Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Családi feltöltődés Európa egyik legmenőbb úti célpontján, Hévízen!

2021. augusztus 10. - panpeterstop

Hévízre minden évben érdemes elmenni, mert klímája, környezete is olyan, mintha egy gyógykezelésen vennénk részt.

A fák itt mesésen zöldek, különösen a tó körül zöldellnek dúsan, ahol a víz páratartalma is hozzájárul a növények burjánzásához. A Hévízi-tó 4,44 hektár kiterjedésével Európa legnagyobb gyógyhatású, meleg vizű tava. Nyáron a víz hőfoka 33-38 °C közötti a levegő hőmérsékletétől függően. Ősszel és télen 24-26 °C körül mozog. A Hévízí tó gyógyhatású vize elsősorban mozgásszervi problémákra és krónikus nőgyógyászati betegségekre van jótékony hatással. Különösen a pandémia előtt rengetegen utaztak ide hidegebb tájakról, főleg Oroszországból gyógyulni, pihenni. Jó egészségnek örvendőknek is érdemes kipróbálni milyen a tavirózsák között úszkálni a meleg vízben. A European Best Destinations szavazásán legjobb 15 közé bekerült Hévíz is, megkapta a 12. legtöbb szavazatot, így Cork előtt végzett - írta meg a Forbes.

Újra utazunk!

A járvány egy éve után végre újra utazhattunk, és alig vártuk, hogy ismét előkapjuk a bőröndöket, hátizsákokat és útra keljünk, hogy eljussunk erre a csodás vidékre. Aki nyomon követi  élménybeszámolóinkat, az már tudja, hogy egy kislánnyal és két  kamaszfiúval teljesek a családi utazásaink. A hosszú hónapokig tartó home office és online oktatás, bezártság után mindenki nagyon vágyott már az utazásra, a környezetváltozásra, amelyhez a hévízi Európa Fit szálloda tökéletes célpontnak bizonyult.

Vízi kalandok kint és bent

Miután bejelentkeztünk a szálloda recepcióján, elfoglaltuk a családi apartszobát, ami idén megújult külsővel vártja a vendégeket. Különösen szimpatikus, hogy nem kényelmetlen pótágyakkal oldják meg a fiatalabb családtagok elhelyezését, hanem egy olyan tágas, jól felszerelt, csillogóan tiszta fürdőszobás apartszobában szálltunk meg, amelyben mindenkinek volt kényelmes ágya és három hatalmas TV is fel volt szerelve minden ággyal szemben. Aki viszont ezen a rendkívüli, tartalmas kikapcsolódási és szórakozási lehetőségekkel teli helyen tévézni akar, magára vessen! A szálloda messze földön híres kiváló programjairól, nyaranta és nagyobb ünnepekkor annyira tele van a recepción átvehető programfüzet, hogy szinte lehetetlen mindenen részt venni.

A rekkenő hőségben a becsekkolás és rövid berendezkedés után első utunk a hűsítő medencékhez vezetett.  A szálloda 700 négyzetméteres vízfelületen, kültéri és beltéri élmény- és úszómedencékkel, gyógymedencékkel, beltéri gyermekpancsolóval, megújult Acapulco családi élménymedencével  garantálja az vízi élményekkel teli kikapcsolódást.  A gyerekek rögtön bele is vetették magukat a  medencés mozgásos program egyikébe, illetve mi nagyobbak is a későbbiekben a felnőttek részére tartott aquafittness jellegű programokon mozogtunk vagy úsztunk. A gyerekek az egy-egy animátor vagy gyógytornász által vezetett vízi foglalkozások után jutalom-jégkrémet is kaptak. Esténként vagy esős időben a benti termál medencéket, szaunákat, gőzkamrát vagy sókabint használtuk, a medencék egyikben a Hévízi-tó vízének jótékony gyógyhatását is élveztük. A négycsillagos szállodában fogászati, kozmetikai és egyéb gyógykezeléseket, masszázsokat is igénybe lehet venni.

Amikor sztárokkal és séfekkel főzünk

Naphosszat el lehetne tölteni az időt a medencékben vagy a nyugágyon olvasgatva, ha nem várna még számtalan igényes és izgalmas program a szállodán belül is! Ilyen volt például a már több éve hagyományosan megrendezésre kerülő "Kukta" program. Nyaranta több ismert előadóművész tart itt estet és napközben pedig főzőprogramot is vezet a szálloda séfjeivel. Ittlétünkkor épp Polyák Lilla tartott egy rögtönzött főző-tanfolyamot. A népszerű színésznő kedvenc tésztaraguit-, szószait  mutatta be, melyeket kisebb-nagyobb gyerekekkel lépésről lépésre készített el, mi szülők a háttérben figyeltük a tippeket, majd együtt jóízűen el is fogyasztottuk a végeredményt. A hét másik napján a szálloda séfjei tartottak interaktív programot. Tóthné Matil Alexa magával ragadó történetekkel hozta közel a séfek, a szállodai konyhán dolgozók összetett munkáját, miközben munkatársaival azon segédkeztek, hogy a legtökéletesebb aranygaluskát tanuljuk meg meggyúrni, kiszaggatni és megsütni. Hamar el is készült a szorgos kezeknek és a precíz instrukcióknak köszönhetően a finom desszert és még hamarabb el is fogyott. Polyák Lilla este egy fergeteges koncertet is tartott, melyen széles repertoárból énekelt dalokat. Sokan együtt énekelték vele a slágereket, a gyerekek pedig a színpadon vele ropták a táncokat.

Mennyei ízek és határtalan vendégszeretet

A séfekre visszatérve, a szálloda konyhájáról csak szuperlatívuszokban tudunk nyilatkozni! Minden étkezés egy külön gasztronómiai élmény. Igazán változatos a kínálat a frissen sültektől a halételekig, amelyekhez rengetegféle köretből, salátából lehet választani. Bőséges a sajtkínálat és persze a desszertek sem átlagosak. Gyakran kedveskedtek helyi specialitásokkal is. A kisebbekre is gondolva, mindig volt olyan étel, ami kifejezetten az ő ízlésüket elégítette ki a spagettitől a rántott szeletig, a mogyorókrémes gombóctól a nudliig és persze fagylalt. A reggeli is pazar volt, többféle meleg és hideg reggeli ételből-italból lehetett válogatni. A személyzet udvarias, magas színvonalon gondoskodnak az itt pihenők vendéglátásáról.

Színes kamasz-, gyerekprogramok szívvel-lélekkel

Részt vettünk még számtalan foglalkozáson, gyerektornán-,  és kézműves foglalkozásokon ahol díszpárnát festettünk, agyagoztunk és korongoztunk, homokképet alkottunk, mini diszkóban táncoltunk. Bár itt a többesszám első személy használata nem helytálló, hiszen nem nekünk szülőknek kellett most a gyereket elfoglalni, fejleszteni, hanem felkészült, lelkes animátorok, gyógytornászok tették meg mindezt. A fiatal animátor többsége pedagógus vagy pedagógusképző intézményben tanul, ez meg is látszott hozzáállásukon, hozzáértésükön. Itt szeretném kiemelni Gönye Erika, a szálloda rekreátor és egészség managerének kimagasló professzionalitását, melynek köszönhetően nívós, jól megtervezett és a kamaszok, gyerekek életkori sajátosságainak, érdeklődésének megfelelő, sőt, fejlesztő programok közül válogathattunk. A szakember felnőttek részére is tart gyógytornászként programokat és mivel folyamatosan képzi magát mindig új elemekkel gazdagítja szakmai repertoárját, így a még törzsvendégek számára is sok újdonsággal szolgál az újabb nyaralás. Úgy tűnik ez a naprakészség a szálloda egészére jellemző, hiszen mindig alkalmazkodik és készül a legaktuálisabb igényekhez. Most például egyedi, úgynevezett Poszt-Covid kezelésekkel várja azokat, akik regenerálódni szeretnének.

Változatos programok a wellnesstől a videójátékokig

Míg a gyerekekkel az animátorok foglalkoztak, mi szülők kihasználtuk a lehetőséget időnkét arra, hogy kettesben is sétáljunk a városban, felfedeztük a frissen megnyílt Tavirózsa tanösvényt vagy a szálloda kerékpárjai közül választva  tekertünk egy kört. Este a nagyobbak gyakran játszottak a game-roomban, vagy videójátékkal (XBOX ONE és PS4 játékkonzol a nagyobb gyerekek számára és sok más népszerű játék, FIFA 17, Lego- és Infinity STAR WARS, Minecraft, Formula1 2016, Kinect Sports csak, hogy néhányat említsünk) vagy offline társasjátékkal, melyből óriási volt a kínálat. Egész családokat, baráti társaságokat is lehetett látni önfeledten játszani. A játékterem animátorai ha látták, hogy szükségünk van valamire, rögtön ugrottak és arra is figyeltek, hogy a kiskorúak csak meghatározott időt töltsenek az életkoruknak megfelelő játékokkal. Ha már videójátékok, akkor meg kell említeni a "videójátékos" Kovács Zsoltit, akivel idén közösen tartottunk interaktív előadást a videójátékozás előnyeiről, hátrányairól, a függőségről, a youtuberkedésről. Az előadásból szinte éjszakába nyúló beszélgetés kerekedett, amit másnap a tinik tudtak folytatni egy "szelfizős", dumálós" kötetlen program keretében. A héten szülők-gyerekek részére intergenerációs témában is tartottam egy workshopot, melybe a résztvevőket bevontam, így a fiatalok, gyerekek is oktathatták az idősebbeket Z generációs világuk rejtelmeiről, például a TikTokról és az influenszerekről, illetve a szülői, nagyszülői nemzedék is élményszerűen megoszthatta tapasztalatainak morzsáit a gyerekekkel. Ezeken az előadásokon jómagam is mindig igyekszem maximálisan nyitott lenni, s közben én is tanulok, idén például olyan építő-generációs sztárokról hallottam (Kudlik Júlia, Tamási Eszter), akiknek utána kellett néznem és gazdag életútjuk sokban inspirált. Nagyszerű volt megélni, hogy ezekkel a programokkal is sikerült temetni az árkot a generációk között.

Programok Hévízen és környékén

Nem telhet el hévízi nyaralás a világ legnagyobb meleg vizű tavának meglátogatása nélkül. Évente számtalan országból  - főként Orosz-, és Németországból - érkeznek ide gyógyulni, pihenni vágyók, de a pandémia miatti korlátozások miatt idén kevesebb volt a külföldi, így nagyobb nyugalomban tudtunk úszkálni a ciklámenszínű vízililiomok között. Hazafelé megcsodáltuk a csodás balatoni panorámát, és megáztattuk lábunkat a Kneipp forrásban. Kihagyhatatlan lett volna egy csobbanás is a magyar tengerben. Hévíz és környéke megannyi látnivalót rejt. Mindenkinek ajánljuk jó szívvel, és ha már szállodában gondolkoznak, egyértelmű, hogy a legjobb választás a Hotel Európa Fit****.

További információk itt:

Cím: Hotel Európa Fit**** 8380-Hévíz, Jókai u. 3.

Email cím: sales@europafit.hu

Telefonszám: +36 83 501-149

weboldal: https://www.europafit.hu/

Nézd meg rövid videónkat:

Ha tetszett a bejegyzés, megoszthatod másokkal is!
A blog Facebook-oldalán is gyakran osztok meg új posztokat!
Nézz be az Instagramra is!
Feliratkozhatsz a hírlevélre is.
Kövess a blog.hu-n, hogy ne maradj le egy új posztról sem!
Ez pedig a honlapom.
A fotók a szerző tulajdona, a fotón, videón a rajtuk szereplők beleegyezésével készültek.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.