Alfa, Z, Y...generációk a munkahelyen és a családban

Pán Péter, STOP!

A "casual" nem azt jelenti, hogy nincs rajtam ruha - Interjú Dr. Schiffer Miklós stílusszakértővel

- Interjú Dr. Schiffer Miklós stílusszakértővel

2018. december 17. - panpeterstop

A szupercsajok szuperbarnán a szuperstrandon szuperboldogok - ezt látjuk a közösségi oldalakon. Bár tudjuk jól, hogy  ez nem igaz,  ez a kép van előttünk és a fiatalok is megpróbálnak így öltözködni - így látja Dr. Schiffer Miklós stílusszakértő.

A teljes interjút itt elolvashatod. Ha néznél  még Dress up! kampányvideókat:

Az első videóinterjúban a bemutatkozást láthatod.

Dr. Schiffer Miklóssal készült videó

Bombera Krisztinával is készült videó  

Trunk Tomi Dabilty-vel videó

Kovács Orsolyával (Yurkov) készült interjút itt lehet elolvasni vagy megnézni

Szentesi Réka történész, divatkutatóval készült videó 

Baracskai Anikóval (info Társ Egyesület) készült videó

Gyurácz Eszter műsorvezetővel videó

Kósa Erika az érzelmi intelligenciáról is beszél a videóban

Dr. Baracsi Katalin internetjogász beszélt videóinterjúban a szextingről

Nagy Janka gyermekpszichológussal is beszélgettem - kattints a videóra!

Czinege Richárd, HR-munkatás is nyilatkozott ebben a rövidfilmben

Császár Enikő, Pretto alapítója, divattervező videó

Bővebben a Dress UP! Kampányról a legújabb híreket itt olvashatod a blogon a Dress UP! kampány menüben

vagy a honlapon

Nézz be a a Facebook-oldalra is vagy az Instagramra!

 

 

Interjú Nagy Janka gyerekpszichológussal

 

"Hiába néz ki egy gyerek 12 évesen tizennyolcnak, ha nincs sem viselkedésileg, sem érzelmileg olyan szinten, hogy tudja kezelni az esetleges kihívást jelentő helyzeteket. Kutatások is alátámasztják, hogy nagyon nagy szerepe van a közösségi médiának - az Instagramnak leginkább-, ott ömlik rájuk a sok információ is egyrészt, másrészt nagyon magasan van a léc, amit el kell érni. Ez leginkább ez a külsőkre fókuszál, nem a tanulmányokban kell nagy dolgokat elérni, vagy a személyiség fejlődésben, hanem a külsőben, testben." - Interjú Nagy Janka gyerekpszichológussal. A teljes interjút itt elolvashatod.

 

Ha néznél  kampányvideókat:

Az első videóinterjúban a bemutatkozást láthatod.

Dr. Schiffer Miklóssal készült videó

Bombera Krisztinával is készült videó  

Trunk Tomi Dabilty-vel videó

Kovács Orsolyával (Yurkov) készült interjút itt lehet elolvasni vagy megnézni

Szentesi Réka történész, divatkutatóval készült videó 

Baracskai Anikóval (info Társ Egyesület) készült videó

Gyurácz Eszter műsorvezetővel videó

Kósa Erika az érzelmi intelligenciáról is beszél a videóban

Dr. Baracsi Katalin internetjogász beszélt videóinterjúban a szextingről

Nagy Janka gyermekpszichológussal is beszélgettem - kattints a videóra!

Czinege Richárd, HR-munkatás is nyilatkozott ebben a rövidfilmben

Császár Enikő, Pretto alapítója, divattervező videó

Bővebben a Dress UP! Kampányról a legújabb híreket itt olvashatod a blogon a Dress UP! kampány menüben

vagy a honlapon

Nézz be a a Facebook-oldalra is vagy az Instagramra!

 

 

NYEREMÉNYJÁTÉK SZABÁLYZAT

 

A Nyereményjátékra való jelentkezéssel a jelentkező elfogadja az alábbi feltételeket.

1.1. Az blogger, mint szervező (a jelen pont vonatkozásában a továbbiakban: „Szervező”) nyereményjátékokat szervez (a továbbiakban: „Nyereményjáték” vagy „Nyereményjátékok”) az általa üzemeltetett Facebook oldalon
1.2. Az egyes Nyereményjátékok részletes feltételei (különösen a Nyereményjáték elnevezése, időtartama, a jelentkezés speciális feltételei, a sorsolás időpontja, a nyerés feltételei és a nyeremények) a Facebook oldalon mindenkor közzétett játékkiírásban, az általános, összes Nyereményjátékra érvényes szabályok pedig a jelen feltételekben találhatók meg.
1.3. A Nyereményjátékokban részt vehet minden 18 életévet betöltött Internet-felhasználó természetes személy, aki Magyarországon tartózkodási vagy lakóhellyel rendelkezik (a továbbiakban: „Játékos”).
A Nyereményjátékban nem vehetnek részt az alábbi személyek:
- a Szervező tulajdonosai, vezető tisztségviselői, munkavállalói, megbízottjai, valamint azok közeli hozzátartozói (Ptk. 8:1 § (1) bek. 1.), valamint
- egyéb, a lebonyolításban közvetlenül közreműködő cégek tulajdonosai, vezető tisztségviselői, munkavállalói, megbízottjai, valamint azok közvetlen hozzátartozói (Ptk. 8:1 § (1) bek. 1.) Egyes Nyereményjátékoknál lehetséges, hogy a részvételnek egyéb feltételei vannak, ezt az adott Nyereményjáték leírása tartalmazza.
1.4 A nyeremények készpénzre vagy más nyereménytárgyra nem átválthatók. A nyereményekkel kapcsolatos adófizetési kötelezettségnek a Szervező hatályos jogszabályoknak megfelelően eleget tesz.
1.5 A Szervező a nyeremények darabszámának megfelelő számú nyertest sorsol az érvényes jelentkező Játékosok közül. Amennyiben a Játékos nem felel meg a jelen előírások, avagy a játékkiírás feltételeinek, úgy a Szervező jogosult a Játékost a Nyereményjátékból kizárni. Amennyiben a nyertes cselekvőképességében korlátozott, úgy a nyereménnyel kapcsolatos érdemi ügyintézésre, valamint a nyeremény átvételére csak a törvényes képviselőjével együtt jogosult.
1.6. A nyertest a Szervező munkatársai facebook posztban, illetve privát üzenetben értesítik. Az értesítés során a nyertes a beazonosíthatóság illetve a nyeremény átvétele érdekében a következő adatait köteles megadni, ellenkező esetben a Szervező a nyereményt nem tudja átadni: név, lakcím, telefonszám.
1.7. A Szervező a nyereményt a nyertessel egyeztetett időpontban és módon adja át az értesítést követő legfeljebb 60 naptári napon belül. A nyertes hozzájárul ahhoz, hogy nevét a Szervező a Pánpéterstop Facebook oldalon közölje, mint a Nyereményjáték nyertesét.
1.8. A Játékos a Nyereményjátékban való részvétellel automatikusan hozzájárul ahhoz, hogy megadott adatai (név, e-mail cím, illetve a nyertes esetén lakcím és telefonszám is) a Szervező, mint adatkezelő adatbázisába kerüljenek és azokat a Szervező minden további engedély és ellenszolgáltatás nélkül kezelje a Nyereményjátékban való részvétel, a nyeremények kisorsolása, a nyertes értesítése és a reklamációk kezelése céljából. Amennyiben nyertes, úgy a név, lakcím és telefonszám adatait a nyeremény kézbesítése, az ezzel kapcsolatos ügyintézés és számviteli kötelezettségek teljesítése érdekében a Szervező kezelje. A Játékos személyes adatainak kezelésére egyebekben a Szervező adatkezelési szabályzata irányadó.
1.9. A helytelen válasz megadásáért, név, értesítési vagy szállítási cím helytelen vagy pontatlan megadásáért, értesítési vagy szállítási késedelemért a Szervező nem vállal felelősséget. A Játékos az általa tévesen szolgáltatott adatokból adódó valamennyi következményt maga viseli. Az adatok helytállóságát a Nyereményjátékra történő jelentkezés során (vagy azt követően) a Szervezőnek nem áll módjában ellenőrizni. Ezzel kapcsolatban a felelősség és minden ezzel járó jogi és anyagi következmény minden esetben a Játékost terheli. A Szervező a nyeremény hibáiért kizárja a felelősségét, kivéve, ha a felelősség kizárását a magyar jogszabályok kifejezett rendelkezéssel tiltják. A Szervező kizár minden felelősséget bármilyen kártérítési, kártalanítási igényért a Nyereményjátékban való részvétellel összefüggésben, továbbá a Nyereményjáték vagy annak lebonyolítása esetleges hibáiból, hiányosságaiból eredő vagy ahhoz kapcsolódó költségekért, károkért, veszteségekért. A Szervező nem vállal felelősséget azért, ha a Nyereményjáték időtartama alatt a Nyereményjáték, illetve az azt tartalmazó Weboldal, Facebook oldal technikai okokból időszakosan nem érhető el.
1.10. Szervező a Nyereményjátékkal kapcsolatos panaszok kezelésére ügyfélszolgálatot működtet, amelynek elérhetősége: info@generationdilemmas.com
1.11 Amennyiben a Szervező Nyereményjátékot a 1.1. pontban felsorolt Facebook-oldalon szervez, úgy ezekre a Nyereményjátékokra is a jelen 1. pont rendelkezései az irányadók. A Facebook teljes körűen mentesül mindenfajta felelősség alól a Nyereményjátékokat illetően. A Szervező felhívja a figyelmet, hogy a Nyereményjáték kapcsán átadott személyes adatokat a Szervező kezeli és nem a Facebook. A Szervező elismeri, hogy Nyereményjátékokat a Facebook nem támogatja, nem hagyta jóvá, nem végzi, vele semmilyen módon nem áll kapcsolatban, a megvalósításban nem nyújt segítséget. A Nyereményjátékra való jelentkezéssel a fentieket a Játékos tudomásul veszi, elfogadja.

Miért nehéz a Z-generációnak a felnőtté válás?

 A felnőtté válás sosem volt egyszerű. Manapság még nehezítettebb a pálya, mint korábban bármikor. Az USA-ban már úgynevezett "felnőttködés iskolát"  is alapítottak, hogy segítsék a Z-generációsokat az önállósodásban.

baby_growup.jpg

Tovább

A közösségi média - az Instagram - hatása a fiatalok testképére, megjelenésére

Előadásom a Nemzetközi Gyerekmentő Szolgálat Az Internet hatása a gyermekekre és a fiatalokra című konferenciáján az MTA-n

Ha néznél  kampányvideókat:

Az első videóinterjúban a bemutatkozást láthatod.

Dr. Schiffer Miklóssal készült videó

Bombera Krisztinával is készült videó  

Trunk Tomi Dabilty-vel videó

Kovács Orsolyával (Yurkov) készült interjút itt lehet elolvasni vagy megnézni

Szentesi Réka történész, divatkutatóval készült videó 

Baracskai Anikóval (info Társ Egyesület) készült videó

Gyurácz Eszter műsorvezetővel videó

Kósa Erika az érzelmi intelligenciáról is beszél a videóban

Dr. Baracsi Katalin internetjogász beszélt videóinterjúban a szextingről

Nagy Janka gyermekpszichológussal is beszélgettem - kattints a videóra!

Czinege Richárd, HR-munkatás is nyilatkozott ebben a rövidfilmben

Császár Enikő, Pretto alapítója, divattervező videó

Bővebben a Dress UP! Kampányról a legújabb híreket itt olvashatod a blogon a Dress UP! kampány menüben

vagy a honlapon

Nézz be a a Facebook-oldalra is vagy az Instagramra!

 

 

Határ a szép, a nőies és a közönséges között?

A fiatalabbakban sok a bizonytalanság hogyan öltözködjenek. Milyen influencert kövessenek? Mit mutathatnak meg magukból? Megfelelnek-e a közösségi média által diktált szabványoknak? Lehet-e tudatosan öltözködni?

Dress up! kampány során Kovács Orsolyával a Yurkov alapítójával nemzetközi stílusszakértővel beszélgettünk ezekről a kérdésekről egy Facebbook Live-on. A beszélgetés már elérhető a Youtube-on is! A yurkov.hu-n pedig egy összefoglalót olvashatsz a témában! Az Orsival készült interjút pedig itt lehet elolvasni vagy megnézni!

Ha néznél  kampányvideókat:

Az első videóinterjúban a bemutatkozást láthatod.

Dr. Schiffer Miklóssal készült videó

Bombera Krisztinával is készült videó  

Trunk Tomi Dabilty-vel videó

Szentesi Réka történész, divatkutatóval készült videó 

Baracskai Anikóval (info Társ Egyesület) készült videó

Gyurácz Eszter műsorvezetővel videó

Kósa Erika az érzelmi intelligenciáról is beszél a videóban

Dr. Baracsi Katalin internetjogász beszélt videóinterjúban a szextingről

Nagy Janka gyermekpszichológussal is beszélgettem - kattints a videóra!

Czinege Richárd, HR-munkatás is nyilatkozott ebben a rövidfilmben

Császár Enikő, Pretto alapítója, divattervező videó

Bővebben a Dress UP! Kampányról a legújabb híreket itt olvashatod a blogon a Dress UP! kampány menüben

vagy a honlapon

Nézz be a a Facebook-oldalra is vagy az Instagramra!

 

A huszonévesek harmada kap rendszeresen anyagi támogatást a szüleitől! Rászorulnának?

Mennyire kerülhetnek padlóra a fiatalok szülői támogatás nélkül? És mi a helyzet az idősekkel? Őket ki fogja támogatni? Itt is vannak a legfrissebb statisztikák.

idos.jpg

Tovább

Az érzelmi intelligencia igenis menő! - Neked mekkora?

Az eddigi generációkat arra nevelték, hogy tanuljanak, mert a sikerhez kulcs a tudás. Valóban így van? Vagy van, ami még a tudás, az intellektus pallérozásánál is fontosabb?

 szep_veronika.jpg

Tovább

Bükfürdőn a Danubius Wellness Hotelben

Köszönjük a meghívást a Danubius Hotelnek, ahol a Bubbles Club 5 éves szülinapi rendezvényén a "Mobil off - Élmény on" kezdeményezésen szülőknek tarthattam előadást. Nem számítottam, hogy családi pihenés alatt a szülők eljönnek az előadásra, de eljöttek, sőt, voltak, akik kérdeztek is! A srácok addig elkészítették ezt a kis videót.

A Danubius Hotel korábban is vendégül látott, élménybeszámolót is írtam róla a blogon: https://panpeterstop.blog.hu/2017/09/17/csaladi_pihenas_marina_hotel

Ékszerdoboz Mádon

Gyerekekkel borvidékre? - jogosan merült fel a kérdés többekben, mikor megtudták, hogy egy hétvégére Mádra utazunk a családdal. Tokaj-hegyalján azonban rengeteg olyan látnivaló van, amit a kisebbek és nagyobbak egyaránt élveznek. A Botrytis Hotel pedig minden képzeletünket felülmúlta. 

mad_cover.jpg

Tovább

Az ipszilonok: a leggyakrabban szapult generáció

Elfuseráltak, elkényeztettettek, lusták, önteltek, internetfüggők. Melyik generációra illenek ezek a sztereotípiák? Bingó, ha az Y-generációra gondoltál, de ha a Z-re, akkor sem tévedtél nagyot.  Felmerül a kérdés, hogy tényleg stimmelnek a tünetek, vagy inkább túlzott az általánosítás?

millennials.jpg

Tovább

A retus nem újkeletű, tudtad?

Generációszakértőként érdekelt, hogyan boldogulnak a divat, az öltözködés téren ma a fiatalok. Szentesi Réka történész, divatkutatót kérdeztem a szépségről, korunk szépségideáljáról, az Instagram hatásairól és más izgalmas témákról!

Szentesi Réka úgy látja, hogy nemcsak a tinik, hanem még a felnőttek is nehezen boldogulnak azzal a kérdéssel, hogy "mikor mit mutathatok meg magamból, a személyiségemből vagy a testemből". Azt is biztosan látja, hogy a mai tizen- és huszonéves lányok sokkal könnyebben „vetkőznek ki magukból”, mint húsz évvel ezelőtt. Fontosnak tartja, hogy a fiatalokkal beszélgessünk arról, hogy melyik helyzetben mi indokolt, minek van legitimitása.
"Ugyanakkor van egy nagy ellentmondás az öltözködés kapcsán. Folyamatosan azt halljuk a mai világban, hogy „legyünk önmagunk”. A csapból is ez folyik: „légy önmagad!” Engem ez éppenséggel nagyon frusztrál, mert a „légy önmagad” tökéletesen megfoghatatlan felszólítás."Nem lehet értelmezni. Főleg nem egy olyan világban, ahol az egyik fülembe azt harsogják, hogy „legyek önmagam”, a másikba meg azt, hogy de egyébként legyek ilyen-olyan meg amolyan, gondolok itt az ideáltípusokra.
Az interjú a WMN-en jelent meg! Olvasd el!
Videófelvétel: Béres Dávid Origo Photo, vágás: Budai Éva  

 

A cikk, a videó a Dress UP! Kampány részeként készült.

Kövesd Te is a kampányt és ha tetszett, oszd meg a posztot!

Videók:

Látogass vissza újra, egész nyáron hasznos és informatív interjúkat, posztokat olvashatsz a témáról. Az első videóinterjúban a bemutatkozást láthatod.

Dr. Schiffer Miklóssal készült videó

Bombera Krisztinával is készült videó  

Trunk Tomi Dabilty-vel videó

Szentesi Réka történész, divatkutatóval készült videó 

Baracskai Anikóval (info Társ Egyesület) készült videó

Gyurácz Eszter műsorvezetővel videó

Kósa Erika az érzelmi intelligenciáról is beszél a videóban

Dr. Baracsi Katalin internetjogász beszélt videóinterjúban a szextingről

Yurkov - Kovács Orsolya nemzetközi stílustanácsadó videó

Nagy Janka gyermekpszichológussal is beszélgettem - kattints a videóra!

Czinege Richárd, HR-munkatás is nyilatkozott ebben a rövidfilmben

Császár Enikő, Pretto alapítója, divattervező videó

Bővebben a Dress UP! Kampányról a legújabb híreket itt olvashatod a blogon a Dress UP! kampány menüben

Nézz be a a Facebook-oldalra is vagy az Instagramra!

 

„Az öltözködésnek lényege, hogy pluszt adjon hozzánk, és ne rossz érzést keltsen”

"Ma sokan azt gondolják, hogy két véglet van az öltözködésben: vagy apácaruhát hordunk, vagy teljesen kivetkőzünk magunkból" - Császár Enikő, a Pretto ruhamárka tervezője viszont szeretné megmutatni azt, hogy van középút: „Lehet úgy is divatosnak lenni, nőiesnek maradni, hogy nem tesszük minden porcikánkat közszemlére.” Interjú.

csaszar_portre.jpg

Tovább

"Az első benyomás és az első néhány másodperc munkahelyeket dönthet el"

Az Informatikus Fiatalok a Társadalomért (InfoTárs) Egyesület fontosnak tartotta, hogy csatlakozzon a Dress Up! motivációs kampányhoz.  Baracskai Anikó, az egyesület alelnöke egy interjúban is nyilatkozott arról, hogy miért tartja szükségesnek a tudatosságot az öltözködés terén.

baracskai_aniko_cover.jpg

Tovább

"Ma már az különleges, ha egy lány rendesen fel tud öltözni"

- interjú Gyurácz Eszterrel

Gyurácz Eszter, az ATV időjárás-jelentője, egy kerületi TV híradósa üde színfolt a televíziózásban, már csak ezért is, mert elhatározta, hogy nem úgy akar érvényesülni, hogy kihívó ruhákba öltözik. Sőt, nem is hajlandó ilyeneket felvenni.

fashion-photography-roma-italy-prettocollection-07_cover_1.jpg

Tovább

Ki érti Weisz Fannit?

Nem, most nem a modell és az édesanyja közötti viszályra gondolunk, hanem azokra a hallássérültekre vagy más akadállyal élőkre, akik szeretnének az interneten megnézni egy videót, akár Fanniról.

weisz.jpg

Tovább

Egy brutálisan magamutogató világban élünk

- mit gondolnak a fiatalok?

Menő vagy inkább ciki az, ha a sztárokhoz hasonlóan egyre többet megmutatunk testünkből a világnak? Megkérdeztünk, sok különféle világnézetű fiatalt 16-tól 26 évesig mit gondol erről.girl2.jpg

Tovább

Jöttünk, nyaraltunk, visszamennénk!

Élménybeszámoló a családbarát Zichy Park Hotelben eltöltött csodás napokról

Sok helyen megfordultunk már a családdal Magyarországon, de ilyen remek hétvégében már rég volt részünk. Jöjjön hát a beszámoló a bikácsi Zichy Park Hotelben töltött hétvégéről!

 bikacs_cover.jpg

Tovább

Egy nőnek szexinek vagy nőiesnek kell lenni?

Papucs és sort, lepattogzott neonszínű körömlakk, hastrikó. Nem a strand, hanem egy  budapesti iroda nyári összképéből elővillanó stílusbakik. Vajon a stílus tanulható? Hogyan tudunk összhangot teremteni személyiségünk, munkánk és külső megjelenésünk között? Erről kérdezünk egy nemzetközi stílusszakértőt.

yurkov_kep.jpg

Tovább