelnek. Elfogadom a valóságot. Én nem gyakorlom ezek közül egyiket se. De a pedofil az nem szexel gyerekekkel. A pedofil vonzódik gyerekekhez, a pederaszta szexel velük.
A pedofilok a démonizálásuk miatt titkolóznak és küzdenek magukkal. Mert ha kiáll valaki, hogy ő pedofil, de nem akar pederaszta lenni, akkor is leköpik.
Mindazonáltal a pederaszta se feltétlenül bantani akarja a gyerekeket. A világ egyik legnagyobb vallásának alapítója, Mohamed is pederaszta volt. El tudom képzelni, hogy egy felnőtt szerelemmel szeret egy gyereket. Biztos nem gyakori, de van ilyen.

Almandin 2018.07.08. 10:02:24

@czerka: A közömbösség is veszélyes ebben a kérdésben. Tény, hogy a gyerekeknek is van szexualitása, de ez messze nem olyan, mint egy felnőtté, ha felnőtt közelít hozzá, az súlyos zavarokat okoz. Arról nem is beszélve, hogy testi sérülések se ritkák bizonyos kor alatt (repedések).

Almandin 2018.07.08. 10:07:38

@czerka: A pedofil hajlam önmagában valóban nem bűncselekmény. Sok pedofil sose követ el ilyen cselekedetet. Sőt, sok gyermekmolesztáló nem, vagy nem kizárólagosan pedofil, főleg a könnyű préda miatt csinálja (pl. megrontja az élettársa gyerekét). A pederaszták pedig akkor is ártanak, ha szerelmesek a gyerekbe. Attól, hogy nem akar ártani, még árt. Általában azokból lesznek pedo bűnelkövetők, akiknek csökkent az empátiája. Ha az empatikus készség fejlett, nem fog bűnözni, mert felfogja, mekkorát ártana vele a gyereknek.

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.09. 08:10:53

@Almandin:
Egyes közösségekben (pl. azoknál akiket ezrével telepítenek be Európába), ott biza az (is) tulajdonnak számít, és a tulajdonos akár kereskedhet (!) is vele.

Mások a szokások ennyi. Van ahol egy gyerek/asszony elcserélése néhány tevére teljesen legit, és megszokott dolog...

Almandin 2018.07.09. 21:10:23

@Berelhetoreklamfelulet: Ez tény, és pont ezért nem valók ide.
süti beállítások módosítása