Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Pán Péter, STOP!

DRESS UP! Kampány a fiatal lányokért

2018. június 27. - panpeterstop

Motivációs kampány indul Magyarországon a tudatos öltözködés népszerűsítésére és a tinédzser lányok  védelmében.  A Pán Péter Stop nevű ifjúsági blog családvédelmi és más szakmai szervezetekkel, hazai médiaszemélyiséggel karöltve arra hívja fel fiatal lányok és szülők figyelmét, hogy mind a virtuális térben, mind a valós életben mit tehetnek saját védelmük érdekében.

dress_up_cover_post_1.jpg

„Ha a szíved nem kirakat, a tested miért lehet az?”

mottóval indított kampányt Bereczki Enikő, ifjúsági szakértő, a Pán Péter Stop! bloggere, amelyhez több médiaszemélyiség és szakember csatlakozott, köztük Bombera Krisztina, televíziós újságíró, Dr. Baracsi Katalin, internetjogász, Kósa Erika, üzletasszony, a Kósa Erika Akadémia alapítója, Dr. Schiffer Miklós stílusszakember, Gyurácz Eszter, az ATV műsorvezetője, , Szentesi Réka történész, divatkutató, Császár Enikő a Pretto alapítója, divattervező, Nagy Janka gyerekpszichológus, illetve, számos szervezet, mint például a Nemzetközi Gyerekmentő Szolgálat, a Safer Internet Program, a Happy Family Családi infóportál, a Jövőképp Egyesület és további együttműködő partnerek.

A közösségi média önértékelési problémákat okozó hatásairól számos cikk és tanulmány született már. A fiatalokra különösen igaz ez, hiszen az interneten, főként a közösségi médiában napi szinten olyan túlszexualizált képi világgal találkoznak, ami nyomot hagy önértékelésünkön, viselkedésükön és öltözködésükön. A brit Royal Society for Public Health felmérésében körülbelül 1500, 14 és 24 év közötti fiataltól kérdezték meg, hogy gyakorol-e bármilyen hatást az életükre az Instagram, a Twitter, a Facebook, a Snapchat és a YouTube.  A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy minden közösségi oldal bizonyos mértékben negatív hatást gyakorol az önértékelésre, de mindközül az Instagram idéz elő leggyakrabban testképzavart és nyugtalanságot a fiatalokban. Emellett komoly problémát jelent a főként fiatalok körében terjedő, szexuális tartalmú képek, videók, üzenetek küldése vagy fogadása (szexting). A 13-14 éves lányoknak súlyos gondot okoz, hogy hogyan kezeljék, ha ilyen fotókat kérnek tőlük. Gyakori, hogy a címzettek egyáltalán nem kezelik bizalmasan ezeket a fotókat, sőt, nem egy esetben zsarolásra használják fel őket.

Egyre több iskolában tiltottak be szexuálisan provokatív ruhadarabokat, mint például a forrónadrágot, anélkül, hogy bármilyen információt fűztek volna a tiltáshoz. 

Fontos lenne, hogy a fiatal lányok tájékoztatást kapjanak arról, hogy bizonyos öltözködés milyen hatással van másokra, milyen üzenetet közvetít akár online, akár offline

– hívta fel a figyelmet Bereczki Enikő.

A Pán Péter Stop! blog országos szemléletformáló kampányának célja, hogy motiválja, és egyúttal felhívja a figyelmet a nők, főképp a fiatal lányok, gyermekkorban lévők online és offline megjelenésére. Ismert médiaszemélyiségek, szakemberek és kortárs fiatalemberek motivációs videoüzenetekben szólítják meg az ifjú hölgyeket, hogy vigyázzanak magukra, és ne tegyenek fel az internetre olyan fotókat, videókat saját magukról, amelyekkel szexuális zaklatásoknak tehetik ki magukat. Az interjúkban a tudatos öltözködési kultúráról is szó esik. A kampány informatív és inspiráló spotokkal, cikkekkel, közösségimédia- megjelenésekkel és előadásokkal szeretné buzdítani, motiválni a fiatalokat az elővigyázatosságra, megválaszolni a legfontosabb kérdéseket, segítséget nyújtani.

Bombera Krisztina a Dress Up! kampányvideójában így fogalmaz:

A női méltóság, önértékelés megmutatkozik az öltözködésben. A tévés újságíró úgy látja, a tinédzser lányok egyre lengébb öltözékben vagy félmeztelenül posztolnak magukról képeket lájkvadászatért, amellyel azt is kifejezik, hogy szeretetre és figyelemre vágynak.  A szülőknek, Édesanyáknak éppen ezért óriási felelőssége van az önértékelés és önbizalom megerősítésében.

bombera_video.jpg

A sztárriporter arra is felhívja a fiatalok figyelmét, hogy az internetre feltöltött, vagy akár privát üzenetben küldött képek kiszolgáltatottá teszik az embert.

A Dress Up! kampány szakértők segítségével hívja fel a szülők figyelmét arra, hogy milyen veszélyekkel találkozhatnak gyermekeik egy-egy ártalmatlannak vélt online vagy offline térben.

screen_shot_2018-06-23_at_00_18_20.png

Dr. Baracsi Katalin internetjogász, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet Programjának külső tanácsadója szerint a biztonságos internethasználattal sok kellemetlenség megelőzhető. Fontos segíteni a tinédzsereket a tudatosabb internethasználat és internetes önvédelem tekintetében, hiszen az online térben kiszolgáltatottabbak, mint a felnőttek.

Semmiképp sem javaslom, hogy kezdjük el hibáztatni a gyerekünket, vagy felelősségre vonni, mert, hogy pont az a bizalom veszik el, amire ilyenkor a gyereknek a legnagyobb a szüksége. Egy ilyen helyzetben soha nem ő a hibás, hanem az a fél, aki kicsal belőle felvételeket, berántja egy ilyen helyzetbe, amelyben nagyon nehéz nemet mondani ilyen kiszolgáltatott helyzetben.

- hangsúlyozza a kampányvideóban.

A Pán Péter Stop! blog országos szemléletformáló kampánya informatív és inspiráló spotokkal, cikkekkel, közösségi média megjelenésekkel és előadásokkal, pódiumbeszélgetésekkel szeretné motiválni a fiatalokat, megválaszolni a legfontosabb kérdéseket, segítséget nyújtani.

A kampány első videója megtekinthető itt:

A kampány honlapja: http://hu.generationdilemmas.com/dress-up-kampany/

Blog: http://panpeterstop.blog.hu/tags/R:dressup

email: info@generationdilemmas.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://panpeterstop.blog.hu/api/trackback/id/tr6014078097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása