Téli Csoda Mörbischben - Impozáns betlehem és multimédiás show a Fertő tó színpadán!
Téli Csoda Mörbischben - Impozáns betlehem és multimédiás show a Fertő tó színpadán!
Interjú Lubics Szilvia, hosszútávfutóval aki, a Spartathlon háromszoros, az Ultrabalaton kétszeres győztese, a Magyar Becsület Rend kitüntetettje, sokszoros magyar bajnok.
A Nők Lapjának nyilatkoztam a családi generációváltás témájában. Kattints a címre!
Otthon trendek építkezéstől felújításig egy helyen! 2024. október 4-5-én a Millenáris B épület Nagycsarnokban várja látogatóit a BAU Budapest Expo lakásfelújítás, építés és design kiállítás.
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 14. Média- és internetkonferenciáján „Kidfluenszerek, az alfa generáció kedvencei” tartok rövid előadást, melyben feltárom majd, kik azok a kidfluenszerek és hogyan formálják az alfa generáció értékeit és viselkedését.
Szó lesz arról is, hogyan támogassák a szülők gyermekeik kritikai gondolkodását.
2024. szeptember 5., 15:30-15:45
Magyar Telekom Székház konferenciaterme (Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.)
Szívből ajánlom a a kétnapos rendezvényt, melyen számos elismert szakembert tart előadást Guld Ádámtól Hevesi Krisztáig.
A rendezvény INGYENES, de regisztrációhoz kötött.
Regisztráció:
Bővebben a program:
www.saferinternet.hu
Az aktív hallgatás vagy értő figyelem nem jelent egyet a csendben maradással, jóval több annál.
Egy olyan kommunikációs technika, amelynek célja, hogy a beszélgetés során mélyebb megértést nyújtson, és elősegítse a hatékonyabb kommunikációt. Az aktív hallgatás azonban nem csupán passzív figyelmet jelent, hanem ahogy az elnevezés is sejteti aktív részvételt is a beszélgetésben, amely során a hallgató megpróbálja megérteni a beszélő nézőpontját és érzéseit.
A sztereotípiák erősen torzíthatják a valóságot, és bőven lenne mit tanulnunk a fiatalabb generációtól.
A VIG Alapkezelő Innováció, Trendek és Befektetés: Jövőorientált Stratégiák szakmai konferenciáján Fiatal generációk fogyasztói szokásainak és szemléletének változása a digitális korban című előadásomban a Z generáció jellemzőit és a velük kapcsolatos előítéleteket mutattam be.
A Z-én időm podcast – KIÉGÉS, SZORONGÁS, PÁNIKBETEGSÉG Hogyan ismerhetjük fel a szorongás jeleit? Miért fedi stigma a gyógyszeres kezelésben részesülő embereket? Miben különbözik a kiégés és a depresszió? Hogyan tehetünk ezek ellen? Az iskolai és a munkahelyi nyomást hogyan lehet helyén kezelni? Hogyan lehet felismerni azt, hogy valami egy stresszes helyzet, vagy esetleg már gond van a szorongással, netán pánikbetegségbe sodródik az illető? Podcastunk legújabb epizódjában a szellemi kimerültség – a kiégés és a szorongás témájáról beszélgettünk! A Z-én időm podcast új epizódjában Bereczki Enikő (generációkutató, tréner) Helstáb Laurával (pszichológus, mese- és művészetterapeuta), valamint Baranyai Barnával (pályaelhagyó tanító bácsi, reklámszövegíró, fordító és internetember) ült le, hogy mélyebben beszélgessenek. Az epizódban Barna saját élményeit osztja meg, Laura pedig szakmai tanácsokat ad a fiatalok számára. Hallgassatok minket és találjatok válaszokat ezekre a kérdésekre!
Spotifiy-on: https://open.spotify.com/episode/4X0tpRwmiOhuWefAgMk1fE?si=3T9h0f3gQM-ozH4zLCa5VA&nd=1&dlsi=c1285629803c43b9
titkokon: https://www.tiktok.com/@zsengeneracio
Generációkon átívelő válaszok érkeztek arra, mi kell a boldog munkahelyhez. Eláruljuk: a Z generációnak nincsenek irreális elvárások! Beszámoló a Generációk Éjszakája meetupról.
A generációk közötti előítéletek, vagyis az ageizmus, komoly károkat okozhatnak a munkahelyeken, rontva a csapatkohéziót és az innovációt. Hogyan küzdhetünk ezen előítéletek ellen, és mit tanulhatunk a pszichológiai kutatásokból?
A politika iránti érdeklődés/passzivitás összekapcsolható a családban látott mintákkal, és az intellektuális igénnyel is. Az elmúlt hetekben, hónapokban empírikus tapasztalataim egyetemistákkal folytatott beszélgetéseim alapján ezek: az ellenségkép-gyártás különösen azoknak a képzettebb és idősebb Z generációsoknak visszatetsző, akik tanulmányaik során már hallottak a kommunikációban, üzleti tanulmányokban ismert "versenytárs-kritika" vagy “konkurencia-pozícionálás" kevéssé etikus eszközéről vagy pszichoedukációs blogokat olvasnak, videókat néznek Ne felejtsük el, hogy a Z generáció a világ első globális nemzedéke, akikhez a hírek és az információk egy kattintásra elérhetőek, ellenőrizhetőek, tehát jobban informáltak, mint a szüleik nemzedéke ebben az életkorban és az ilyen stratégiák esetlegesen visszafelé is üthetnek. A félelem bénító erővel hathat, ellenben a slam poetry társadalomkritikus keserédes humorral teli műfaja és a Tiktok pimasz, vicces és merész videói a humor eszközével lebontják ezeket a korlátokat, és könnyebbé teszi a beszélgetéseket fajsúlyosabb társadalmi témákról. Ahogy ezt A rejtélyes Z generáció című könyvemben is bemutattam.
A meddőség fájdalma sokakat érint, ezért is nagyon fontos, hogy tabuk nélkül tudjunk beszélni róla. Egy nagyszerű kötet érkezik a témában!