Minden az Alfa, Z-, Y-, X generációkról, a boomerekről, s még a veteránokról is!

Pán Péter, STOP!

Egy hely, amit a családdal nem hagyhatsz ki!

2018. március 04. - panpeterstop

Február után egy hideg március az év egyik legrettenetesebb időszaka. Menjünk el felüdülésképpen a Szigetközbe!

A karácsony már rég elmúlt és az igazi tavaszra még sokat kell várakozni. Vitaminraktáraink kezdenek kiürülni, viszont a vírusok annál virgoncabbak. A családosok és főként a nagycsaládosok ekkora már igazán ki vannak éhezve egy kis pihenésre, kizökkenésre a hétköznapi mókuskerékéből. Így került sor, hogy idén februárban a családdal ellátogattunk a csodás Szigetközbe a Diamant Hotelbe.  Azért is esett a választásunk erre a szállodára, mert  mindamellett, hogy fontos volt számunkra, hogy a gyerekbarát szállodát találjunk, azt is szerettük volna, hogy legyen a wellness részlege, illetve, egy csodás természet közeli környezetben szerettünk volna egy hétvégét eltölteni. Mindhárom elképzelésünk itt tökéletesen megvalósult.

Magyarország egyik legkülönlegesebb táján

Talán kevesen tudják, hogy Szigetköz Európa második legnagyobb szigetvilága, amit a Duna ajándékaként is szoktak emlegetni. A nem mindennapi vidéken 300 apró sziget, 800 kilométernyi vízi útvonal vár felfedezésre. A tájvédelmi körzet élővilága igen gazdag: számos ritka hazai fajt, másutt már nem látható életközösséget is megőrzött. A Duna menti tölgy-, kőris-, és szilfaerdők szép maradványai megtalálhatók itt. Mi is több állatot látunk: nyuszit, rengeteg őzet, különleges madarakat, de maga a fűzfákkal szegélyezett Duna-part, a hömpölygő folyó látványa is szemet gyönyörködtető volt. A recepción kerékpár is kölcsönözhető gyereküléssel, így tervezzük, hogy nyáron is visszajövünk a gyönyörű kerékpárútvonalakat is kipróbálni, de a vízi túra is jó ötletnek tűnik. Nyáron a homokos strandot és a  a kültéri élménymedencéket, csúszdákat és játszóteret is ki lehet élvezni. Télen is nagyszerű élmény volt kint sétálgatni, focizgatni, Noel Állatsimogatójához ellátogatni, ahol kecskéket és bárányokat etetgettünk, simogattunk. Mellette  a Sári Csárdát is megnéztük kívülről, de bemenni nem mentünk, mert a szállodában degeszre ettük magunkat a csodás svédasztalos reggeliből – ki egészségesebb biofalatokat, ki házias kolbászokat, szalonnát, sajtokat, ki rántottát, virslit és én pedig töménytelen mennyiségű amerikai palacsintát – így a házias gasztronómiai remekeiről híres nádfedeles Sári Csárdába majd máskor látogatunk el.

Tágas, meghitt és gyerekbarát: kell ennél több egy családnak?

A magyar és külföldi vendégek által is előszeretettel látogatott  Diamant Hotel Szigetköz****Superior szálloda Budapesttől 180 km-re, Bécstől 80 km-re, Pozsonytól 25 km-re Dunakilitin, közvetlenül a vízparton található. Egy 4000 m2 alapterületű épületegyüttest képzeljünk el 55 klimatizált szobás szállodában, mely baba- és gyermekbarát. Több generációt láttunk, a nagyszülőktől az unokákig. A szálloda mérete pontosan ideális ahhoz, hogy kényelmesen pihenhessen egy nagy vagy kis család. Hogy miért mondom ezt? Azért, mert tapasztalatból tudom, hogy gyakran ahány gyerek, annyi felé indul el miután megérkeztünk és ember – vagyis szülő – legyen a talpán az, aki kisebb-nagyobb erőfeszítéssel képes a csapatot újra összegyűjteni. Nálunk is pontosan így volt: a legnagyobbat a wellness részleg érdekelte, a középsőt a kinti sportpálya (szerencsére száraz-napos idő volt), a legkisebbet pedig a játszóház vagyis Füli ugriparkja. Mivel a szálloda nem egy óriási giganagy komplexum, így nem fáradtunk el abban, hogy a gyerekek után szaladgáljunk, minden „egyben volt”, tágas, ugyanakkor meghitt, kellemes hangulatú, udvarias személyzettel. A hotel családiassága jelentős mértékben hozzájárult a mi pihenésünk minőségéhez is, vagyis nem fáradtabban, hanem kipihentebben térhettünk haza mi szülők is.

A szállodában egy tágas kétszobás hallos, fürdős családi apartmant kaptunk erkéllyel. Sajnos többször tapasztaltuk, hogy a három gyermeket hazánkban kevés hotelben tudják értelmezni, szerencsére itt ez egyáltalán nem jelentett gondot, kényelmesen elfértünk az ízléses szobákban. A babák-gyermekek kényelméről, védelméről is gondoskodnak: van hálós kiságy, gyermek sámli, bili, WC szűkítő ülőke, fürdetőkád, etetőszék, bébiőr, bébiétel- és italmelegítő, ételallergiás ételválaszték, sőt, még vény nélkül kapható gyógyszerek is. Este az úszkálás, kirándulás és lovaskocsizástól kifáradva a meleg szobákban az ágyba rogyva nem kellett aggódni a gyerekek nyugalma felől sem.

Lovaskocsizni hóvirágok között – szaunázni a Duna-parton

Hogy nekünk felnőtteknek mi volt a hétvége fénypontja? Talán a Dunára néző szaunából kibambulni a festményszerű tájra, kiizzadva magunkból a hétköznapok feszültségét, majd elmerülni a jacuzziban, úgy hogy közben gyönyörködhettünk a mellettünk lévő medencében önfeledten pancsoló csemetéinket. Lajos bácsival kocsikázni is felejthetetlen élmény volt. Hogy kicsoda Lajos bácsi? Ő egy helybéli régi vágású úriember, aki a szálloda vendégeit viszi el két sudár lovával kocsikázni vadregényes tájakon át, egészen a Dunakiliti Duzzasztóig. Rengeteg megragadó történetet hallottunk a vidék élővilágáról, történetéről, állatokról, növényekről. Iskolás gyerekeink szerint olyan volt, mint egy tanóra, annyit tanultak az úton, csak sokkal érdekesebb. Az már csak ráadás volt, hogy az erdőket már februárban is hóvirágtenger takarta.

Közeleg a tavasz, amikor milyen jó lenne, ha legalább egy hosszú hétvégét együtt tudna tölteni a család. Valahol, ahol nem kell főzni, mosni, takarítani, és ahol a gyerekek is igazán jól érezhetik magukat. Ideális hely minderre a Diamant Hotel, amit ezután a mesés hétvége után mi is jó szívvel ajánlunk.

honlap: www.diamanthotel.hu

cím 9225 Dunakiliti, Csölösztői u. 1.

Tel: +36 - 96 / 671 - 470

E-mail: info@diamanthotel.hu

Ha nem szeretnél lemaradni az újabb bejegyzésekről, iratkozz fel a hírlevelemre a honlapomon (feliratkozóknak ingyenes tanulmány is jár!) és itt az oldalon a jobb oldali sáv tetején található "Blogkövetés" ablakban.

Gyere a  Facebook-oldalra is, beszélgetni, lájkolni, olvasgatni új híreikről!

Látogass el az Instagramra is!

Ha tetszett, amit olvastál, oszd meg. Köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.