Megjelent a Da Vinci Kids előfizetéses terméke, a Da Vinci Kids Iskolai Csomag! Hogyan használhatjuk az órákon?
A tanulók figyelmének felkeltése és lekötése az órákon időnként kihívást jelent és a pedagógus számára rendkívül frusztráló, ha sikertelen ebben. Az is fontos célja az óráknak, hogy a tanulók hasznot húzzanak a leckékből, felkészüljenek a tanultak gyakorlatba ültetésére a minden napi életben is, azon kívül, hogy a számonkérés során jól teljesítenek. A Da Vinci Kids szórakoztatva oktató tartalmain keresztül a tanulók nemcsak jól érzik magukat, hanem jobban megértik a tudományos fogalmakat is, hogy azokat hasznosíthassák is a gyakorlatban.
Mi a vonzereje a Da Vinci Kids filmek az általános iskolai oktatásban?
A tudományos fogalmak gyakran absztrakt természetük miatt nehezen megfoghatóak, különösen a gyermekek számára. Amikor a tanárok megpróbálják ezeket a lehető legegyszerűbben elmagyarázni, fennáll a veszélye, hogy túlságosan leegyszerűsítik ezeket a fogalmakat. Az is gyakori, hogy a tanulókban tévhitek alakulnak ki ezekkel a fogalmakkal kapcsolatban. Hogyan segíthetünk tanulóinknak az összetett természettudományos témák teljes megértésében?
A Da Vinci Kids tartalmak különböző nézőpontú szereplőket és tudományos jelenségeket mutatnak be így tanítási stratégiaként rendkívül sokoldalúak. Több tantárgyban is alkalmazhatóak, például az magyar vagy idegen nyelvű olvasási készségek fejlesztésében vagy a matematikai problémamegoldás oktatásában, természettudományos kísérletezésben, etikai témák megvitatásában, digitális műveltség megszerzésében és még sorolhatnánk.
Miért érdemes Da Vinci Kids sorozatokat használni?
Nyilvánvaló, hogy a tanulók életkori sajátosságaira szabott rajzfilmek használatának számos előnye van:
- Felkelti a figyelmet
Köztudott, hogy a gyerekek szeretik az animációs filmeket. A Da Vinci Kids sorozatokat mókával és humorral társítják, vonzó és biztonságos módot kínálnak a különböző tantárgyakban megjelenő témakörök megjelenítésére. A tanulók nagyobb valószínűséggel lesznek lelkesek az elkövetkező tanórai tevékenységek iránt, így jobban összpontosítanak és fogékonyabbak lesznek a tanulásra. - Részvételt generál
A filmekben a témakörök tömören kerülnek bemutatásra. Ezek a filmes bemutatók annyira elgondolkodtatóak lehetnek, hogy a tanulókat azáltal vonzzák részvételre, hogy szinte a filmben látott történet egyik szereplőjévé válnak, ami élénk beszélgetéseket eredményez az osztályban. Így az óra interaktívabbá és diákközpontúbbá válik, mivel a tanulók aktívan részt vesznek a tanulásban. - Fejleszti a készségeket
A filmek megbeszélése során a tanulóknak verbalizálniuk kell ötleteiket és gondolataikat. Motiváltak, hogy állást foglaljanak a bemutatott különböző ötletek kapcsán. Ha nem értenek egyet, előadhatják és megvédhetik álláspontjukat. Ez a folyamat lehetővé teszi a tanárok számára, hogy fontos betekintést nyerjenek tanulóik megértéséhez. Az ilyen beszélgetéseken való részvétel lehetővé teszi a tanulók kommunikációs készségeinek fejlesztését is.
Hogyan használhatjuk a Da Vinci Kids tartalmakat az órákon?
A filmeket az óra különböző szakaszaiban is fel lehet használni – mint bevezetőt, hogy ráhangolódjanak a témára, olyan tevékenységként, amely kiváltja a tanulók válaszait és vitát generál -, vagy a téma összegzésének eszközeként, elmélyítéseként, illetve házi feladat során.
"Előétel"
A bemelegítő kérdések nagyszerű módjai annak, hogy a tanulókat elgondolkodtassák egy film megtekintése előtt, és rávegyék őket, hogy elgondolkodjanak azokon a tárgyakon és témákon, amelyekkel az epizód megtekintése során találkoznak. Mielőtt bemutatnánk a filmet, tegyünk fel néhány kérdést tanulóinknak, hogy beszéljenek a film témájáról. Például, ha bemutatnánk az érdekes tényekről és tévhitekről szóló epizódokat (De klassz! sorozat), megkérdezhetjük, hogy történt-e már velük, hogy valamit elhittek, amiről később kiderült nem igaz, vagy téves információkkal rendelkeznek róla? Mit tettek annak érdekében, hogy kiderítsék mi a helyes tény? Nehéz volt-e utánajárni? Segített-e ebben valaki vagy valami nekik? Ha rávesszük diákjainkat arra, hogy előzetesen elgondolkodjanak azon, amit majd megnéznek, az nemcsak a a téma új szókincsére készíti fel őket, hanem mint egy "előétel", felkelti étvágyukat a témára.