Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Pán Péter, STOP!

Kényszer vagy kényelmi mamahotel? Interjú velem az ATV Startban!

2018. június 21. - panpeterstop

Beperelték a szülők a 30 éves fiukat, mert nem hajlandó elköltözni otthonról -olvasható a hvg-ben egy amerikai meghökkentő eset. Érdekes, hogy míg a bevezetőben férfiként említi a szerző a fiatalt, a szöveg többi részében már fiúként utal a 30 éves amerikai polgárra. Ez is beszédes példája annak, hogyan gondolkodunk a felnőtté válásról. Nemrég vidéken jártam egy harmincas rokonommal és egy néni fiatalasszonyoknak nevezett bennünket. A barátnőm utána elmondta, hogy megborzongott ettől, mivel úgy érzi ez már annyira avit kifejezés, hogy szinte öregíti őt. Persze érthető is valamennyire berzenkedése, de mit tegyünk, ha azok vagyunk (szerencsére még) fiatalok is meg asszonyok is? Nagymamám elmondta, hogy az ő idejükben még nagy tisztesség volt, ha valaki már kontyot hordhatott, jelezve ezzel azt, hogy bekötötték a fejét, fiatalasszony lett. Egyik rokonom teljesen megborzongott és kinevetett, amikor azt mondtam fiamnak, hogy fiam. Talán lehet a kisfiam szebben hangzott volna, de mit tegyünk, ha már nem is annyira kicsi, és az is hozzá tartozik az összképhez, hogy néha szeretem kicsit provokálni a full mainstreammel gondolkodás nélkül együtt úszó embereket. Még egy és abbahagyom. "Én a lányom barátnője vagyok, mert mi mindent megbeszélünk" - hallani sokszor. Én meg az anyja vagyok. És ez boldoggá tesz engem. És a gyereket is, hogy van anyja, akivel mindent megbeszél egy ideig. Aztán felnő és többé nem beszél meg vele mindent, de attól később még baráti viszonyban lesznek. És ez így van rendjén. 

Iszonyú mértékben megváltozott a társadalom berendezkedése, a családok együttélése. Kikoptak a felnőtté váláshoz hozzátartozó rituálék az életünkből, amelyek primitív törzsek közül nagyon sok elképesztő rituálékat szentel annak, hogy az ifjakat beléptesse a felnőttkorba,

A bejegyzés trackback címe:

https://panpeterstop.blog.hu/api/trackback/id/tr4214022380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása