Alfa, Z, Y...generációk a munkahelyen és a családban

Pán Péter, STOP!

Gyermeklelket rejthet a forró nadrág

A Délmagyarország/Kisalföld tudósítása a Dress UP! Kampányról

2018. július 10. - panpeterstop

A múlt héten a Délmagyarország/Kisalföld is tudósított a Dress UP! Kampányról "Gyermeklelket rejthet a forró nadrág" címmel!

newspaper.jpg

Néhány részlet:


"A kezdeményezés  a 'kevesebb több' - elv  mentén  szeretné a fiatal lányok figyelmét felhívni a tudatos öltözködés fontosságára. – Nagyon kevés szó esik manapság arról, hogy a ruha is egyfajta kommunikációs eszköz. Nem beszélünk róla – és így a lányok nem is tudhatják –, hogy milyen hatást érhetünk el a hiányos öltözettel, pedig épp erre rengeteg példát látnak az online térben – magyarázza a szakértő."

 

"Bereczki Enikő hozzáteszi, a közösségi oldalak, főleg az Instagram és az ott szépségtanácsokat osztogató influencerek befolyása még ennél is nagyobb. – A két-három évtizeddel ezelőtti állapotokhoz képest rengeteget változott a világ. Az internet robbanása egészen új környezetet teremtett a kiszolgáltatottságnak és a zaklatásnak is. (...) Kutatások igazolják, hogy a közösségi oldalak "csodanőiről készült" filterezett, manipulált képek hatása rendkívül negatívan hat a lányok testképére, önértékelésére."

"Elmeséli, sokat beszélgetett kislányokkal, akik meglepődtek a visszajelzéseken, amit egy-egy sokat mutató, divatos összeállításuk után kaptak az utcán felnőtt férfiaktól. – A gond az, hogy ugyan sokszor már a 11-13 évesek is nagyon jól mutatnak: helyette szinte felnőttnek tűnnek  forró nadrágban, a lelkük még nem készült fel a fogadtatásra. Fogalmuk sincs arról, hogy igazából mit jelent az, ami másoknak eszébe jut erről, és feldolgozni sem tudják még a történteket – mutat rá a szakértő, és megvilágítja, Legtöbben nem azért öltözködnek így, mert meg akarják mutatni magukat a húspiacon, hanem azért mert  azt látják, hogy mindenki így öltözködik."

"A 60-70-es évek szabados öltözködése egyfajta lázadás volt, ma azonban már nem erről van szó. A kamaszok nem lázadnak, a sztenderd vonalat követik, és azért vállalnak be néha extrémebbnél extrémebb vagy kihívó összeállításokat, mert már ebből az általános áramlatból is nagyon nehéz kiemelkedni – mutat rá a szakértő, és megértésre buzdít -ezt kihagynám. Utóbbi azért is lenne nagyon fontos, mert egyre elterjedtebb az úgynevezett 'sexting', melynek során rendkívül hiányos öltözetű vagy meztelen fotókat küldözgetnek egymásnak a gyerekek, melyek sokszor „önálló életre kelnek”, azaz továbbítva másoknak illetéktelen kezekbe kerülnek."  
       
"A téma körüljárásával, bizalommal és az önértékelés erősítésével nagyon sokat tehetünk azért, hogy online és offline környezetben is minél kisebb eséllyel váljanak áldozattá a lányok. Beszéljünk arról, hogy mi a helyes, és arról is, hogy az életben sokkal fontosabb dolgok is vannak a divatnál. De ne feledkezzünk meg a példamutatásról sem, ha mi magunk is túl sokat mutatunk, akkor a kislányok sem tesznek majd másképp, mondjunk nekik bármit  – fejezi be."

"Bombera Krisztina tévés újságíró szerint  a női méltóság, önértékelés megmutatkozik az öltözködésben is. Úgy látja, a tinédzser lányok egyre lengébb öltözékben vagy félmeztelenül posztolnak magukról képeket lájkvadászatért, amellyel azt is kifejezik, hogy szeretetre és figyelemre vágynak.  A szülőknek éppen ezért óriási felelőssége van az önértékelés és önbizalom megerősítésében."

A kampány során számos közszereplővel, pszichológussal divatszakemberrel is készítettek videóinterjút (Bombera Krisztina, Schiffer Miklós, Kósa Erika) és fiúk és lányok is megosztják véleményüket, amelyet a panpeterstop.blog.hu-n oldalon lehet nyomon követni."
dressup_kisalfold_vagott.jpg

Első kép forrása: pixabay.com

Dress UP! Kampány beharangozó videó:

Kövesd Te is a kampányt és ha tetszett, oszd meg az interjút!

Látogass vissza újra, egész nyáron hasznos és informatív interjúkat, posztokat olvashatsz a témáról. Az első videóinterjúban Dr. Baracsi Katalin internetjogász beszélt a szextingről. A következő, hamarosan megjelenő videóinterjúkban Bombera Krisztina újságírót és Nagy Janka gyerekpszichológust kérdeztük.

Bővebben a Dress UP! Kampányról olvashatsz a blogon a Dress UP! kampány menüben

http://panpeterstop.blog.hu/2018/06/27/dress_up_kampany_a_fiatal_lanyokert

A kampány honlapja: http://hu.generationdilemmas.com/dress-up-kampany/

Ha tetszett a bejegyzés, megoszthatod másokkal is! Kövess a blog.hu-n, hogy ne maradj le egy új posztról sem! Nézz be a a Facebook-oldalra is vagy az Instagramra!

A trágár, obszcén ide nem illő vagy politikai tartalmú kommentek kimoderálásra kerülnek!

A bejegyzés trackback címe:

https://panpeterstop.blog.hu/api/trackback/id/tr1313966216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.