Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Pán Péter, STOP!

Nem (csak) piskóta!

Interjú a PalmaCupcake sütik megálmodójával 2. rész

2015. július 08. - panpeterstop

Hogyan boldogul úgy egy fiatal feleség és édesanya a hétköznapokon, hogy nemcsak a babája, hanem ő is boldog, sőt még a kikapcsolódásra, a sütésre is jut ideje!?? 

palma_emi.jpg Erika Firnigel Photography

Pánpéterstop: Mindegyik süteményed lélegzetelállítóan gyönyörű, sőt olyan, mint egy műalkotás. Az én lélegzetem például a mókás, bajuszos cupcake-től, az elegáns, esküvői, aranydíszes macaronodtól és a díszes, anyáknapi milkás sütiktől állt el. Számodra a sütés egyfajta önkifejezés is?

PalmaCupcake: Köszönöm, örülök, hogy tetszenek! Igen, pontosan így van, különben munka lenne (nevet). Önkifejezés, önmegvalósítás, kikapcsolódás, művészet, sikerélmény, örömszerzés másoknak… Engem magával ragad a sütikben rejlő részletesség, a recept és a hozzávalók színessége, bonyolultsága. Az, hogy létrehozok valamit a semmiből. Aki ezt nem élvezi, annak viszont unalmasnak tűnik ez. Szoktam is kérdezni ismerőseimet, barátaimat mikor erről beszélgetek velük, hogy ugye nem untatom őket. Szerencsére legtöbbjüket nem untatja, sokan szeretnek sütni, újabb recepteket kipróbálni vagy a régieket tökéletesíteni. Szeretem a hozzávalókat beszerezni, előkészíteni a konyhát, kimérni grammra pontosan a hozzávalókat, követve a receptet összeállítani a sütit, ez kikapcsol. Ez az én világom, nem szól bele senki, és lehetek kreatív... Nagyon szeretem csinálni!

Pánpéterstop: Szenzációsak a sütifotók a blogodon! Ezeket ki csinálja, hogy születnek?

PalmaCupcake: Köszönöm, örülök, hogy tetszenek! Igen, pontosan így van, különben munka lenne (nevet). Önkifejezés, önmegvalósítás, kikapcsolódás, művészet, sikerélmény, örömszerzés másoknak… Engem magával ragad a sütikben rejlő részletesség, a recept és a hozzávalók színessége, bonyolultsága. Az, hogy létrehozok valamit a semmiből. Aki ezt nem élvezi, annak viszont unalmasnak tűnik ez. Szoktam is kérdezni ismerőseimet, barátaimat mikor erről beszélgetek velük, hogy ugye nem untatom őket. Szerencsére legtöbbjüket nem untatja, sokan szeretnek sütni, újabb recepteket kipróbálni vagy a régieket tökéletesíteni. Szeretem a hozzávalókat beszerezni, előkészíteni a konyhát, kimérni grammra pontosan a hozzávalókat, követve a receptet összeállítani a sütit, ez kikapcsol. Ez az én világom, nem szól bele senki, és lehetek kreatív... Nagyon szeretem csinálni!

PalmaCupcake: Köszönöm! Nekem sajnos nincs még jó gépem, tervezem, hogy beruházok egyre, mert elég hasznos lenne. Egy iPhone-om van, azzal azért egészen tűrhető képeket lehet készíteni nappali fényben. Amikor szerencsém van, akkor egy nagyon ügyes fotós barátnőm készíti a képeket. Ezt úgy értem, hogy már többször is előfordult, hogy rendeletek tőlem sütit valamilyen alkalomból és az eseményen a fotós barátnőm is pont jelen volt vendégként és így tudott készíteni pár képet nekem. Néhány képet a férjem testvére is készített, ő amatőr fotós, aki fejleszti a tudását és egyre ügyesebb, úgyhogy örülök, amikor úgy alakul, hogy befotózza a sütijeimet.

Pánpéterstop: Teljesen kezdő számára milyen sütit ajánlanál első próbálkozásra? Miért? Illetve, milyen alapvető konyhai eszközök kellenek ehhez?

PalmaCupcake: Én a muffint ajánlom.  Nem nehéz, vagyis az alaprecept a kezdőknek szerintem jó kihívás de mivel nem bonyolult biztos a sikerélmény. Ehhez szükséges a muffin sütőforma: fém (ehhez kell papírkapszli) vagy szilikon. Ha szeretnénk a muffint díszíteni, akkor szükséges továbbá még nyomózsák, amivel a krémet lehet szépen a sütik tetejére halmozni. Ha szeretnénk, hogy a hab színes legyen, akkor jó ha van ételfestékünk, bár el lehet érni szép színeket lekvárokkal, gyümölcslevekkel, egyéb ételekkel, de azok az ízt és a textúrát is megváltoztathatják ezért nem ajánlom kezdőknek.

PalmaCupcake PalmaCupcake-k

Pánpéterstop: Az oldaladon több érdekes eszközt is lehet látni, például keksznyomda, macaron-sütőlap, ehető aranypor.  Honnan szerzed be ezeket? Tudnál ajánlani konyhaeszköz-lelőhelyeket?

PalmaCupcake:  A keksznyomdát Németországból kaptam a férjem nővérétől. Ez egy kedves emlék. Egyébként a Butlers-ben nagyon jókat láttam. Most lehet, hogy meg fogtok lepődni, de az egyik kedvenc keksznyomdámat egy ázsiai diszkontban szereztem be. Ezen kívül van egy csodaszép kis üzlet az Édesízek. Ez a legkedvesebb hely, a kedvencem. Azt hiszem 2-3 is van a városban, igazi kincseket találhattok ott. Egyik kedvenc márkám viszonteladói, aminek nagyon örülök, mert nem nagyon találtam máshol ilyen nagy választékban. Ajánlom mindenkinek, mert tényleg minőségiek és hosszútávon szolgálni fognak.PalmaCupcake - Erika Firnigel PhotographyPalmaCupcake -Koala macik, Erika Firnigel Photography

Pánpéterstop: Van-e példaképed a szakmában, kedvenc cukrászmestered vagy gasztrobloggered?

PalmaCupcake: Természetesen van. Nagyon tisztelem a tehetségéért és tudásáért és mindazért, amit eddig elért Chez Dodo-t, az egyetlen (általam ismert) budapesti macaronozó tulajdonosát. Chez Dodo macaronozója csodaszép hely: nagyon jó a dizájn, egyedi, stílusos. A macaronjai pedig lélegzetelállítóak…(hümmögünk). Nagyon tetszik, hogy minden macaronjának van neve, méghozzá francia női nevek!

Pánpéterstop: És a Palmacupcake sütiknek adtál már neveket?

PalmaCupcake: Igen, én is gondolkodom neveken, már van is néhány: a Disney mesék ihlettek meg, ezen belül is az indiánnevek és persze a francia szereplők. Például a csokis-epres macaronom Pocahontas (indián lány), mert szép csokibarna haja van és eper piros szája. Az Instagramon is fent vagyok (palmacupcake) és ott figyelemmel kísérem több cukrász munkáját többek között: loveandmacarons, sweetbakeshop, passionforbaking, georgetowncupcake, ivenoven, nectarendstone. Gyönyörű dolgokat csinálnak, professzionálisan működnek, mert némelyiktől lehet rendelni a tengerentúlról is!

PalmaCupcake PalmaCupcake

Pánpéterstop: És a hazai berkeket is figyeled?

PalmaCupcake: Igen, például ha gyorsan kell egy recept, krém vagy valamilyen töltelék - múltkor például pezsgőkrémhez kellett recept - akkor általában a nosalty-n szoktam keresgélni. További hazai tehetségek, akiknek kijár minden elismerésem, mert borzasztóan ügyesek: a Cuppcake tortaműhely, Édesem, Az én tortám, Édes Panna.

Pánpéterstop: Mik a további terveid a bloggal, a sütéssel?

PalmaCupcake: Nagyon hálás vagyok azért, hogy ezzel foglalkozhatok: süthetek és írhatok is erről, megoszthatom és pozitív visszajelzéseket kapok! Egy 5 hónapos kislány mellett is van erre időm, energiám azért különösen hálás vagyok. Férjemtől nagyon sok segítséget és támogatást kapok, ez rengeteget számít nekem ! Hálás vagyok azoknak, akik olvassák és örülök, hogy hasznosnak tartják a bejegyzéseimet. Megtiszteltetés, amikor egy menyasszony hozzám jön, hogy tőlem szeretne sütiket az esküvőjére. Vannak terveim, rövid és hosszú távú is egyaránt, de egyelőre csinálom így tovább a blogot, ahogy eddig is és igyekszem eleget tenni minden megrendelésnek. Most úgy érzem, hogy elégedett vagyok ezzel az állapottal, mert mindig van mit csinálnom és tudok fejlődni a saját ritmusomban. Még sokat kell tanulnom és szeretnék fejlődni, még többet tanulni. Izgalommal nézek előre! Rövid távú terveim között szerepel a blog megújítása, mert egyelőre csak egy tumblr oldalam van, amit sajnos nem lehet olyan részletekbe menően formázni, ahogy azt szeretném. És, amint már említettem egy profi fényképezőgépbe is szeretnék beruházni.


Pálma -Emilit várvaPálma - Emilit várva, Erika Firnigel Phography

Pánpéterstop: Említetted, hogy pici babád van. Hogyan tudod összeegyeztetni a sütést a gyerekneveléssel?

PalmaCupcake: Igen, van egy 6 hónapos kislányom, Emili. Hogy hogyan? Hát nemes egyszerűséggel akkor sütök, amikor ő alszik (nevet). Ha pedig komolyabb megrendelések vannak, akkor ha lehet jó előre felkészülök az alapanyagokkal, mindent beszerzek és aznap mikor sütnöm kell előkészítem a konyhát, minden eszközt, a hozzávalókat kimérem. Aztán ha elaludt a gyermek, lehet alkotni!

Pánpéterstop: Van-e valami vezérelved ezen a területen, amihez mindig tartod magadat?

PalmaCupcake: Még csak 5 hónapja vagyok anya, és nem vagyok egy napkeleti bölcs, de arra már rájöttem, hogy a gyereknevelés akkor lesz sikeres, ha mindenkor ő az első. És tényleg, ez csak így megy, különben nincs értelme. Ezt vállalja be mindenki, aki gyereket vállal. Többé nem én vagyok az első meg az én dolgaim, hanem valaki más. És lehet hogy egy párkapcsolatban, házasságban is így működnek jól a dolgok, de a férjem nem kezd el sírni, bömbölni ha elhanyagolom, egy kisbaba meg rögtön jelez. Nagyon jól ki van ez találva. Persze a férjem jelzéseit is ismerem és igyekszem reagálni is rájuk, de ő már felnőtt és tudja mi az a türelem vagy, hogy a másiknak most más dolga van. Hála Istennek hogy felnőttek vagyunk és megtanultunk az érzéseinket uralkodni. Viszont az a jó hírem van mindenkinek, akit ez az önfeláldozó életmód riasztana vissza a szülőségtől: MEGÉRI! Ha a baba szükségei be vannak töltve akkor boldog lesz és ettől te még boldogabb leszel és hidd el lesz időd magadra és másokra is.

Pánpéterstop: Köszönjük a biztatást, sokunknak jól jön! Még egy kérdés, kíváncsi vagyok, hogy van-e segítséged a gyereknevelésben?

PalmaCupcake: Ha arra gondolsz, akkor nincs velünk állandóan egy dadus, aki segítene a bevásárlásban, a takarításban vagy vigyázna a picire, amíg én sütök vagy elmegyek futni. Igazából a férjem a nagy segítség. Bár ő sokat dolgozik, keveset van otthon, ezért inkább én vagyok Emilivel. De amikor otthon van mindig besegít ebben is, a házimunkában is. Nővérem is szokott segíteni. Figyelem, hogy a barátaim hogyan csinálják és látom a gyerekeiken hogy milyen okosak, ügyesek és kiegyensúlyozottak, ezért nyugodt szívvel kérek tanácsot tőlük.

Pánpéterstop: Milyen az új, “anyukás”  életritmusod, nem vagy magányos kismamaként? Kimozdulsz néha otthonról? Kikkel-hogyan tartod a kapcsolatot?

PalmaCupcake: Hogy őszinte legyek nem vagyok magányos. Szerencsére sok kismama van a környezetemben! Szoktunk találkozni, ahogy időnk meg egyéb más tényezők engedik. Sétálunk vagy elmegyünk egy aranyos kis pékségbe reggelizünk, kávézunk, beszélgetünk, aztán mindenki siet a dolgára. Neten és telefonon mindenkit elérek. Akármennyire is néha már elegem van abból hogy mennyire függünk ezektől a kütyüktől, azért mégis hálásak lehetünk, hogy vannak.


Palmi_Emily Együtt a család - Erika Firnigel Photography

Pánpéterstop: És milyenek a “babá-mamás” hétköznapok?

PalmaCupcake: Amikor több ideig nem találkozom másokkal én akkor is élvezem ezt az egészet: igazából minden napot egy újabb kihívásnak és esélynek látok arra, hogy jobban csináljam mint az előzőt, például hogy ma sokkal türelmesebb leszek Emilivel, mint tegnap. És szeretem, hogy ő meg én vagyunk és együtt megyünk ide-oda. Izgalmas látni, ahogy fejlődik, várom már hogy nevessen. Meg aztán ott van a sütés, amit nagyon szeretek és amikor egyedül vagyok akkor ezt csinálom. De bevallom egy idő után azért előfordul, hogy unatkozom és hiányoznak a lányok, egy mozi, egy kávézgatás, beszélgetés FELNŐTTEKKEL vagy az, hogy együtt babázzunk. De tetszik ez az új életritmus. Emilivel szinte minden nap megyünk sétálni, de az, hogy akkor mások is ráérnek ilyen spontán van, hogy ritkán össze is jön.

Pánpéterstop: Szerinted hogyan támogathatják egymást a kismama-társak?

PalmaCupcake: Szervezzenek közös programokat, ha van kedvük és idejük engedi. Szerintem a mamiknak össze kell tartaniuk, hívni egymást ide-oda. Az anyasággal megváltozik minden nő, másabb dolgok kezdik foglalkoztatni, mint azelőtt, ezért jó ha van kivel mindezt megbeszélni.


palma_torta_2.jpg Szülinapi torta 

Pánpéterstop: Köszönöm a beszélgetést!

PalmaCupcake: Én is köszönöm!

Ha érdekelnek Pálma munkái, látogassatok el a PalmaCupcake facebook-oldalra és Tumbrl-oldalra!

UPDATE: Közben az oldal neve változott: ez az aktuális:  https://www.facebook.com/palmamorsures/

Köszönet az erika firnigel photography-nak a babás-mamás és a sütifotókért!!!

Ha tetszett ez a bejegyzés, iratkozz fel a hírlevélre, hogy értesülj a legfrissebb bejegyzésekről! Pánpéterstop Facebook-on is csatlakozhatsz és tetszésedről biztosíthatsz úgy, hogy nyomot hagyhatsz egy lájkkal!

A bejegyzés trackback címe:

https://panpeterstop.blog.hu/api/trackback/id/tr757665916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása