Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Új-Zéland túl messze van?! Menjetek Hévízre!

2019. augusztus 27. - panpeterstop

A Hévízi-tó olyannyira egyedülálló, hogy a világon hasonló termáltavat Új-Zélandon találhatunk. Annak a vizében viszont nem lehet fürödni. Megéri ellátogatni a csodás termáltó városába!

A felszínre törő meleg karsztvíznek köszönhetően a tó körül speciális mikroklíma alakult ki, ahol évszakonként változó színpompás virágok, örökzöld növények és őshonos fajokkal teli véderdő ejti rabul az ember szemét.

A világ többi melegvizes, vulkanikus eredetű, agyag- vagy sziklatalajban nyugvó tavával ellentétben a hévízi tőzegmedrű forrástó. Az itt található barlangból több hideg- és melegvizes forrás karsztvize  összekeveredve 38,5 °C-os hőmérsékleten jut el a gyógytóba. A gyógyvíz hőmérsékletéből és sajátos összetételéből adódóan a tó élővilága is rendkívül egyedi. A tó gyógyító erején kívül az itteni mikroklíma is egyedülálló. A levegő pormentes, folyamatosan párás, a víz hőmérséklete pedig még télen is eléri a 23-25 °C-ot. A tó emblematikus növénye a tündérrózsa, melyet Indiából és Egyepitomból hozattak ide és 1898-ban honosítottak meg a tóban. Sokan nem tudják, hogy a fehér tündérrózsa  az őshonos. A tavirózsák nem csak esztétikai élvezetet nyújtanak, hanem leveleik a tó párolgását fékezik, mélyre nyúló indák pedig a rádiumos gyógyiszapot védik.

Énidő az egész családnak!

Nyáron a Európa Fit Hotel Superior szálloda "Énidő az egész családnak" egyedülálló programsorozatán több alkalommal is tartottam előadást Hévízen. Szerencsére a munka mellett pihenésre is jutott idő a családdal ebben a jóhírű szállodában. A négycsillagos szálloda családi apartmanjában szálltunk meg, ahol az egybenyitható erkélyes szobákban mind az öten kényelmesen elfértünk. A fürdőszoba is jól felszerelt, tündöklően tiszta volt. A személyzet teát, kávét és egy üveg helyi ásványvizet is bekészített számunkra. A hotelben egyágyas, kétágyas szobák, apartszobák és lakosztályok állnak rendelkezésre. Fürdőköntösöket is kaptunk, így átöltözve, "harci díszben" fürdőrészleg felé vettük az irányt.

Már alig vártuk, hogy csobbanjunk a medencékben! A gyerek-, gyógy-, termál-, jacuzzi-, és úszómedencéken, kül-, és beltéri medencéken kívül, szaunavilág, masszázs, kozmetika, fodrászat, fogászat, sószoba is várja a vendégeket. Kint játszótér és bár is várja a családokat. A gyógyvíz az egyik fedett medencébe egyenesen a Hévízi-tóból érkezik, így azok, akik egészségügyi állapotuk miatt nem tudnak oda elsétálni, a szállodában is részesülhetnek a világhírű tóvízének gyógyító hatásaiban.

A hotelben gyógykezeléseket is igénybe lehet venni, például van itt gyógyvizes fürdő, naponta különböző típusú torna és többféle vízi gimnasztika, gyógytorna, gyógyvizes és egyéb kezelések, különféle gyógymasszázsok. A kalciumban, magnéziumban  gazdag, enyhe kénes radontartalmú  hévízi gyógyvíz ideális mozgásszervi panaszok,  gerincbetegségek kezelésére, baleseti sérülések, mozgásszervi műtétek utáni állapot rehabilitációjára. Nem csoda, hogy több idősebb párt és kisebb nyugdíjas csoportot is láttunk, külföldieket és magyarokat is.

A szálloda rekreátor és egészség managere, Gönye Erika segítségével számos új csoportos rekreációs és preventív sport- és mozgásprogramokkal bővítették a sportkínálatot, melyek változatos, sokféle, minden egészségturisztikai célcsoport (a gyermektől a seniorig) igényeit kielégítő mozgásformák. Az egészség manager az Énidő az egész családnak programsorozat megvalósítójaként ottlétünkkor is rengeteget tett azért, hogy mind a kisebbek, mind a felnőttek megtalálják a számukra legmegfelelőbb minőségi programot.

Mit ettünk?

Az utazás és a sok fürdés után korgó gyomorral érkeztünk a szálloda Citrus Éttermébe és már nagyon vártuk a vacsorát, főként mivel olvastunk már az  Hotel Európa Fit messze földön híres remek konyhájáról. Az ételek valóban zamatosak, különlegesek, frissek, változatosak, pedig teltház esetén akár több száz ember is vacsorázott itt az este folyamán. Felejthetetlen volt a kacsacombjuk, de sült bárány is. Desszertekben is verhetetlenek, a pohárkrémek, a fagylalt a gyerekek kedvencei voltak, míg mi felnőttek a répatortáról és a mákos süteményekről tudnánk ódákat zengeni. Az alapanyagok kiváló minőségűek voltak, a reggelinél is: sokféle sajt, tejtermék, hal, kolbász, felvágott, pékáru, meleg reggeli ételek, lekvár, gyümölcs, kávék, teák, gyümölcslevek, gabonapelyhek, palacsinták közül lehetett választani.

Nagycsaláddal nem könnyű mindenki számára megfelelő programot találni, de itt a számtalan gyermekbarát program és szolgáltatás mellett, a kamaszok és felnőttek igényeire is gondoltak színvonalas programokkal. Az Európa fitsuperior szálloda komplex családbarát szemlélete jól érződött az egész nyári programsorozat megalkotásán.

Nézzük korosztály szerint kinek mi tetszett a legjobban!

Gyerekek

A szálloda animátorai fergeteges programkínálattal készültek a szünidőben. A recepción kapott heti programnaptárunkban ki lehettt választani kit mi érdekel a legjobban. Nem volt egyszerű, hisz a gazdag kínálatban annyi minden szerepelt, például sport, mozgás, tánc, zene, játékos angolozás, hímzés,  és többféle kézműves foglalkozás is. A szálloda családi medencéjében minden nap volt valamilyen izgalmas vízi vetélkedő is: kosárlabda, kézilabda és ügyességi játékok. Este a fiatal animátorok fergeteges bulit csaptak, ahol a kicsik jól kitáncolhatták magukat, így az elalvás sem okozott gondot.

A szállodában a kisebb gyerekek részére állandóan nyitva lévő játszószoba állandóan rendelkezésre áll a Mandarin Bar & Café mellett . Egy másik terem, a Dzsungelkuckó pedig változatos játékokkal, építőkockákkal, babajátékkal, társasjátékokkal várja az itt nyaraló gyerkőcöket. Volt itt gyöngyvasalás, csillámtetkozás, hímzés tanulás egy ügyes és türelmes hölggyel, tornajáték és még sok más izgalmas tevékenység. Ezen kívül  a Logiscool-lal karöltve – Logiscool Hetek elnevezésű programmal –  napi 90 percben digitális tanulást, programozást, applikáció fejlesztést, robotikát is lehetett tanulni. Rendkívül szimpatikus volt, hogy az oktatók arra is figyeltek, hogy a gyerekek nyelvén és kifejezetten gyakorlatorientált módon vezessék be a gyerekeket az informatika világába.

Szülők

Az ilyen alkalmakkor nemcsak a résztvevő gyerekek digitális írástudása fejlődik, hanem logikai, problémamegoldó, prezentációs készségük és algoritmikus gondolkodásuk is javul - mindezt már Fegyverneki Gergőtől (középiskolai tanár, egyetemi oktató, digitálispedagógia-szakértő) tudjuk meg a Pszichoesten.                            Nézzük is miről van szó pontosan!

Amíg a gyerekeik izgalmas programokon vettek részt, addig a szülők a Pszichoesteken interaktív beszélgetéseken találkozhattak számos szakértővel, pedagógussal és pszichológussal, többek között Dr. Kádár Annamáriával, Dr.
Magyar Lóránttal, Dr. Gőbel Orsolyával, és jómagmmal is. Az előadások célja az volt, hogy segítséget nyújtsanak a szülőknek a digitális kor gyermekeinek nevelésében. Abban a kiváltságban volt részem, hogy ottjártunkkor épp a már említett
Fegyverneki Gergő digitálispedagógia-szakértő tartott előadást. Az népszerű szakértő interaktív előadásában arról is szó esett, esni hogy mikor, mire mennyi ideig érdemes képernyő előtt tölteni az időt, és hogyan érthetnék el mindennapi életükben, családunkban az egészséges és produktív offline-online egyensúlyt.

Amint az előadásaimra indultam és elsétáltam a medencék mellett, majd meghallottam, hogy felcsendül Mandarin Bar & Café élőzenéje biztos voltam benne, hogy azok a szülők, akik mindezek a csalogató programok helyett a tanulást, az önképzést választják, megérdemlik, hogy továbbmaradjak és személyeen is beszélgessünk.

Az előadásokról készült rövid összeállítást itt lehet megtekinteni:

Kamaszok

A digitális bennszülött Z-generációsok, ha megunták a medencézést, a szálloda GAMEROOM termében animátorok felügyelete alatt játszahattak is. Volt itt XBOX ONE és PS4 játékkonzol a nagyobb gyerekek számára és sok más népszerű játék, FIFA 17, Lego- és Infinity STAR WARS, Minecraft, Formula1 2016, Kinect Sports és hagyományos asztali társasok is. Nem egyszer egész családokat is lehetett látni önfeledten társasjátékozni.

Gasztroshow mindenkinek!

Nemcsak a felnőttek, hanem a tinik és a gyerekek körében is nagy sikert aratott a Hotel Gasztroshow Sztárokkal nevűfelülmúlhatatlan főzőprogramja, ahol maguk a szálloda séfjei és híres sztárok mutatták be egy-egy étel elkészítését miközben izgalmas tippeket osztottak meg a résztvevőkkel. Ottjártunkkor Szulák Andrea énekesnővel Fish'n chipset készítettünk. Itt tudtuk meg, hogy a sörtésztához adott jégtől lesz ropogósabb a hal bundája.

Volt szerencsénk több alkalommal is Tóthné Matil Alexa séf, Hegyi Barbara színművésznő és Józan László színművész gasztroprogramjain is részt venni. Barbarának már ismertük mindkét bestseller szakácskönyvét is és hatalmas élmény volt a könyvekből ismert anekdoták részleteire élőben rákérdezni. Az országszerte ismert és számos díjjal elismert színésznő rendkívül kedves és közvetlen volt, megosztotta velünk lánya iskoláskori szülinapi zsúrjával kapcsolatos praktikáit, bepillantást nyújtott mindennapi háztartásszervezésükbe, hiszen nagyon meg kell gondolni hogyan, mit esznek, amikor este már a színpadon több ruhából álló jelmezekben, paókában és olykor fűzőben kell készen állni. Józan László bemutatta a pelmenyi készítését, Alexával lángost gyúrtunk, császármorzsát sütöttünk, de készítettünk főzés nélkül elkészíthető hideg kapros uborklaevest, sőt tortát is.

"Az volt a legizgalmasabb, hogy nemcsak megtanultunk ötféle ételt is elkészíteni, hanem közben együtt főzhettem hírességekkel és séfekkel, akik a jó hangulatú munka közben elmeséltek érdekes sztorikat és hasznos tippeket, konyhai tanácsokat is adtak, például arról hogyan tartsuk frissen az avokádót, hogyan neveljünk kis növényt a magjából, hogyan gyúrjuk úgy a lángost, hogy a tésztája levegős maradjon. Először életemben most díszítettem tortát. Barbara kezembe nyomta habzsákot és meg is mutatta, hogyan lehet vele formázni." - emlékszik vissza egy 12 éves "miniséf".

Kirándulások a környéken

Bár nem mindig könnyű kitenni a lábunkat, főleg, ha olyan minden igényt kielégítő családbarát hotel a bázisunk, mint az Európa fit superior szálloda, sok izgalmas látnivalóban és kalandban lehet részünk, ha rászánjuk magunkat egy kis kiruccanásra, utazásra ezen a gyönyörű vidéken. Ebben a cikkben részletes beszámolót találsz azokról a helyekről, melyeket érdemes megnézni.

Páratlan fürdőélmény

Ahogy a bevezetőben említettem a hévízi termáltó kihagyhatatlan. Mi is megfürödtünk a világ legnagyobb, fürdőzésre alkalmas természetes meleg vizű tavában. Nincs is annál kellemesebb érzés, mint a meleg tóban, tavirózsák között úszkálni. Bár jól úszunk, de vittünk úszógumit és karikát vinni, ugyanis a mély vízben (2-38 m!) rendkívü fárasztó enélkül az úszkálás. A kisebbeket gyerekmedencék és pancsolók is várják.

Séta Tapolcán

Tapolcára is ellátogattunk, s mivel már jártunk az itteni tavas barlangban - az ország egyetlen olyan barlangja, amelyet csónakkal járhatnak be a látogatók. - most csak a belvárosban sétáltunk.  Megcsodáltuk a híres Malom-tó mentén a színes halacskákat és fagyiztunk.

Kastélylátogatás Keszthelyen

Autóval nagyjából 10 perc alatt lehet eljutni Hévízről Keszthelyre. A város számos nevezetessége közül a leghíresebb a Festetics- kastély, amit ma Helikon kastélymúzeumnak hívnak. Az elnevezést az épület azért kapta, mert 1765-ben itt alapított a Festetics család könyvtárat. Keszthelyen azonban a kastélymúzeumon kívül is sok látnivaló van, még, amit beterveztünk a programba, de végül időhiányában a Helikon Kastélymúzeumot jártuk be. Öt épületben hat állandó rendkívül igényes kiállítást járhatunk végig. A kastély parkja természetvédelmi terület, ahol szintén tettünk egy sétát.

Kirándulás a Szent-György-hegyen

A Balaton-felvidék egyik legszebb panorámát nyújtó kirándulást sem hagyhattuk ki. Kisapáti központja felől közelíthetjük meg a hegynek ezt a részét. Útközben megcsodáltuk a fölénk magasodó kőtornyokat, bazaltorgonákat. A panorámától elakad a szavuk, megérte a fáradságot: a Balatontól a Somlóig ellátni.

Ha nyár, akkor Balaton!

Visszafelé az úton a rekkenő hőségben egy balatoni csobbanás sem maradhatott ki az élmények közül!

Kinek ajánljuk?

Elsőként kis-, és nagyobb gyerekes családoknak, akik egy helyen szeretnének megtalálni sok élményt biztosító szolgáltatást: kényelmes szállodát, családbarát környezetet, sokrétű wellnesst, fürdőt,  gyönyörű kirándulóhelyet és hasznos, izgalmas interaktív programokat. Párok és gyógyulni, pihenni vágyók is megtalálják itt számításukat.

Nézzétek meg ezt a rövid videót élményeinkről:

További információk itt:

Európa Fit superior elérhetőségek

cím: 8380-Hévíz, Jókai u. 3.

Email cím: sales@europafit.hu

Telefonszám: +36 83 501-149

weboldal: https://www.europafit.hu/

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.